• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uutta pyörää ostamassa, mutta mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joonas.k
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joonas.k

New member
Kevät etenee ja ajokelit lähenee, mutta pyörä tekisi vielä mieli vaihtaa!

Tällä hetkellä on 600 FZS -03 ja isompaa tekisi mieli.

Eli olen ajatellut 1000cc Gixxeriä seuraavaksi pyöräksi, mutta ongelma on siinä, että pyörällä pitäisi jaksaa tarvittaessa ajella useampia satoja kilometrejä päivässä. Jaksaako Gixxerillä kurvailla niin pitkiä matkoja vaih pettääkö omat paikat?
Jos oisi ehdotuksia n. 1000cc sarjan "sportti" pyörissä, niin ois mukava kuulla! Hinta katto pyörälle on n. 10k.

Ajokelejä odotellessa
062802moto_prv.gif

Osta Busa...tuohon hintaluokkaan saa jo ihan käypäsiä pelejä.
Ja Busalla pystyy tekemää pitkiäkin siirtymiä paikkojen suuremmin puutumatta...ja taipuu suht hyvin radallakin...
062802jumpie_prv.gif

Olinpa eka
cool.gif

Tuo kysymyshän on niinkuin tuuleen huutais...makuja on monia kuten motoristejakin
sport05.gif

Eli olen ajatellut 1000cc Gixxeriä seuraavaksi pyöräksi, mutta ongelma on siinä, että pyörällä pitäisi jaksaa tarvittaessa ajella useampia satoja kilometrejä päivässä. Jaksaako Gixxerillä kurvailla niin pitkiä matkoja vaih pettääkö omat paikat?
Jos oisi ehdotuksia n. 1000cc sarjan "sportti" pyörissä, niin ois mukava kuulla! Hinta katto pyörälle on n. 10k.

Ajokelejä odotellessa
062802moto_prv.gif
Osta Daytona955i. Sillä pystyy todistettavasti ajamaan 1000 km päivässä. Niinkuin kyllä kaikilla muillakin kilokyykyillä.
Esimerkiksi R1 on vuoden aikana taidettu valita useammassakin lehdessä parhaaksi yleispyöräksi.

Eikös nuo Busat ole vähän yli tuon 1000cc sarjan sporttipyöräkategorian jota aloittaja halajaa?
withstupid.gif

Johan on tullut jo vastauksia. En ole oikein itelleni osannut Hayabusaa mieltää, koska koko on aina vähän mietityttänyt, mutta varmasti ajaisi asiansa. Pitää malttaa vielä odottaa ja käydä heti alkukesästä koeajamassa pyörä. Hinta haitari tosiaan osuisi about kohdalleen. Uutta pyörää en kumminkaan ole ostamassa. Onko V-koneisissa mitään varteen otettavia vaihtoehtoja?

Mites vakuutukset esim, gixxeri, R1 VS Hayabusa?

Osta vaan se GSX-R...
062802moto_prv.gif
On melkein 50kg kevyempi kuin busa. Sillä ei tosin voi oikein tehdä matkaa kaksin niin kuin busalla...
sport05.gif
biggrin.gif

Osta 2003 tai uudempi Busa, tai sitten Honda 1100XX Blackbird ruisdkulla. Myös Kawasaki ZZR-1400 käy - nyt on lamahinnat!

Tämä puoltais Busaa vrt Gixxeri...Ja hinnat on suurin piirtein samaa luokkaa.

Ja vakuutuksia voi vertailla vaikka täälläVertaa.fi

Johan on tullut jo vastauksia. En ole oikein itelleni osannut Hayabusaa mieltää, koska koko on aina vähän mietityttänyt, mutta varmasti ajaisi asiansa. Pitää malttaa vielä odottaa ja käydä heti alkukesästä koeajamassa pyörä. Hinta haitari tosiaan osuisi about kohdalleen. Uutta pyörää en kumminkaan ole ostamassa. Onko V-koneisissa mitään varteen otettavia vaihtoehtoja?

Mites vakuutukset esim, gixxeri, R1 VS Hayabusa?
Vakuutukset on suurin piirtein samaa luokkaa, Ehkä GSX-R:ässä nousi hieman, kun vaihdoin busani siihen...
omg.gif

Eikös tuo paikkojen puutuminen ole aikalailla totuttelu kysymys, esim. ranteen väsyminen jne..
Itse hommaisin tuon kilosen Gsxr:n jos en olisi näin pitkä. Eli oma näkemykseni on että paikat puutuu helposti jos pyörä on HUOM kooltaan liian pieni. Jos tuo kusiainen on toiminut hyvin, niin miksei tuo kilon suitsa myöskin toimisi.
062802moto_prv.gif

Osta 2003 tai uudempi Busa, tai sitten Honda 1100XX Blackbird ruisdkulla. Myös Kawasaki ZZR-1400 käy - nyt on lamahinnat!

Mitäs uudistuksia Busaan tuli -03? Ja mistä vuosimallista eteenpäin on Blackbirdissä ruisku?

Varmaan parempi kysellä merkkikohtaista keskutelua osiossa noista huolloista tarkemmin. Onko, esim Hayabusassa, gixxerissä jotain isoja huoltoja n. 35-40tkm kohdalla?

Onpa tullut heitettyä reissua molemmilla, gixxerillä ja busalla. Molemmilla on tullut maksimissaan n.800km pätkiä päivän aikana ajettua. Busassa on pehmeämpi penkki ja muutenkin hieman pehmeämpi kyyti. Gixxerissä taas on jalkatapit alas säädettyinä loivempi polvikulma ja ei ole niin raskas jaloille kun ajaa pitkää siivua. Jos kaksipäällä ajaa niin bussi on ehdoton valinta, mutta yksistään menee gixxerillä aivan yhtä hyvin. Pienenä miinuksena busassa sitten se, ettei saa samaa leikkisää iloa kuin gixxeristä, silloin kun ei ajeta reissua...  
wink.gif

Ps. Gixxerissä on tonnisista ihan hyvät/väljät tilat kuskille ja on hieman isomman tuntuinen alla kuin R1 tai 10R.

japsit kallistuu , osta eurooppalainen pyörä ja vieläpä italialainen
smile_org.gif

Kyllä kilogixeri on matkapyöräksikin ihan ok, jos ei ole hirveästi matkatavaroita. Sellaisella (K3) olen käynyt ajellut Norjaa, Ruotsia ja Suomea ristiin rastiin
smile_org.gif
. Pisimmät päivämatkat n. 700 km.

Kyllä kilogixeri on matkapyöräksikin ihan ok, jos ei ole hirveästi matkatavaroita. Sellaisella (K3) olen käynyt ajellut Norjaa, Ruotsia ja Suomea ristiin rastiin
smile_org.gif
. Pisimmät päivämatkat n. 700 km.
Ja mä kävin sellaisella reilun parin viikon reissulla Rivieralla. Hyvinhän sillä yksikseen ajelee vaikka ton 700km päivässä, tai 8 tuntia. Tavaraakin saa ihan riittävästi mukaan.

Noista pitkistä pojista en tiedä kuinka monta metriä ne on, mä oon vaan alle 2 m, ei mitään ongelmia mahtumisen kanssa.

eli hyvä mopo moneen menoon.

Ajokelejä odotellessa
062802moto_prv.gif
Miten olis Honda fireblade 1000 RR vm.2006-2007
Kysytty korimalli. Tuskin petyt. Taitaa olla karvan´´ yli kympin pyörä.
Tai 04-05 malli vähän halvempi.
Tv: 954RR onnellinen omistaja
smile_org.gif

Back