• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vaihto Busaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarvies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarvies

New member
Moro!

Oon miettiny Ceparin vaihtoa Hayabusaan.

Kertokaa vähän Busasta pyöränä, ja mitä pitäs huomioida jos ja kun tollasta käytettyä busaa ostaa. Onko mitä tyyppi vikaa ja mitä pitäs olla tehty millä kilsoilla.

T. Jarvies

No niin, mitä eroa ko. laitteilla on???
Ajatus on ollu vm2000 tai uudempi. Suzuki ei kovin tuttu kapine

08 malli uudistui aika lailla ja  08->  kutsuteen gen II busseiksi.

aikaisemmat gen I.

Bussi on aika lailla todettu varmaksi peliksi ja mitään ns suurempaa tyyppivikaa ei ainakaan minulla ole tiedossa.
Muuten pätee samat asiat kun mitä tahansa käytettyä etsiessä.

wikipediassa lyhyt insighti bussien malli eroihin.

Itse hain toissapäivänä R6:sen tilalle 2004 bussin. Ainakaan vielä ei kaduta. Bussi on käytökseltään rauhallisempi kuin vanha fillari, mutta ei tuosta ainakaan mutkilla vauhdit pudonneet. Ja se alavääntö on aivan mahtava.

Busa on suht mukava niin mutkalla kuin matkalla.

Itse vaihdoin Bläkkärin Busaan kun on omasta mielestäni bussia oli kevyempi käsitellä ja korkeus/ajoasento oli passelimpi.

Ainoo vaan kun toi takarengas kuluu silmissä
tounge.gif

No niin, mitä eroa ko. laitteilla on???
Ajatus on ollu vm2000 tai uudempi. Suzuki ei kovin tuttu kapine
Kannattaa ostaa hiukka uudempi, K3 (vm 2003) alkaen.
Etuna ecun säätö ilman muutoksia ja monia pieniä käytännön juttuja. Niin ja hinnassakaa ei oo isoja eroja verrattuna 2000 malliin...
Jep ! Kompataan ! K3 tai uudempi . Vaikka ite ajan V-Rodilla tätä nykyä, on vaikee löytää MITÄÄN pahaa sanottavaa Busasta . K4 mallilla ajoin muistaakseni 57.000km ympäri ämpäri euruuppaa, kertaakaan ei pienintäkään ongelmaa . K8 : n vaihoin siksi, että niska selkä vaivaisena Gen2 uusikoppanen on kevyempi ajaa esim. kaupungissa ja pienillä nopeuksilla. K8:lla tuli ajettuu yli 20.000km En tiedä mitä oli muutettu uuden mallin myötä ? Vakuutusmaksut ainoa negatiivinen asia, putos mulla puoleen Harrikassa .
wink.gif
smile_org.gif

Sekä huollot yllätys yllätys HD:ssa huikeesti halvempia, ja huoltoväli pitempi. Mutta jos vanhemman mallin ostat ja ite pystyt huolteleen, niin nou hätä.

Mulla vaan toi V-ROD kuume vaivas siihen pisteeseen, että pakko kokeilla . Enkä vielä ole katunut ( n. 5.000km takana ), tosin kunhan autobahnille lähen ekan kerran, niin saattaa tulla Busaa ikävä.
biggrin.gif
tounge.gif

Saksan baanoilla liikenteen salliessa pystyy pitään helposti yli 200km/h matkavauhtia. Muualla taas en niitä nopeuksia, enkä tehoja tarvi. TOKI ohitukset sujuu räväkästi, mutta "lappukin" lähtee yhtä räväkästi, jos huono munkki käy .

Pommin varmasti hinta / laatu suhteeltaan ykköspyörä. Nyt tosin vasta tajusin, kun jopa busahemmotkin moitti busan jarruja, että ne ovat ehkä se heikoin puoli, mut ei väliä kun sen tietää ja teräspunosletkuilla sintteripaloilla voi asiaa jeesata. RODIssa Brembon jarrut, ja meinasin tankojen yli lentää koeajossa, kun jarrutin Busatyyliin liikenne valoihin Turuus.
biggrin.gif
biggrin.gif

Valinnan varaa netissä reippaasti . Joku laski että Suomessa kaikilla myyntipalstoilla n. 90 Busaa kaupan ja hinnat kohillaan.

