V-Rodi aiheisia jutusteluja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

New member
Löytyykö täältä miten sankkaa v-rodi porukkaa?
Millainen pyörä on ajella verrattuna perinteiseen hd:hen?
Onko tekniikka millaista?
Siis onko kellontarkkaa koneen käyntiä ilman turhia korjauksia vaiko perinteisempää hd-rassausta?
Toivottavasti kukaan ei mieltään pahoita kysymyksistä.

Olenhan itsekkin katsellut rodia, että hieno pyörä, mutta tällä kertaa kyselen tuttuni puolesta ja hän kaipaisi tietoa siitä, hän ei nettifoorumeilla pyöri...

Mikä on "turha korjaus"?
tounge.gif

Veikkaanpa, että perinteiseen Harrikkaan verrattuna joutuu tekniikkaa räpläämään hajoamisen takia yhtä vähän. V-Rodia en ole ajamaan päässyt, mutta varsin tehokkaasta laitteesta on kyse ja käsittääkseni myös ajettavuudeltaan mainio.

Entisenä kyykkymiehenä ja nykyisenä v-roddarina joutuu todeta
-tehokas
-hyvä ajaa
-erittäin luotettava
-mahdollisuus tuunata miten haluaa,osia ihan sairaasti tarjolla
-munakas peli muutenkin

Mikä on "turha korjaus"?  
tounge.gif

Veikkaanpa, että perinteiseen Harrikkaan verrattuna joutuu tekniikkaa räpläämään hajoamisen takia yhtä vähän. V-Rodia en ole ajamaan päässyt, mutta varsin tehokkaasta laitteesta on kyse ja käsittääkseni myös ajettavuudeltaan mainio.
Niin en minä pahalla  tarkoita, mutta tuttavilla millä on hoodeitä ollunna niin on niissä minun mielestä keskimääräistä enemmän ollut räpläämistä kuin sellaisilla kavereilla millä on vaikka jaappanilainen... ei siitä sen enempää, tyhmää yleistystä...mutta jotain perää kuitenkin...joka merkistä ja mallista löytyy kuitenkin maanatai kappaleita jne.

Tietty räplääminenkin voi olla pulttien kiristelyä yms. katkojan kärkien hinkkaamista jne...

Ai niin, mites noita on sitten viritelty? Putket yms. ??
Kuitenkin hinnat pyörii 13 000- 20 000 € tietämillä??

Katkojan kärkiä ei kyllä löydy ainoastakaan rodista  
biggrin.gif

Perus"viri" on se änkkärit + ilmanputsari + joku ECU-ohjelmointi.
Sitte löytyy niitä ihan oikeitakin virityksiä turboon ym. asti ihan niin paljon ku vaan on rahaa pistää..

Itte oon vasta vuoden ajellu, eipä siinä isompia vikoja ole ollut. Tehoa nyt ei vakiona ole mitenkään järjettömästi, mutta kiva sillä on kruisailla. Mutkissa menee kun vaan käskee, mutta ei se mikään ohjus ole, painava kun on. Alustaan kannattaa satsata, vakiona aika huono jos vähänkään harrastaa räväkämpää mutkatieajelua.

Turha tässä on järkisyitä koittaa esitellä kun ei niillä kumminkaan ole mitään väliä..  
inlove.gif

vaikken ole hd:n omistaja ni pakko sanoa..

vuosi sitten keväällä kuopiossa joku ajoi v-rodilla siinä torin suuntaan, rannasta ylämäkeen, ajattelin että joku japsivehje sieltä tulee, oli niin kyykyn tai jonku muun rivinelosen oloiset äänet jotka siitä tuli. piti oikein kahteen kertaan katsoa että onko se hd?!

ei ollu yhtään samaa saundia ku mitä tottunu yleensä hd:n kohdalla kuulemaan.. ei ei..

tiedä häntä sitte mitkä putket siinä oli tai mikä muu mättäs..
nixweiss.gif

Joo ei rodissa olekaan semmosia perinteisiä H-D:n pota-to pota-to ääniä. Kone on hiukan erilainen kuin normi big-twin
smile_org.gif

Mikä on "turha korjaus"?  
tounge.gif

Niin en minä pahalla  tarkoita, mutta tuttavilla millä on hoodeitä ollunna niin on niissä minun mielestä keskimääräistä enemmän ollut räpläämistä kuin sellaisilla kavereilla millä on vaikka jaappanilainen... ei siitä sen enempää, tyhmää yleistystä...mutta jotain perää kuitenkin...joka merkistä ja mallista löytyy kuitenkin maanatai kappaleita jne.

Tietty räplääminenkin voi olla pulttien kiristelyä yms. katkojan kärkien hinkkaamista jne...
Niin no, ehkä jossain vm '77 tai vanhemmassa H-D:ssä on enemmän laittoa kuin uudemmassa japsissa, '78 tuli elektroninen sytkä Harrikaan eikä tarvinnut enää kärkiä viilailla.
Minkäs ikäisiä noi kaveriesi Harrikat oli vrt japaninpyörät?

http://www.1130cc.com/forums/index.php

....on käsittääkseni aktiivisin ja asiallisin V-Rod foorumi. Mitä sieltä ei löydy tai kysymällä selviä, ei tarvitse V-Rodista tietää.

Ite oon viihtynyt muutaman vuoden tuolla big bore/turbo keskusteluissa. Paljon on tietoja ja kokemuksia vaihdettu sekä tavaraa hankittu sen kautta.

Venttiilien säätö 16tkm välein on varsin V-mäinen ja työläs homma. Muuten V-Rod on lähes huoltovapaa peli.

Back