Vaihdoin leiriä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sörözö
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sörözö

New member
Kesän euroopan turneista kyrpiintyneenä Jammu XJR 1300 sai mennä ja tilalle tuli R1100S.
Tahtoi pleksin ja rungon joka ei lepata mutkissa.

Nyt ekan päivän jälkeen bemu tuntuu oikein soivalta peliltä, runko ei hetku ja pleksi suojaa.

Mitähän on odotettavissa, onko tyyppivikoja?
Kastuuko ton kanssa sateella?
Vuosimalli 2003 ja kilsoja ei paljon paskaakaan.
 
Otan osaa. Kohta kyselet miksi tää heijaa tasanopeudella, miksi laatikko toimii näin kuin toimii ja missä se legendaarien vääntö on. Ei millään pahalla, mutta niin mäkin luulin että R-bemari olis jotain, mutta petyin todella pahasti.
 
Kyllä näillä Bemuilla kastuu sateessaja Konstant Rygeln on se vika! R1100S "loota" parempi kun R1100RS, en tiedä miksi!
 
Otan osaa. Kohta kyselet miksi tää heijaa tasanopeudella, miksi laatikko toimii näin kuin toimii ja missä se legendaarien vääntö on. Ei millään pahalla, mutta niin mäkin luulin että R-bemari olis jotain, mutta petyin todella pahasti.
Niin käy useimmille ihmisille, jotka eivät näe, vaan etsivät sitä oikeaa tavarasta ja mammonasta.
 
Otan osaa. Kohta kyselet miksi tää heijaa tasanopeudella, miksi laatikko toimii näin kuin toimii ja missä se legendaarien vääntö on. Ei millään pahalla, mutta niin mäkin luulin että R-bemari olis jotain, mutta petyin todella pahasti.
Niin käy useimmille ihmisille, jotka eivät näe, vaan etsivät sitä oikeaa tavarasta ja mammonasta.
Totisesti - he katsovat mutta eivät näe!
biggrin.gif
 
Otan osaa. Kohta kyselet miksi tää heijaa tasanopeudella, miksi laatikko toimii näin kuin toimii ja missä se legendaarien vääntö on. Ei millään pahalla, mutta niin mäkin luulin että R-bemari olis jotain, mutta petyin todella pahasti.
Ei heijaa millään nopeudella
biggrin.gif

Loota toimii napsakasti
biggrin.gif

Vääntöäkin on
biggrin.gif


Ei vielä petytä lainkaan, tosin vasta 500 takana

Onhan se ääni vähän outo terästetyn Jammun jälkeen. Ei kaikkea voi saada samassa paketissa.
 
terve tuloa BMW leiriin
biggrin.gif


Udemmat kikottimet on vähän sitä sun tätä, mutta vanhemmilla päästelee noin 4 sataa tuhatta
biggrin.gif
 
Otan osaa. Kohta kyselet miksi tää heijaa tasanopeudella, miksi laatikko toimii näin kuin toimii ja missä se legendaarien vääntö on. Ei millään pahalla, mutta niin mäkin luulin että R-bemari olis jotain, mutta petyin todella pahasti.
Pitkään olen hinkunut GS Adventurea, käynyt liikkeissä ihailemassa ja selaillut netistä videoita jne. ja eilen pääsin sitten vihdoin koeajolle.

Melkoinen pettymys. Kankea norsu ja koneessa ei juuri vääntöä ollut.

Ehkä K-sarjakin voisi olla koeajon arvoinen, mutta taidankin käydä nyt kokeilemassa Kawan GTR 1400:sta. BMW riittää nyt, hinta-laatu-fiilis -suhde ei oikein kohtaa siinä.
 
GTR on musta aika samanhenkinen K12/13S:n kans. Tai S on ehkä lähinnä jotain ZZR ja GTRn välissä Kawan malleissa mun mielestä noin tyylisuuntamielessä. Gessu on kyllä aika erihenkinen - voi olla hankala verrata suoraan.
 
GTR on musta aika samanhenkinen K12/13S:n kans. Tai S on ehkä lähinnä jotain ZZR ja GTRn välissä Kawan malleissa mun mielestä noin tyylisuuntamielessä. Gessu on kyllä aika erihenkinen - voi olla hankala verrata suoraan.
No ei minusta ässä ole lähelläkään GTR:ää, sehän on kevyempi, ketterämpi ja huomattavasti sporttisempi.
sport05.gif


ZZR:ää ehkä lähempänä, mut kuitenkin ÄSSÄ on niin erilainen.
inlove.gif
 
No joo. ZZRrällä voisin kuvitell ajavani itekki omistajatasolla, mutten tällä hetkellä GTRllä. Ehkä se kertoo että ZZR on lähempänä.
 
