• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusin Bike-lehti testasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NinjaXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NinjaXX

New member
Just äkkiseltään lukasin lehden läpi ja eipä bensoissa ollut paljoo tehoissa eroa, ku olivat penkissä ajaneet kahta eri pyörää. Niin ja vielä eri asemien aineita
smile_org.gif

+1. En ymmärrä miten oktaaniluvun nosto ilman ruisku- ja sytkäkartan räpläämistä mitään tehomuutoksia aiheuttaisikaan. Ainakaan positiivisia sellaisia.

Jos ei 95:lla nakuta niin mitä iloa tuosta korkeammasta oktaanista olisi, kun ei mopoissa mitään automaagisesti säätyvää sytytysennakkoa ja nakutustunnistinta ole.

Turboautossa jossa em. värkit löytyy voi jotain eroa tullakin.

Riippuu suositusbensasta.. Joissain on annettu minimioktaaniluku. Nykyisin taitaa olla yleensä 95. Mutta esim. moottorikelkat vaatii 98:a, ei toimi kunnolla 95:lla. Samoin K3 kilogixerissä oli suosituksena 98 bensa. Nykyisin tulee tankattua autoon 95 ja mopoon 98. Tiedä sitten onko hyötyä
nixweiss.gif
..?

Pittää sen verran ottaa kantaa tuohon bensakeskusteluun, että aikaisemmin en oo kyllä uskonu alkuunkaan eri bensalaatujen eroon, mutta puolivahingossa viime kesänä latasin tankkiin tuota Shellin V-Poweria ja olin kyllä yllättyny! Ainakin mun XX kävi tasaisemmin ku muilla löböillä ihan niin ku ois muka potkuakin löytyny aivastuksen verran enemmän. Tiiä sitte oliko pyörällä vaan muuten parempi päivä vai onko tosiaan tuossa V-Powerissa taikaa....
nixweiss.gif

Tiiä sitte oliko pyörällä vaan muuten parempi päivä vai onko tosiaan tuossa V-Powerissa taikaa....
Vai kuski erityisen altis placebo-vaikutuksille?
tounge.gif

Ilman mitään dynokäppyrää tämmöiset menee vähän samaan nippuun kuin äänien kovenemisen mukanaan tuoma tuntu tehonlisäyksestä.

Täytyypä hakea Bike niin on jotain aiheesta ihmeteltävää faktaa, ennenkuin sohin enempiä tätä muurahaispesää. Olisivat tietty voineet testiin ottaa mukaan myös dynossa optimoidun sytkä+ruiskukartan molemmille bensoille. Tällaista ei vissiin ollut mukana vaan tehtaan kartoilla vedettiin?

Riippuu suositusbensasta.. Joissain on annettu minimioktaaniluku. Nykyisin taitaa olla yleensä 95. Mutta esim. moottorikelkat vaatii 98:a, ei toimi kunnolla 95:lla. Samoin K3 kilogixerissä oli suosituksena 98 bensa. Nykyisin tulee tankattua autoon 95 ja mopoon 98. Tiedä sitten onko hyötyä
nixweiss.gif
..?
Ei oo Gixxerissä 98, ehkä suomenkieliseen manuaaliin on moinen virhe päässyt. Tehtaan Service Manualissa lukee 95. Sama käy myös K5/K6 malleihin..

Itse aloin nyt tankkaamaan omaan 98 ja V-Poweria, koska sytkää säädettiin ja puristukset on n. 13.5:1.

Itse aloin nyt tankkaamaan omaan 98 ja V-Poweria, koska sytkää säädettiin ja puristukset on n. 13.5:1.
Joko sun tupperwaresta lähtee 250hp takaselta?  
smile_org.gif
No eipä nyt sentään
biggrin.gif
Lähtis nyt ensin se 230hp renkaalta.

Tällä hetkellä rikastusboksi ei toimi, joten menee ilokaasuilla sikamaisen laihalle.. Vaarallisen laihalle.. Silti tuli 218hp renkaalle, vaikka ei saanu yhtään lisäsoppaa
smile_org.gif
Joka on sama kuin viime kesänä oikealla seossuhteella.

Oikeella seossuhteella se menis nyt varmaan lähelle tuota 230hp takarengastehoa.

+1. En ymmärrä miten oktaaniluvun nosto ilman ruisku- ja sytkäkartan räpläämistä mitään tehomuutoksia aiheuttaisikaan. Ainakaan positiivisia sellaisia.

Jos ei 95:lla nakuta niin mitä iloa tuosta korkeammasta oktaanista olisi, kun ei mopoissa mitään automaagisesti säätyvää sytytysennakkoa ja nakutustunnistinta ole.

Turboautossa jossa em. värkit löytyy voi jotain eroa tullakin.
Olisiko se enemmän tuota henkistä puolta ?
wink.gif
Vähän niin kuin sliparin vaihtokin usein. Lisää pörinää, ei tarkoita AINA lisää tehoa.
Nuorinkin poika tuossa viritteli eilen pyöräänsä. "Räpättimet" pinnojen väliin (off-topic, mut pakko mainita
tounge.gif
).

edit: Mäkin olen kyllä sortunut tuohon v-poweriin
biggrin.gif

Ite oon melkein aina tankannu pyörään 98:ia. Joskus 95:sta, kun on tuolla tienpäällä noita asemia, joista ei saa ku 95:sta tai Dieseliä.

Viime kesänä tuli jonkin verran laitettua tota V-Poweria ja johan lähti! Ja sama juttu kavereillaki, toimii paljon paremmin...aika hauska huomata, kuinka tuo Placebo vaikuttaa itse kuhunkin! No, onhan niissä polttoaineissa eroja, mutta ei kai niitä nyt tavallisessa ajossa perstuntumalla kukaan huomaa.

Oman fillarin ohjekirjassa lukee suosituksena 93
95 oon käytelly...
nixweiss.gif

Voishan tota v-poweria kokeilla joskus.

Viime kesänä tuli jonkin verran laitettua tota V-Poweria ja johan lähti! Ja sama juttu kavereillaki, toimii paljon paremmin...aika hauska huomata, kuinka tuo Placebo vaikuttaa itse kuhunkin! No, onhan niissä polttoaineissa eroja, mutta ei kai niitä nyt tavallisessa ajossa perstuntumalla kukaan huomaa.
Koittakaas ensi kerralla että toinen menee tankkauksen ajaksi pelaamaan hedelmäpeliä ja kaveri tankkaa satunnaisesti joko 95 tai VPoweria.

Ei varmaan oo tehovaikutus enää ihan yhtä selvä kun ei tiedä kumpaa kamaa tankkiin on laitettu, eikä ole saanut hypistellä formulatarroilla kuorrutettua bensapistoolia.
biggrin.gif

Koittakaas ensi kerralla että toinen menee tankkauksen ajaksi pelaamaan hedelmäpeliä ja kaveri tankkaa satunnaisesti joko 95 tai VPoweria.

Ei varmaan oo tehovaikutus enää ihan yhtä selvä kun ei tiedä kumpaa kamaa tankkiin on laitettu, eikä ole saanut hypistellä formulatarroilla kuorrutettua bensapistoolia.
biggrin.gif
Täytyypä kokeilla!
biggrin.gif

biggrin.gif
Totta!  
biggrin.gif

Turbolla kutitetut vehkeet taitavat hyötyä konkreettisesti V-powerista, mutta muilta taitaa mennä luulon piikkiin.

Back