Uusia osioita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Johu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Johu

New member
Olemme vääntäneet pari uutta osiota ORG:iin, joille tuumasimme että saattaisi olla käyttöä. Osiot tietenkin vähän beta-vaiheessa, mutta eiköhän näillä alkuun pääse..

Kulutustietokanta

http://www.moottoripyora.org/index.php?sivu=kulutus

Tarkoituksena oli tehdä työkalu, jossa voi kerätä itselleen kulutustietokantaa, eli minkä verran ajeltu, ja paljonkö bensaa kulunut. Lisänä vielä hinta, niin pääsee ahdistumaan siitä kuinka kallista tämä puuha on. Tietokanta luonnollisesti vielä tyhjä, mutta loppukesästä jos tälle löytyy käyttäjiä, meillä olisi ihan kohtuulliset tilastot yleensäkin pyörien kulutuksesta ja ajosuoritteista. Lisäilimme muutaman eri pyörän ja merkin esimerkin vuoksi sinne, mutta lisää niitä ilmestyy aina kun oman fillarin sinne lisäätte.

Tapahtumailmoittautuminen

http://www.moottoripyora.org/index.php?sivu=ilmo

Jos olet järjestämässä ORG:lle jotain tapahtumaa, ja haluat kerätä verkossa ilmoittautumisia, niin tässä valmis työkalu. Tällä hetkellä tapahtumien luontiin tarvitset käyttöoikeudet, jotka saat esim laittamalla mulle sähköpostia, tai yksityisviestin.

Tapahtumailmoa ei ole meinattu nyt ihan peruskaffittelujen järjestelyyn, siinä toimii varmaan pelkkä viesti foorumilla, mutta jos koet johonkin tällaista tarvitsevasi, niin laita viestiä.

Salamanäppinä, avasin oman kulutusosion ja vahingossa lipsahti väärä pyörämalli nyt se pitäisi vaihtaa, mutta en ainakaan heti löytänyt mistä sen pystyy tekemään
withstupid.gif

Oman pyörän editointimahdollisuus lisätty, joten nyt niitä voi käydä muokkailemassa.

No mulla ois esim viime ajokaudelta kaikki tankatut litrat ja hinnat.

Voinko syöttää yhtenä könttinä kun tiedän kauden alku ja loppu kilometrit?

Kulutustietokantaan pääset nykyään myös esim etusivulta suoraan, linkki on sijoitettu heti sääkartan alle
smile_org.gif

No mulla ois esim viime ajokaudelta kaikki tankatut litrat ja hinnat.

Voinko syöttää yhtenä könttinä kun tiedän kauden alku ja loppu kilometrit?
Älä syötä, pidetään tämä ihan vuodelta 2006 alkavana.

Viimevuoden könttätiedolla sekoitat tankkausvälit, kerralla tankatut litrat ja vielä hinnatkin sitten koska kyseessä on viimevuoden data.

Kawasakit ovat .ORG tilaston mukaan varsinaisia matkapyöriä, isot tankit ja pitkä toimintasäde:

55 tapahtumaa
30.08 l/tankkaus
556.8 km/tankkaus

crazy.gif
Wikasakitilasto

Kawasakit ovat .ORG tilaston mukaan varsinaisia matkapyöriä, isot tankit ja pitkä toimintasäde:

55 tapahtumaa
30.08 l/tankkaus
556.8 km/tankkaus

crazy.gif
Wikasakitilasto
Eräs käyttäjä ei sitten ollut lukenut ohjeita vaan tujautti koko _viime vuoden_ luvut tuonne. Siivosin nyt nuo kannasta.

Oikeammin wikakasan tilastot lienevät :

Ilmoitettuja kulutustapahtumia: 57
Ilmoitettuja kilometrejä: 13099 km
Keskiarvo tankkauksista: 14.49 litraa/tankkaus
Keskiarvo kilometreistä: 229.81 km/tankkaus
Keskiarvo bensan hinnasta: 1.35 euroa/litra
Kulutus: 6.31 l/100 km

Hyvä idea!

Tämähän pitää ottaa aktiiviseen käyttöön. Ainoa ongelma on se että oon vähän turhan laiska kirjailemaan mitään lukemia paperille, en koskaan ota kuittiakaan.

