V-koneen putket?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riiviö
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

riiviö

New member
Eli talvi olis muutosten aikaa, joten heitetäämpä muutama kysymys ilmoille ja toivotaan että vastauksia/mielipiteitä tulee
smile_org.gif


Onko moottorin toiminnan kannalta kauheasti merkitystä, jos V-koneen putket vetää 2-1 mallilla?

Kun uutta putkistoo suunnittelee, niin onko "vanha sääntö" edelleen voimassa, eli käyrästön putkien tulisi olla yhtä pitkät?

Se vastatkoon ken tietää....tai ainankin luulee niin
tounge.gif
 
En tiedä kuinka paljoa on merkitystä, mutta V-koneessa käyrät pitäisi periaatteessa olla eripituiset jos putket menee yhteen. Idea on, että pakopulssien välit tasaantuvat yhtymäkohdassa, jolloin putken virtaavuus kasvaa.
 
Jaaaa...
Enpä tiedä onko tästä keskustelusta hyötyä, mutta loppupuolella on ainakin juttua noista 2-2 vs. 2-1 putkista...
wink.gif
Tuo 2-2 putki homma on kyllä tavallaan outo. Yleisesti on pidetty, että yhteen vietäessä pystytään käyttämään toisen sylinterin pakopulssin liike-energiaa hyödyksi. Tietysti veekakkosen kohdalla homma menee putken suunnittelun kannalta vaikeammaksi kun pulssit eivät tule tasavälein.
 
Back
Ylös