Vaimo tahtoo radalle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

santtu-cbr

New member
juu elikä vaimo kun tuon kortin ajoi niin ilmoitti että hän haluaa kanssa käydä radalla kokeilemassa. nooh siinä sitten asiaa sulatellessa rupesin miettimään että millä päivällä on extra hitaiden/kokemattomien vuoroja? ei sillä mitenkään että hän huonosti ajaa mutta vauhdit ei tulisi olemaan kovin kovia edes hitaaseen ryhmään.. kai naisillekkin järkätään ratapäiviä vai? mites onko moni nanen/tyttö käynyt radalla ja jos on niin kokemuksia. pyöränä tulisi olemaan tuo f cbr.

Pöh pöh äläs nyt aliarvioi puoliskoasi tai naisia.  
033102bebe_1_prv.gif
Hidas ryhmä on aloittelevia varten ja kaikki meistä on ollut ekaa kertaa radalla. Naisille todellakin järjestetään ratapäiviä ainakin Mp-tuen puolesta ja voi sitä mennä muillekin ratapäiville. Jos tuntuu epävarmalta kannattaa ilmoittaa järjestäjälle, että on tulossa ekaa kertaa niin saa varmasti opastusta. Kaveria autetaan mäessä kyllä.
smile_org.gif

Mulle kävi tuuri sinänsä "ekalla" kerralla kun lähdin radalle CBR:llä että pääsin kiertämään Kemoraa kaksistaan liivimiehen kanssa ja jonkinlainen tuntuma löyty nopeasti. Ihan ensimmäisellä kerralla tosiaan ajoin vanhalla ER-5:lla Ahvenistolla kaksi viikkoa kortin saamisen jälkeen ja viikko pyörän ostamisen jälkeen.  
sport05.gif

Sinuna olisin huolissani vain siitä ettei vaimo jää koukkuun heti  
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Tämä mielipide siis vain 3 ratakerran nöyrällä kokemuksella...
blush.gif

Vaimo radalle ja sassiin
smile_org.gif
Ihan pirun kivaa hommaa. Ja jos pelkäät ettei hitaan ryhmän vauhti ole tarpeeksi hidasta, varmaan taas ensi keväästä alkaen järkätään naisille omia rata-ajopäiviä... Siellä hitaassa ryhmässä ajoin vissiin kaksi kiekkaa, jonka jälkeen meni hermo... Huippunopeus koko kierroksella 50km/h... Ja mutkissa olis päässy kävellen ohi... Sitten keskinopeassa oli jo ihan sopiva tahti. Siis ekakertalaisellekin. Hyvät kuskit veti sitten ohi, mutta niin se menee muisssakin ryhmissä. Mutta on noita varmasti muitakin sopivia päiviä. Kandee valita sellanen pienempi jengi minkä mukaan lähtee radalle ja hitaaseen ryhmään, niin saa varmasti ajaa rauhassa juuri sitä nopeutta mitä itse haluaa.
Hyvä vaimo!
062802jumpie_prv.gif

juu en aliarvioi ollenkaan häntä kuskina vaan koitaan työntää sarviin mahdollisimman paljon viellä kun kelejä riittää!
smile_org.gif
itse sitten kotona istuskelen ja..
crazy.gif
juu parempi vaan että saa kerättyä kilsoja kun itsellä niitä on hiukan enempi.. nooh ensi kesänä sitten lähdetään yhdessä radalle kurvailemaan ja harjoittelemaan

Koitetaan järjestää taas ensi kesänä noita kaikille sopivia ratapäiviä...
wink.gif

onkos enna käynyt pihalla vai? olis ihan hyvä jos tuo emäntä innostuisi enempikin radalla käynnistä niin ei tarvis kysellä että mitäs tehdään vk.n loppusin...
cool.gif
sais jäädä paari reissut väliin ja laittaa rahat
062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
.. noo saas nähdä nyt sitten.. nyt kuulu tuttu hondan ääni !
062802jumpie_prv.gif
täytyy käydä utelemassa että miten mutkapätkät taittu.
smile_org.gif
niin ja millasia päiviä orgilla oli kesän mittaan? jos vaikka ens vuonna tulis kattelemaan = ajamaan.
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
Uskaltasko tuota ite ehottaa miehelle
eek.gif

Mieli tekee radalle kokeileen. JEE!

onkos enna käynyt pihalla vai? olis ihan hyvä jos tuo emäntä innostuisi enempikin radalla käynnistä niin ei tarvis kysellä että mitäs tehdään vk.n loppusin...  
cool.gif
sais jäädä paari reissut väliin ja laittaa rahat  
062802moto_prv.gif

sport05.gif

062802moto_prv.gif
.. noo saas nähdä nyt sitten.. nyt kuulu tuttu hondan ääni !  
062802jumpie_prv.gif
täytyy käydä utelemassa että miten mutkapätkät taittu.  
smile_org.gif
niin ja millasia päiviä orgilla oli kesän mittaan? jos vaikka ens vuonna tulis kattelemaan = ajamaan.  
062802moto_prv.gif
Tulossa ensi keväänä yhdistettyä ruosteenpoistoa ja ajoharjoittelua radalla

Tsekkaa http://www.hondariders.fi/  (keskustelufoorumi)