Jos mieli tekee älä epäröi. Vikoja voi tulla pyörään kuin pyörään. Kohta alkaa saamaan uutta malliakin alta 10.000 equn, kun viimevuoden ylivoimaisesti myydyin moto suomessa, alkaa vaihtuun taas uudempiin ja toisiin merkkeihin.
bowdown.gif

Onko mitä tyyppi vikaa ja mitä pitäs olla tehty millä kilsoilla.

T. Jarvies
...omallani ajettu kohta 100.000km eikä moottorille tehty mittään. Ja hyvin kulkee. Normi huollot, kulutusosia vaihtoon tarvittaessa ja eiku kovaa ajoa ja mukavia&nautinnollisia kilometrejä.

nimim. CBR1000F:stä vaihtanut kolme vuotta sitten (ja Hondaki oli hyvä pyörä, mutta muutama sata kilometriä koeajoa eikä enhän halunnu tätä Busaa antaa pois  
biggrin.gif
)

edit: ja Busanistit.orgista lisätietoa yms keskusteluita ko. aiheeshen liittyen. Siitä etusivulta kun valittet "Foorumi" -täpän ja tarvittaessa hakusanalla "Searchiin", niin johan alakaa löytymhän tietoa  
cool.gif

Suureksi pyöräksi yllättävän ketterä.

Näin totesin ekojen koeajolenkkien jälkeen, sain jopa sen talliin saakka.

Eka pidempi reissu sillä oli ss1600k ja oli mukava ajaa koko lenkki, ei valittamista mistään polvikulmista, käsien puuttumisista tms. Vaikka onkin oikeasta polvesta lumpio sijoiltaan mennyt aikoinaan.

Mahtava sporttinen matkapyörä.

Ehkä ainoa miinus joka on pyörässä, joka myös on helposti korjattavissa on liukas penkki verrattuna z750 -07-.

Ketterä kaupungillakin
smile_org.gif
<3

Ehkä ainoa miinus joka on pyörässä, joka myös on helposti korjattavissa on liukas penkki verrattuna z750 -07-.

Ketterä kaupungillakin
smile_org.gif
<3
Tosi on ! Busaan TODELLA hyvii penkkejä välittää täälläkin kirjoitteleva hemmo ja vaihtosatuloin vähintäänkin kohtuuhintaiset.

Oli molemmissa Busseissa mulla ksthb satulat ja tekstiilinahka TOSI laadukasta, eikä persuus liukuile ees Goreilla, kuskin jaggarassa pieni nojantynkäkin . Eka modi mitä kantsii Busaan tehä, jos ei ole jo tehty käytettyyn motoon . Ja tosiaan, Busanistit.org foorumilta löytyy pommin varmasti tietoo ja taitoo oli asia mikä tahansa .
smile_org.gif

Meillä kotiutui nyt kesälomien aikana K8 busa talliin. Sitä aiemmin ajot ajettu pikku CBR:llä, joten muutos oli melkoinen. Toki mikä tahansa kiloluokassa oleva pyörä olisi huomattavasti erilainen tuohon verrattuna, mutta Busaan päädyttiin koska se yksinkertaisesti miellytti molempia.

Komppaan tuossa kyllä muita, että jos gen I busaan päädyt niin katsele K3 tai uudempi. Ei vanhemmissakaan mitään vikaa jos hinnan vuoksi sellaiseen päädyt, mutta kehitys kehittyy ja niin edespäin, ei ainakaan jää harmittamaan jälkikäteen... K7:aan asti busassa ei ilmeisesti ole tullut juurikaan muutoksia, eli kaikki tuolta väliltä lienevät ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja.

Pyörä on ketterä ja vakaa ajella, massa tuonee vakautta myös. Jotain ajettavuudesta kertonee sekin, että tällä hetkellä tallissa pitäisi olla kaksi busaa kun parempi puolisko on samaa tahtia varaamassa pyörää omiin ajeluihinsa! Toisin sanoen CBR seisoo tallissa odottamassa seuraavaa omistajaa....

