• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vähän CBR:stä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaska 83
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jaska 83

New member
Oon tuossa katellu tuommosta Honda CBR 600 RR:ää vm. -03.
Ajettu 23tkm. Minkälaiset huoltovälit noissa on? Onko jotain heikkoja kohtia mitkä kannattais kattoo tarkemmin?
Mitä noista suunnilleen kannattais maksaa?

Useimmissa Hondissa (mukaanlukien CBR) huoltoväli on 6000 km. Joka toinen huolto on sellainen "katsellaan vähän ja vaihdetaan öljyt"-tyyppinen ja joka toinen "oikea" huolto (nämä siis 12, 24, 36 jne. tuhannen kohdalla). 23000 ajetulla on siis iso huolto edessä (ellei jo tehty, mikä kannattaa tarkistaa).

Eipä noissa oikein heikkoja kohtia ole. Itellä on nyt ajettu ~36000 eikä mitään ongelmia. Ei syö öljyä ja ottaa mittariin vielä 270 (257 todellista nopeutta). 30000km kohdalla tarkastettiin venttiilit mutta ei ollut säätötarvetta. Oikea säätöväli on kylläkin 24000km. Itse olen vaihtanut öljyt 6000km välein ihan vain huvin vuoksi.

Tämäkin yksilö on myynnissä ~8000€ hintaan, jos kiinnostaa.

Ostaisit samantien tonnisen ni ei tarttis heti vaihtaa
smile_org.gif

Tai sitten ostat sen 600cc ja opettelet ajamaan sillä. Kuskit raiskaa noilla tonnisia radalla mennen tullen. Toki jossain lentokentällä tonninen jättää... No, ehkä vähän provo, mutta vähän. Joskus itsekkin haluan tonnisen. Toistaiseksi 600rr on minua kovempi luu.

Sellaiset kaverit joka sanoo, että 600rr:n rajat tulee vastaan ja tarvii siksi tonnisen on harvassa.
Alavääntö on yks mihin usein vedotaan. Jos jollain pyörällä on enemmän vääntöä, ei se tarkoita etteikö tuolla pääse joka tilanteessa paremmin kuin hyvin. Onhan se myös kiva kun kone kiertää niin, että mummot pyörtyy ja tyttöjen polvet tärisee.

Prätkät ja erityisesti kevyet/tehokkaat rr-pyörät nyt vaan on ylivertaisia liikenteessä jos tarvii. Ota se mihin on rahkeet.

Tai sitten ostat sen 600cc ja opettelet ajamaan sillä. Kuskit raiskaa noilla tonnisia radalla mennen tullen. Toki jossain lentokentällä tonninen jättää... No, ehkä vähän provo, mutta vähän. Joskus itsekkin haluan tonnisen. Toistaiseksi 600rr on minua kovempi luu.

Sellaiset kaverit joka sanoo, että 600rr:n rajat tulee vastaan ja tarvii siksi tonnisen on harvassa.
Alavääntö on yks mihin usein vedotaan. Jos jollain pyörällä on enemmän vääntöä, ei se tarkoita etteikö tuolla pääse joka tilanteessa paremmin kuin hyvin. Onhan se myös kiva kun kone kiertää niin, että mummot pyörtyy ja tyttöjen polvet tärisee.

Prätkät ja erityisesti kevyet/tehokkaat rr-pyörät nyt vaan on ylivertaisia liikenteessä jos tarvii. Ota se mihin on rahkeet.
Heh heh... oma tonninen on myynnissä niin pakkohan sitä on yrittää  
062802jumpie_prv.gif

Ei tuo tuosta pihalta itsekseen häviä (toivottavasti)

CBR f ja rr ovat Hondia, joka onkin ainoa yhteinen tekijä.¨
Kuten edellinen sanoi, ei yhtään samaa osaa.
Vielä uksi vertaus kun ne on niiiiiin kivoja... rr= VWGolf GTI f= VW Golf comfort line

Kyllähän äffällä on huomattavasti mukavampi ajella varmaankin noin 90% ajasta. RR on tarkoitettu enemmänkin aktiiviseen ajoon, eli radalle ja kovaan mutkatie-ajoon, mitä kylläkin pystyy harrastamaan myös äffällä oikein hyvin!
Itse ottaisin silti ehkä RR:än, on se vaan niin p*rkeleen komia!
biggrin.gif
Vaikka itse äffällä ajelenkin...
Mutta kuitenkin, Osta hiukan vanhempi Äffä!
biggrin.gif

Kuskit raiskaa noilla tonnisia radalla mennen tullen.
...
biggrin.gif
...
näin usein kuulee mutta kyllä minusta tuntuu että jopa itse ajaisin radalla nopeammin tonnisella kuin omalla kusiaisella. kun ois sitä kuuluisaa vääntöä
wink.gif
nyt joutuu raplaamaan vaihteita hiki hatussa. ja eihän tonniset painakaan enää "juuri mitään" eli kait niitä voipi paiskella mutkiin samalla lailla, vai voiko? niin että voisko joku noviisille selittää että mikä tekee tonnisilla ajon hitaammaksi kuin kusiasella. siis muu kuin pelko että takarengas lyö mutkasta ulos tullessa tyhjää
smile_org.gif

tää kuulis ehkä paremminkin rata-ajo osastolle, sori sori

Back