• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V*tun kivet pitkin tietä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [Sepi]
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

[Sepi]

New member
Tulin tossa kotiopäin Pirkkalan suunnalta rajasalmen siltaa pitkin ja käännyin siitä sitten tamperetta kohti (ei motaria) siltatöiden alta kun huomasin että edellä menevän auton alta tuli esiin lähes kypärän kokonen kivi, sen verta kerkesin väisteleen että ei osunu renkaaseen vaan suoraan eturenkaan takana olevaan '98 Gsx-äffän alakatteeseen, helvetinmoinen kolina kuulu ja rupesin jo arveleen että nyt meni jotain paskaks..

No pääsin siitä sit kotipihaan ja rupesin katteleen niin halkes koko paska siitä edestä, uuden joutuu hommaan. Ei varmaan oo ihan ilmanen mutta tuskin menee omavastuun ylittekään, se kun on 151e ja toi pienempi alakate lähtee kyl erikseen irti ei tarvi koko hommaa uusia, pystysköhän siitä rutiseen ittellensä työmaan/tielaitoksen/jostain korvauksia, eihän tommosia kiviä ny prkl voi olla keskellä tietä, eikä sitä siitä kovin helposti edes nää kaukaa kun on siltatyö laudat peittämässä näkyvyyden just sinne kaartuvaan mutkaan..

Jos jollakulla ois mahdollisesti kokemuksia samantyylisistä jutuista, just ostin vahatkin mutta taitaa prkl jäädä vahaamatta  
veryangry.gif
.

EDIT: Soitin tielaitokselle ja samasta murikasta oli tullu ilmotus niille ~10 minuuttia sen jälkeen kun olin siihen ajanu, lupas selvittää kelle mun pitää asiasta soitella ja soittaa sit mulle takas kännykkään, ja tosiaan tosta paikalle jäämisestä, en ollu ihan varma et kuinka kävi ja kotio ei ollu niin pitkä matka niin ajattelin ajella sinne asti.. eikä siinä siltatöiden seassa ny mitään varsinaista parkkiruutuakaan mulle ois ollu :P.

EDIT: Nyt sain paikalle hälytetyltä tielaitoksen edustajalta suullisen lupauksen että korvaukset järjestynee, huomenna nokialle työmaan johtajan juttusille ja selvittään mistä se kivi siihen oli tullu, ja vähän samalla selvittään sattuneita vahinkoja, ehkä kaikki sittenkin järjestyy  
smile_org.gif

Jos tiessä o jotain vikaa, siitä voi/pitää valittaa tienpitäjälle. Tosin näin jälkeenpäin se o ihan turhaa korvausten toivossa, pitäs jäädä parkkiin siihen paikan päälle ja soittaa vaik kytät kattoon et mitä o tapahtunu.

Olisi voinut samalla tämä ensimmäinen soittaja siirtää kiven pois tieltä. Ei kai tollanen kypärän kokoinen kivi paina yli 20 kg? Vaarallisia tuollaiset. Pitäisi aina poistaa tieltä, jos sellaisen näkee keskellä ajorataa
sad_orig.gif

Kyllä ne korvaukset sieltä todenäköisesti tulee, itse sain jälkeen päin kun ei ollut ilmoitettu 6cm pudotuksesta asfalttin rupppauksen takia. meni kotilosta etu iskarit mäsäksi, korvasivat puolet kun ne oli jo vaihto iässä muutenkin niin maksoin itse puolet.

Tuossa mielessä on kyllä hieno homma, että ihmiset valittaa asioista.Että joku kerkesi jo soittamaan.
Tietty se kivi olis hyvä ottaa pois, mutta jos liikennevirta on kova, niin siinä sitten riski vain kasvaa. Ja niinhän se todennäköisesti oli, koska autoillakaan ei ollut aikaa sitä väistellä.
Toivottavasti korvaus tulee...500 on kova tikki...

Tietty se kivi olis hyvä ottaa pois, mutta jos liikennevirta on kova, niin siinä sitten riski vain kasvaa. Ja niinhän se todennäköisesti oli, koska autoillakaan ei ollut aikaa sitä väistellä.
Kyllä se liikenne siitä pysähtyy siksi hetkeksi, kun seisot polliisinomaisesti tiellä räpylä pystyssä. Sitten kannat kiven syrjään, ja jatkat matkaa.

Valitettavan harvassa kuitenkin nämä jotka viitsivät nähdä sitä vaivaa.

eilen toimi kyllä kotilokuski asiallisesti. tiellä oli lasia ja kuski vilkutteli hätävilkkuja asiallisesti, no minähän sitten keskityin kotiloon ja ajoin suoraan lasinsiruihin. no ei siinä mitään käynnyt mutta hyvä yritys kumminkin.

Jees, tänään tuli sähköpostilla vastaus korvausvaatimukseen jonka lähetin kirjeellä alkuviikosta, voin lähettää suoraan laskun tielaitokselle! Nopeata ja asiallista toimintaa, vastannut henkilö oli just tää paikalla kiveä kattomassa käynyt henkilö.

Tekis mieli soittaa ja toivotella se nokian tiealueen (tai jotain?) pomo alimpaan helvettiin joka melkein laitto puhelimessa koko homman mun syyks ja sanoi "oon tätä hommaa 40v tehny, voin kertoo että voit lähettää korvausvaateen mutta mitään et saa" ja todellakin viä noilla sanoilla, ois sietäny saada sen kiven nenäänsä. Mutta todella tyytyväinen tähän itse laitoksen toimintaan!
thumbs-up.gif

Back