Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, näin arvelinkin. Entäs jos vaihtelee välityksiä, onko näyttö ohjelmoitava uudestaan, koska ainakaan nopeus ja kierrokset ei enää täsmää entiseen?Vaihdenäytön johdot liitetään mittariston kytkentöihin; kierrosten signaalijohtoon, vapaa-asennon merkkivalon katkaisimen johtoon ja matkanopeus-johtoon. Joissain pyörässä on vaijeritoiminen nopeusmittari johon tarvitaan adapteri.
Tämän jälkeen vaihdenäyttö ohjelmoidaan kierrättämällä moottoria eri kierroksilla ja painelemalla näytön ohjelmointinappia.
Mikään plug n' pray-liitintä ei niissä siis ole, mutta kyseessä ei ole mikään monimutkainen operaatio. Tarvitset jännitemittarin ja johtoliittimiä (posi-lock, rengaskaapelikenkiä) Mitään juotoksia ei pitäisi tarvita tehdä.
Se sähköinen nopeusanturi on laatikossa vetoakselilla ja sen ja moottorin kierrosten suhteeseen ei vaikuta ketjurattaiden välitykset, ainoastaan vaihteiden välitykset.Ok, näin arvelinkin. Entäs jos vaihtelee välityksiä, onko näyttö ohjelmoitava uudestaan, koska ainakaan nopeus ja kierrokset ei enää täsmää entiseen?
Täytyypä myös tutkailla sitä Acumenin tarjontaa.
Gipro joka ottaa vaihdesignaalin suoraan eculta, niin siinä välitysten muutokset ei aiheuta ongelmia, mutta nämä perusmallit (esim Acumen) menevät sekaisin, jos välejä muuttaa. Näissähän toiminta perustuu nopeus ja kierroslukusignaalien vertailuun, joten vaihdenäyttö päivittyy vajaan sekunnin viiveellä ja jos pykäliä vaihtaa kytkin pohjassa, niin silloin se ei näytä vaihteita oikein!Se sähköinen nopeusanturi on laatikossa vetoakselilla ja sen ja moottorin kierrosten suhteeseen ei vaikuta ketjurattaiden välitykset, ainoastaan vaihteiden välitykset.Ok, näin arvelinkin. Entäs jos vaihtelee välityksiä, onko näyttö ohjelmoitava uudestaan, koska ainakaan nopeus ja kierrokset ei enää täsmää entiseen?
Täytyypä myös tutkailla sitä Acumenin tarjontaa.
Ettei se tiedä ketjurattaiden vaihdosta mitään.
Siis, jos se anturi on vaihteiston vetoakselilla jossain niin sit pitäis pelittää hyvin. Mikäli oikein ymmärrän nyt niin vaihteiston nopeus ei muutu miksikään verrattuna kierroksiin vaikka ratastuksia muuttaisikin...aika kahville tässä saa kyllä ihtensä, kun aikansa pyörittääSe sähköinen nopeusanturi on laatikossa vetoakselilla ja sen ja moottorin kierrosten suhteeseen ei vaikuta ketjurattaiden välitykset, ainoastaan vaihteiden välitykset.
Ettei se tiedä ketjurattaiden vaihdosta mitään.
Ei mene, mistä se tietää että välejä on muutettu koska se nopeusmittarin anturi on laatikossa ja nopeussignaalin taajuuden/kierrosluvun taajuuden suhde ei muutu vaikkei sulla ois ketjuja paikoillaan ollenkaan.mutta nämä perusmallit (esim Acumen) menevät sekaisin, jos välejä muuttaa. Näissähän toiminta perustuu nopeus ja kierroslukusignaalien vertailuun.
Niin, mutta tosiaan...jostainhan se nopeusmittarikin ottaa sen signaalin ja ilmeisesti juuri joko sieltä vaihdelaatikolta tai eturattaalta...mutta eikös se ole juurikin vetoakseli vai onko...elkää naurako ollenkaanGipro joka ottaa vaihdesignaalin suoraan eculta, niin siinä välitysten muutokset ei aiheuta ongelmia, mutta nämä perusmallit (esim Acumen) menevät sekaisin, jos välejä muuttaa. Näissähän toiminta perustuu nopeus ja kierroslukusignaalien vertailuun, joten vaihdenäyttö päivittyy vajaan sekunnin viiveellä ja jos pykäliä vaihtaa kytkin pohjassa, niin silloin se ei näytä vaihteita oikein!
Itelläni Acumenin vaihdenäyttö näytti mitä sattui kuin vaihdoin välityksiä, tosin samantien tuli korjattua ratastusten aiheuttama mittarivirhe Speedohealerilla, joten syy näytön sekoiluun sattoi olla siinäkinEi mene, mistä se tietää että välejä on muutettu koska se nopeusmittarin anturi on laatikossa ja nopeussignaalin taajuuden/kierrosluvun taajuuden suhde ei muutu vaikkei sulla ois ketjuja paikoillaan ollenkaan.mutta nämä perusmallit (esim Acumen) menevät sekaisin, jos välejä muuttaa. Näissähän toiminta perustuu nopeus ja kierroslukusignaalien vertailuun.
Rissojen vaikutus ulottuu vaan siihen takapyörän pyörimisnopeuteenjosta nopeusmittari ei tiedä yhtikäs mitään.![]()
Tuo on totta että kytkin pohjassa ne ei tiedä mikä pykälä on pesässä, mutta sitten kun kytkimen päästää niin tietää.
Joo se speedohealerihan juuri mulkkaa taajuutta, jos otat vaihdenäytön signaalin anturilta ennen speadohealeria niin toimii.Itelläni Acumenin vaihdenäyttö näytti mitä sattui kuin vaihdoin välityksiä, tosin samantien tuli korjattua ratastusten aiheuttama mittarivirhe Speedohealerilla, joten syy näytön sekoiluun sattoi olla siinäkinEi mene, mistä se tietää että välejä on muutettu koska se nopeusmittarin anturi on laatikossa ja nopeussignaalin taajuuden/kierrosluvun taajuuden suhde ei muutu vaikkei sulla ois ketjuja paikoillaan ollenkaan.mutta nämä perusmallit (esim Acumen) menevät sekaisin, jos välejä muuttaa. Näissähän toiminta perustuu nopeus ja kierroslukusignaalien vertailuun.
Rissojen vaikutus ulottuu vaan siihen takapyörän pyörimisnopeuteenjosta nopeusmittari ei tiedä yhtikäs mitään.![]()
Tuo on totta että kytkin pohjassa ne ei tiedä mikä pykälä on pesässä, mutta sitten kun kytkimen päästää niin tietää.![]()