• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vaihto halvempaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lusmu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Myy oma sopivasti ja osta uutta tilalle, pärjäät parhaiten.
Ei varmaan edes käynyt kysyjän mielessä tämmöinen vaihtoehto, olipa hyvä että autoit.
tounge.gif

Miksei se vaihto halvempaan onnistuis? Onko liikkeillä jotain sitä vastaan?
liikkeet ei juurikaan halua "maksaa" että heppu ajaa uudella mopolla. ja ne usein ajattelee et kun kerran halvemman haluaa niin rahat vähissä joten kiristetään hintaa... Ei niin auto kuin mopo kaupoissakaan tuo vaihto halvempaan juurikaan onnistu. (ainakaan kannattavasti)

viime syksynä meni hetkellisesti joku pikku pipi päähän ja kävin kyselemässä B king tai Busa niin tarjous roketista oli että päittäin voi vaihtaa mutta ei penniäkään rahaa heru

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta mikäli pyörä on profiilissa mainittu kawasaki zxr 750 -91, voi olla jo vaikeaa löytää paljon halvempia.. Liikkeet eivät noita vanhoja pommeja mielellään huoli riesakseen, jolloin kalliimpaankin vaihtaessa hyvitys on lähinnä nimellinen. Halvempaan vaihto, hmm.. jos jollain autojobbarilla olis se vielä halvempi...
wink.gif

Toivotan onnea.
thumbs-up.gif

jos halvempaan mielit vaihtaa niin yritä ihmeessä yksityisen kanssa.niinkuin tuossa aiemmin todettiin niin liikkeet hyvittävät erittäin nihkeästi ainakin jos joutuvat antamaan väliä.

Itse vaihdoin halvempaan talvella.Väliin tinkasin varusteita, huoltoja ja talvisäilytystä. Enpä voi silti kehua hyviä kauppoja tehneeni.Ei vain oma mennyt kaupaksi ja vaihto halvempaan oli ns. pakon sanelema.

Autopuolella yritin joskus vaihtaa halvempaan, mutta kyllä tarjoukset liikkeissä oli niin törkeän alakanttiin että jäi tekemättä. Todennäköisesti mopopuolella ihan sama tilanne.

Joskus vuosi sitten mielessäni kävi vaihtaa vähän ajettu pyörä katteettomaan vastaavaan, jossa oli suurin piirtein sama mittarilukema(ehkä 2-3 tkm). Omasta pyörästä vähän aikaisemmin maksamani hinnan ja liikkeen tarjoaman vaihdokin hintapyynnön erotus oli muistaakseni noin tuhat euroa, liikkeen pyörä oli siis halvempi.

Tästä huolimatta kauppoja ei olisi syntynyt ilman minun maksamaa välirahaa, joten jätin vaihtoajatuksen siihen mikä varsinkin näin jälkikäteen olikin ihan hyvä asia.

Noissa vaihtohommeleissa käy muutenkin liikkeen kanssa helposti niin, että sinä olet vaihtamassa halvempaan, mutta liike näkeekin asian toisinpäin ja voi sitä ketutuksen määrää kun tuon kuulee.

Ei muuta kuin itse myymään, jos ei kaupoista kovin paljon halua turpiinsa ottaa.

"Jollain ne lasipalatsit on maksettava".

Itse vaihdoin viimekesänä halvempaa liikkeessä, kanssa "pakon sanelemana" Kyllä kaupat tehtiin ja tinkattua sain välirahaa isommaksi. Häviölle jäin mut joskus harvoinhan sitä kaupoilla omilleen jää kun kyseessä joku liikkumaväline.

Jep, eiköhän yksi suurimmista syistä ole varsinkin vanhemmissa pyörissä sellainenkin kuluttuajien peräänkuuluttama asia kun virhevastuu..

Eli periaatteessa mopokauppiaalle jää vastuu kahdesta pyörästä kun myy ne eteenpäin, sun uudesta ja siitä sun entisestä minkä on myynyt eteenpäin.

Joten on varsin luentevaa että haluavat rahan vähän liikkuvan välissä, vai oletteko joskus törmänneet mopokauppiaaseen joka tekee hyvästä tahdostaan töitä ja vaihtelee noita ilman välirahaa.
Ei kuulosta mun mielestä kovin kaupalliselta;)

Onhan noissa liikkeissä välillä myynnissä, miten ne sen ilmaisevat "asiakkaan lukuun". Kai se on vähän kiinni mitä olisi heiltä ostamassa ja mihin hintaan. Kait ne joskus tulee vastaan, kun etu on liikkeen kannalta sopivan kokoinen. Ei kai ne pelkkiä ystävän palveluksiakaan ole.

Back