Vääntö puuttuu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBR 600RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBR 600RR

New member
Vääntö puuttuu

Viime Alastaro reissulla puuttui vääntö kokonaan. Kiihdytyksissä pyörä vaan huutaa ja rpm kyllä menee rajottimelle asti, mutta pyörä kiihtyy tosi huonosti. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Vaihteet menee ihan hyvin sisään, sekä ylöspäin että alaspäin vaihtaessa, samoin myös vapaavaihde löytyy ilman ongelmia. Katu-ajossa kiihdytykset niin vaisuja, ettei siinä huomaa ollenkaan tätä ongelmaa. Pyörä käynnistyy kylmänä todella hyvin, lämpimänä todella vaikea saada käyntiin. Akku on alkuperäinen (5 kesä menossa samalla akulla.) Akku otettu aina talveksi irti pyörästä ja latailtu täyteen maalis-huhti vaihteessa.

Mikä mahtaisi olla pyörässä vikana?

Pyörä on Kawasaki ZX-6R vuosimallia 2019.
 
No ei kai siinä paljo muuta voi olla kun että kytkin luistaa. Onhan kytkinkahvassa vähän tyhjää, eli että vaijeri kiristyy vasta kun kytkinkahvaa vähän painaa.
 
Kytkimen luistaminen on joo todennäköinen jos kierrokset nousee, mutta vetoa ei ole.

Onko venttiilinvälykset tarkastettu? Toi lämpöisenä huono käynnistyminen vois viitata siihen, että venttiilit kantaa. Toki ongelma voi johtua myös startista..

Puristuspainemittaus kertoo myös moottorin kunnosta jos siinä on jotain ongelmaa.
 
Huono akku voi olla syypää huonoon käynnistymiseen. Testaa akku akkutesterillä tai laita apuvirtaa avuksi vaikka autosta ja kokeile käynnistää sitten.
 
Huono akku voi olla syypää huonoon käynnistymiseen. Testaa akku akkutesterillä tai laita apuvirtaa avuksi vaikka autosta ja kokeile käynnistää sitten.

Tämä. Akku voi kestää 10 kautta tai yhden kauden, joten sitä sopii aina epäillä. Tarkista myös miinus- ja plusjohdon pyörän puoleiset päät. Jos on hapettumaa niin liitos käyttäytyy epämääräisesti. Jos startti kuitenkin pyörittää konetta reippaasti niin tuskin se sitten akusta on kiinni.

Kytkimestä tulee äkkiä entinen jos se luistaa kuvatulla tavalla, ellei sitten ole jo.
 
Kiitos! Täytyy selvitellä asiaa kun lompakossa on tarpeeksi euroja. Jarrutkaan ei ole toiminut tänä vuonna. Koko ajan saa ilmata.
 
Jos ei ole vuoto, niin voisiko olla tiivistesarjojen vaihdon paikka? Ensimmäisenä kuitenkin varmistaa, että jarrunesteessä on varmasti oikea DOT.

Jarruneste varmasti oikea DOT. Viime vuonna talven aikana hävisi jarrut, mutta riitti 1x ilmaus ja loppuvuosi pärjättiin sillä. Tänä vuonna ilmattu 2 kertaa ja nyttenkin saisi ilmata. Olen miettinyt jos santsaisi siihen teräspunosletkuun. Mutta veikkaan kyllä että jostain vuoraa nyt.
 
Jarrupääsylinterin korjaussarja maksaa kympin tai pari, ja luultavasti alkaa toimimaan, saa melko pienellä vaivalla vaihdettua itse.
 
Back
Ylös