Pyörä on ketterä ja vakaa ajella, massa tuonee vakautta myös. Jotain ajettavuudesta kertonee sekin, että tällä hetkellä tallissa pitäisi olla kaksi busaa kun parempi puolisko on samaa tahtia varaamassa pyörää omiin ajeluihinsa! Toisin sanoen CBR seisoo tallissa odottamassa seuraavaa omistajaa....
Tuosta olen kanssasi eri mieltä, bussia ei kyllä voi ketteräksi kehua.
Hyvä pyörä jokaiseen tarpeeseen mutta jos käy kokeilemassa esim kilokyykkyjä tai uudehkoa nakupyörää esim. z750 niin se käsitys ketteryydestä häviää hieman.

Me ratkastiin tuon paremman puolen kanssa ajeleminen ostamalla hänelle R6:n...

Ketterä kaupungillakin
smile_org.gif
<3
Tosi on ! Busaan TODELLA hyvii penkkejä välittää täälläkin kirjoitteleva hemmo ja vaihtosatuloin vähintäänkin kohtuuhintaiset.

Oli molemmissa Busseissa mulla ksthb satulat ja tekstiilinahka TOSI laadukasta, eikä persuus liukuile ees Goreilla, kuskin jaggarassa pieni nojantynkäkin . Eka modi mitä kantsii Busaan tehä, jos ei ole jo tehty käytettyyn motoon . Ja tosiaan, Busanistit.org foorumilta löytyy pommin varmasti tietoo ja taitoo oli asia mikä tahansa .    
smile_org.gif
Siellähän tämä herra myös vaikuttaa
smile_org.gif
Jampan pajalta saapi noita, eikä pahaa hintaan
smile_org.gif

Hyvä pyörä jokaiseen tarpeeseen mutta jos käy kokeilemassa esim kilokyykkyjä tai uudehkoa nakupyörää esim. z750 niin se käsitys ketteryydestä häviää hieman.

No ehkä tuo oli vähän harhaanjohtavasti ilmaistu... Lisäksi gen I ja gen II välillä tuntuisi olevan eroa, tai sitten kyse on yksilöeroista. Mutta kyllä tuohon Hondaan verrattuna se on paljon mukavempi käsiteltävä ja siitä meidän taloudessa ollaan yhtä mieltä. Ehkä asiaan vaikuttaa myös suurempi alakierrosvääntö, eli pyörä liikkuu heti kun käsketään. Kukin valitkoon kuitenkin pyöränsä mieltymystensä mukaan, eli koeajoja kannattaa suorittaa  
033102beer_1_prv.gif

No ehkä tuo oli vähän harhaanjohtavasti ilmaistu... Lisäksi gen I ja gen II välillä tuntuisi olevan eroa, tai sitten kyse on yksilöeroista. Mutta kyllä tuohon Hondaan verrattuna se on paljon mukavempi käsiteltävä ja siitä meidän taloudessa ollaan yhtä mieltä. Ehkä asiaan vaikuttaa myös suurempi alakierrosvääntö, eli pyörä liikkuu heti kun käsketään. Kukin valitkoon kuitenkin pyöränsä mieltymystensä mukaan, eli koeajoja kannattaa suorittaa  
033102beer_1_prv.gif
Mielestäni Bussi on kokoisekseen ketterä, eli sitä ei vaivaa matkalehmämäisyys. Eihän se tietty mikään kusiainen ole kooltansa, mutta ihan mukavasti tuota on pystynyt viemään. Varsinkin gen2 tuntuu hyvinkin näppärältä. Toki muistot muista pyöristä alkavat jo haalistua...  
tounge.gif

Itse vaihdoin viime vuoden keväällä pitkän mietinnän jälkeen CBR600F:n Busaan (gen1). Muut vaihtoehdot olivat GSX-R1000 ja YZF-R1. Busan monikäyttöisyys ja väännökäs moottori veivät lopulta voiton. Viime talvena vaihdoin Busan uudempaan, ajamattomaan gen2-versioon. Suosittelen Bussin koeajamista, jos kiinnostusta on  
062802moto_prv.gif

Kyllä minä kehuisin gen2 busia jo kohtuu ketteriksi. Nehän taipuu kuin ajatus. Aivan eri planeetalta verrattuna muihin kokoluokan matkalehmiin.

Back