062802moto_prv.gif
Uskaltasko tuota ite ehottaa miehelle
eek.gif

Mieli tekee radalle kokeileen. JEE!
eikun sitten radalle vain!!
062802jumpie_prv.gif
ajaako miehesi mopottimella? jos ajaa, ymmärtää varmasti yskän.
wink.gif
itse en kyllä aluksi ymmärtänyt mutta sitten tajusin että harjoitteluahan se vaan on ja edistää myös ajamista liikenteessä (vaaratilanteet yms.. ) että ei siitä kuski ainakaan pahene. ensi vuonna vaimokin lähtee toivottavasti radalle (lähtee kyllä
smile_org.gif
) niin mukaan vaan!
062802jumpie_prv.gif
jos kiinnostaa ajo kaveri ja miehesi päästää radalle niin ota vaikka yhteyttä! ensi vuonna sitten
sport05.gif

Jos et vielä ole käynyt MP-Tuen sivuilla, niin käy tutustumassa. Järjestävät myös naisten omia rata-ajopäiviä. Järjestelyt pelaavat ja opastusta saa. Suosittelen.

itse olen tuolla MP-tuen päivillä käynyt kurvailemasaa. täytyypi käydä lukemassa sieltä sivuilta tarkemmin.. ei millään vaan jaksaisi odottaa ensi kesää..
confused_orig.gif
nooh ensi viikonloppuna pääsis ahvenistolle jos haluaa ittensä radalle.com päiville ajamaan. viimeksi oli ainakin väljää!! oisko ollut reilusti alta 10 pyörää... vikoissa lähdöissä varmaan 1-3

ja miehesi päästää radalle niin ota vaikka yhteyttä! ensi vuonna sitten
sport05.gif
Luulen että mies tulee itekin mukaan...meinaan on itekin innostunut rata-ajosta.
smile_org.gif

Katellaan sitä ens vuotta sitten....
....nyty vaan kaipaan sitä "rautaista" ystävääni sieltä tallista....Puoli vuotta niin sitten taas ajellaan.
biggrin.gif

Mä en ainakaan ole kokenut ongelmaksi ajaa sekavauhtiryhmässä. Ratavuorot, joissa olen ollut mukana, ovat olleet sellaisia, ettei erillistä ryhmäjakoa ole. Eli mukana on kilvettömillä ajavia tosi nopeita kisakuskeja ja sitten customilla ajavia hitaita nautiskelijoita. Kaikki sulassa sovussa, samaan aikaan, ongelmitta. Myös autojen kanssa olen ollut samaan aikaan radalla. Sekään ei ole ollut ongelma, päin vastoin
tounge.gif
. Sekaan vain!

Ei muuta kun radalle vaan rohkeasti!
buttrock.gif
...Mutta tiedoksi, että siihen jää sit koukkuun.  
wink.gif

Jos et vaimoa halua heti säikäyttää, niin kannattaa aloittaa hitaasta ryhmästä, ei sekalaisesta sakista. Alussa monella kuskilla on taipumus vilkuilla takaa tulevia ja säikähtää ohi meneviä kuskeja ja siinä samalla koukata johonkin suuntaan. Jos alkaa vilkuilemaan taakse ja poikkeamaan kovastikkin ajolinjoista varsinkin mutkissa, niin äkkiä käy hassusti. Hitaassa ryhmässä ohittaminen ei ole yleensä sallittua joka paikassa vaan ainoastaan suorilla (tai esim. ainoastaan pääsuoralla). Hitaassa ryhmässä saa rauhassa hakea ajolinjoja (kuin myös vauhtia) opastuksen kanssa sekä keskittyä omaan ajamiseen, ilman että tarvii säikkyä takaa tulevia kisakuskeja. Ryhmäjaottelu helpottaa Kaikkien ajamista ja on turvallisuuden kannalta paras ratkaisu.

Sekalaisista seurakunnista... Vapailla päivillä olen ajanut samaan aikaan radalla mm. Formula Fordin, Lamborghinin ja jos jonkinlaisten menopelien ja kuskien kans ja kyllähän niidenkin kans ajaa, jos niitä ei ole kuin pari samaan aikaan radalla + jokunen mp-kuski. Mutta ei enempää trafiikkia, kiitos. Kävin yhdellä ratapäivällä, jossa oli 30-45 mp-kuskia (aloittelijoista kisakuskeihin) ilman ryhmäjakoa. En ole ikinä nähnyt niin paljon romua... Ja tahti kiihtyi kun päivä meni pidemmälle ja kuskit väsyi.  
eek.gif
 Ikinä en semmoiselle ratapäivälle enää mene. Toivottavasti semmoisia ei kukaan järjestäkkään suurella osanottaja määrällä. Pienet porukat on tietenkin erikseen.

Mukavampaa on tosiaan mennä, kun on vähemmän porukkaa ajamassa. Enpä ole onneksi joutunut moiseen ruuhkaan (30-45 kuskia..). Yksityiset ratavuorot on siitä hyviä, että porukan määrä on helposti rajoitettu
smile_org.gif
.

MP-Tuen päivät on hyviä koska siellä ryhmäkoot ovat yleensä pysyneet sopivina. Ohjaajat näyttävät oikeat ajolinjat jne...
thumbs-up.gif

Jo ekalla rata-ajokokeilulla suosittelen (sekä miehille että naisille) jonkinsortin koulutusta asiaan. Hommasta saa paljon enemmän irti ja se on sitten jatkossa niin paljon mukavampaa..
062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif

Back