Tämän takia ehdottaisin tällaista pientä muutosta/lisäominaisuutta. Tehkää toinen numeronsyöttösivu jossa ei ole mitään muuta kuin se formi mistä nuo numerot syötetään, ei mitään kuvia, frameja tai javascriptiä. Tämän voisi sitten säätää puhelimen weppiselaimeen bookmarkiksi ja sillä voisi nopeasti syöttää kilometrit ilman että tarvitsee odotella kuvien latautumista ja ihmetellä miten focuksen saa formin tekstikenttiin.

Tietysti sen formin voisi kaivaa tuosta irti ja laittaa omille sivuille tai sitten peräti koodata oma pieni softa puhelimeen tuota varten. Nuo vain ei taida toimia jos se formin kutsuma php skripta tarkistaa http refererin. Miten on, tarkistetaanko se? Se taitaa olla weppikoodauksen perusjuttuja ettei mistä tahansa päästä syöttämään kantaan arvoja? Ei ole oikein tuosta weppikoodauksesta kokemusta, oon lähinnä symbianiin keskittyny.

Kokeilinpa pikaisesti ottaa sen formin irti tuolta ja käyttää suoraan omilta sivuilta ja näytti peräti toimivan. Refereriä ei siis ilmeisesti tarkisteta, mutta mikä on ylläpidon mielipide tällaiseen toimintaan? Tuossa formin kopioimisessahan on mahdollista töppäillä niin että se lähettelee sellaista roskaa mihin vastaanottava skripta ei ole varautunut. En ala pelleilemään tuon kanssa, kokeilin vaan kun mietin riittäisikö mielenkiinto ja aika ottaa kotiprojektiksi värkätä se pikkusofta tuota varten.

Tämän takia ehdottaisin tällaista pientä muutosta/lisäominaisuutta. Tehkää toinen numeronsyöttösivu jossa ei ole mitään muuta kuin se formi mistä nuo numerot syötetään, ei mitään kuvia, frameja tai javascriptiä. Tämän voisi sitten säätää puhelimen weppiselaimeen bookmarkiksi ja sillä voisi nopeasti syöttää kilometrit ilman että tarvitsee odotella kuvien latautumista ja ihmetellä miten focuksen saa formin tekstikenttiin.
Käyttäjä autentikoidaan tuolta foorumin kannasta, eli sun pitäis olla kirjautunut foorumiin puhelimellasi ja tuon selaimen pitäisi olla sellainen joka hyväksyy keksit. Aika monta point of failurea
smile_org.gif

Itse otan nykyään tankkauksen jälkeen kuitin ja jos en ole samantien ajelemassa kotiin niin kirjoitan kuitin taakse tripin osoittaman luvun. Jos meen suoraan himaan niin sen lukeman kyllä muistaakin.

Itse olen käyttänyt alusta lähtien tuota kulutusmittaria ja tuloksia on ihan hauska seurata. Tällähetkellä omalla kohdallani raportoitua kilsoja on noin 3000.

Olemme kokoajan kehittämässä tuota lisää ja ominaisuuksia pulikkaan saa toivoa. Lähiaikoina on ainakin tulossa jokaisen tankkauksen yhteyteen vapaa tekstikenttä johon voi kirjoitella tietoja (esim minkälaista ajoa ajeltu, solona vai kaksipäällä jne). Myöskin esim 95/98 valikko-optio on tulossa jossain vaiheessa.

Käyttäjä autentikoidaan tuolta foorumin kannasta, eli sun pitäis olla kirjautunut foorumiin puhelimellasi ja tuon selaimen pitäisi olla sellainen joka hyväksyy keksit. Aika monta point of failurea
smile_org.gif

Kyllähän keksit (kauhea sana) nykyisin puhelimen selaimessa toimii eli tuo pieni mobiilikäyttöliittymä olisi ainakin minulle mieluinen.

smile_org.gif

Kyllähän keksit (kauhea sana) nykyisin puhelimen selaimessa toimii eli tuo pieni mobiilikäyttöliittymä olisi ainakin minulle mieluinen.
Jooh, no en mä usko että Johulle tuollainen pulikka itsessään ongelma olisi. Kaveri kuitenkin tollasia mobiilijuttuja väännellyt mun tietääkseni enemmänkin.

Katsellaan mitä saadaan aikaan, ihan älyttömästi tuohon ei aikaa ole uhrata mutta jos se joillain toimis niin hyvä.

Back