Ei heijaa millään nopeudella  
biggrin.gif

Loota toimii napsakasti  
biggrin.gif

Vääntöäkin on  
biggrin.gif


Ei vielä petytä lainkaan, tosin vasta 500 takana

Onhan se ääni vähän outo terästetyn Jammun jälkeen. Ei kaikkea voi saada samassa paketissa.
Mulla oli ennen R1100S. Tykkäsin tosi paljon. Ajoin sillä 2 kesää ja 30 tuhatta. Ei vikoja, paitsi etuputken stefa alkoi tihkumaan 60 tuhannen kohdalla. Seuraava omistaja oli kuulemma vaihtanut takapyörän laakerit heti.

Jos on säädöissä (venttiilit ja läppärungot) niin käy ihan siististi. Jos ei ole jo laitettu niin kannattaa harkita ilmafiltterin, lastun ja avaramman putkiston laittoa, niillä tulee keskialueelle kivasti lisää luonnetta ja oikeat äänet. Etuiskarin olisin vaihtanut laadukkaampaan, jos olisin ässällä jatkanut, alkuperäinen oli aika hengetön ja keula vähän kova ja pompottava.

Itse vaihdoin pois kun ranteet on niin heikot, piti saada pystympi ajoasento. Muuten oli todella mieluisa peli.
 
Jos on säädöissä (venttiilit ja läppärungot) niin käy ihan siististi. Jos ei ole jo laitettu niin kannattaa harkita ilmafiltterin, lastun ja avaramman putkiston laittoa, niillä tulee keskialueelle kivasti lisää luonnetta ja oikeat äänet. Etuiskarin olisin vaihtanut laadukkaampaan, jos olisin ässällä jatkanut, alkuperäinen oli aika hengetön ja keula vähän kova ja pompottava.

Ei ole mitään laitettu. Onko antaa vinkkiä sopivista putkista, lastusta ja filttereistä. Mielellään vielä asiaan perehtynyt paja pks kulmilla.
 
Esim. Wunderlich myy kaikenlaista putkea ja virityskilkettä tuohonkin pyörään.

Pääkaupunkiseudun pajoista ei ole juuri tuttuja muu kuin MJL-huolto, sitä olen itse käyttänyt ja voin suositella.
 
terve tuloa BMW leiriin
biggrin.gif


Udemmat kikottimet   on vähän sitä sun tätä, mutta vanhemmilla päästelee noin 4 sataa tuhatta
biggrin.gif
Totuuden sanoja. Ei epäilyttäisi pätkääkään pompata tuon oman vanhuksen satulaan milloin ajohalu iskee niskaan ja pöräyttää muutama sata km. Viime lauantain spontaani aamupäivä ajelu päättyi Tukholma- Oslo-Tukholma. Pari kertaa sai tankata.
cool.gif
 
ittekin ajoin ennen japsilla - ihan kiva,täts it ei ku myyntiin.
sitte kaupasta bemu r1100s . tukeva ,ajoas ok,äänimaaima yes,erikoinen kone,helppo huoltaa,ja etenkin todella munakas
buttrock.gif
 
Jatketaan tähän samaan kun en uuttakaan viitsi aloittaa. Siis harkinnassa olisi talven aikana vaihtaa Bandit bemun 1150RT:hen, vm 02-03 ja ajettu 40-70tkm (muutama vaihtoehto). Matkapyörä hakusessa, joten kertokaas kokeneemmat RT kuskit kannattaako vaihto ja mitä kaikkea hyviä ja huonoja "ominaisuuksia" RT:ssä on? Mikä on huoltoväli ja paljonko huollot noin suurin piirtein kustantaa?
Toisena vaihtoehtona Hondan ST 1100 tai 1300. Hondalla tai Bemarilla siis ajellaan ensikesänä.
 
Tämä on/ei ole edelliseen vähän ot, mutta itse vaihdoin vuonna 2005 sitä edellisvuonna ostamani uuden GSF1200S Banditin BMW R1150GSA:han mallia 2002 ja maksoin vielä 4000€ väliä. Olinhan vaihtamassa messinkiä hopiaan.

Hetkeäkään en ole katunut vaihtopäätöstä. Gessu jää pitopyöräksi. Bemareilla ajetut kilsat on nyt yli 100tkm, josta boxerilla jotain 47tkm. Japseja on ollut kymmnekunta vuosien varrella, pois ovat joutaneet. Hondia vain kaksi: ensimmäinen ja viimeinen.

Bemarin huoltoväli on 10tkm, mutta tietoa on viljalti saatavilla ja huollot on helppo tehdä itsekin. Itse tykkään ajaa bemarilla ja Hondia vihaan (ei siis mikään mitätön vehe sekään). Ero tulee suoraan fiilispohjalta. Hondat tuntuu ruåtsalaisille tehdyiltä veteliltä talouslötköiltä. Bemari on konstailematta juuri sitä mitä se on: Jyrkkä Hanu.

edit: ja onhan se Beemer kaiken muun hyvän lisäksi hemmetin kiva ajettava. Kun ensi viikolla lähettipalvelu tuo lontoolaisilta tilaamani edullisen Öhlinsin alustan Gessuliiniin, täällä ryvötään hunajassa.
 
Back
Ylös