Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Moottoripyörään saa tehdä seuraavat muutokset:
- Mittariston saa vaihtaa tai poistaa
- Ohjausiskunvaimentimen saa asentaa tai vaihtaa
- Vahvistetut / metallipunosjarruletkut saa asentaa
- Etuvaimennusta voidaan muuttaa, mutta vain alkuperäisosia käyttämällä. Etuvaimentimiin ei saa lisätä mitään eikä sieltä saa ottaa mitään pois. Jousia ei siis saa vaihtaa toisenlaisiin eikä ns. ”simmaaminen” ole sallittua. Vaimenninöljyn laatu ja määrä on vapaa.
- Yli kolme vuotta vanhoihin moottoripyöriin saa vaihtaa takajousen ja iskunvaimentimen (Ikä lasketaan kyseisen pyörän vuosimallin mukaan siten, että esimerkiksi vuoden 2001 mallinen pyörä on kolme vuotta vanha kaudella 2004).
- Toisiovälitystä voidaan muuttaa.
- Ketjut saa vaihtaa (myös 520)
- Jalkatapit ja jalkatapin kolmiot saa vaihtaa, kiinnitysten tulee kuitenkin olla olla samassa kohdassa kuin alkuperäiset. Jalkatappien tulee tällöin täyttää FIM:n Supersport säännön määräykset.
- Ohjaustangon saa vaihtaa clip on tai vastaaviin tankoihin (tulee täyttää kuitenkin FIM:n Supersport säännön määräykset).
- Etukatteen kiinnitystelineen saa vaihtaa.
- Vaihteen siirtomekanismin suunnan saa vaihtaa.
- Katteet ja satulan saa vaihtaa, mutta niiden tulee olla ulkonäoltään ja profiililtaan alkuperäisen kaltaisia (valoaukon saa peittää).
- Etulokasuojan saa vaihtaa, mutta sen tulee olla ulkonäöltään ja profiililtaan alkuperäisen kaltainen.
- Ns. kaatumasuojat saa asentaa.
- Jarrupalat saa vaihtaa. Ns. racing-jarrupalat ovat sallittuja.
- Äänenvaimentimen saa vaihtaa, ei kuitenkaan muita pakoputkiston osia. Tämä tarkoittaa sitä, että ns. slip on ja bolt on vaimentimet ovat sallittuja. Vaimentimien tulee olla E-merkitty ja täyttää kyseisen normin vaatimukset.
Moottoripyörään pitää tehdä seuraavat muutokset:
- Vilkut ja taustapeilit pitää poistaa.
- Jarruvalo pitää poistaa.
- Äänimerkki pitää poistaa tai kytkeä irti.
- Kaikkien valaisimien ja lyhtyjen lasit pitää poistaa.
- Keskiseisontatuki ja sivuseisontatuki pitää poistaa.
- Matkustajan jalkatapit pitää poistaa.
- Rekisterikilpi ja kilven pidin pitää poistaa.
- Kaikki sellaiset tulpat, joiden löystyminen voi aiheuttaa öljyvuotoa, pitää varmistaa lukituslangalla. Myös öljynsuodatin pitää varmistaa.
- Jarrusatulan kiinnityspultit pitää varmistaa.
Kaikki sellaiset muutokset, joita ei ole nimenomaisesti sallittu, ovat kiellettyjä.
Tekis ihan törkeesti mieli mennä liikkuvaks shikaaniks tonne radoille.Pitäiskö... ostaa uusi suzukituo olisi oikein kiinnostava luokka.
Toisaalta miksei tuolla Hondan rutkulla voisi kokeilla, keulajousien osalta vaan huono homma kun niitten pitää olla vakiot...
Haaralan Topi ajoi täysin vakiolla (kisakatteet, -renkaat ja välitykset vaihdettu) 600RR:llään Alastaron Scandinavian Openin kilpailussa stanuluokan voiton ja paras kierrosaikaLuulen, että std600 ja SS-Cup mahtuvat olemaan ihan hyvin rinnakkain... SS-Cup on pelkästään B-lisenssikuskien, std600 en ainakaan minä tiedä vielä. En ole kyllä nähnyt vielä mitään varmistustakaan koko luokasta.
Topi Haarala oli muuten Alastaron SO-kisoissa standardi 600:sissa ainoana suomalaisena, tietenkin voitti! Topi oli muutenkin ahkerana, ajoi yhteensä kolme lähtöä (std600, SS ja 250): sijat 1, 3 ja 2!
Seli seli !!Empä kyl pääsis ajaa tota luokkaa ku on "isolohko 636"![]()
![]()
Pienet ovat piirit tosiaan....... Pistivät sun vanhan duzen vaihtoon ja ottivat tilalle 1000DS FF kaikilla herkuilla! Onnea täytyy toivottaa ens kesän riennoilleTällaista perus faktaa kyselisin että mitkäs varuste säännöt Suomen radoilla yleensä pätee?? Kaiketi yksiosainen nahkapuku?? ....täytyy alkaa suunnittelemaan....katsoos nyt miten tuo varmuus/vauhti lähtee ensikesänä kasvamaan.....on meinaan aikas moinen houkutus hakea Saksasta parivuotta vanha kuussatku ihan rata käyttöön.
Mahdatko seppomies tarkoittaa sitä Ducati kuskia jolla oli se 900 Kawa ja jonka vaimoke osti aikoinaan minulta sen 750Spurtti Ducaton?? Pienet on piirit mikäli sama tyyppi kyseessä![]()
Säännöt eivät muistaakseni vaadi nimenomaan yksiosaista pukua (eikä edes nahkapukua), mutta yksiosainen puku on ehdottomasti suositeltava. Samoin hanskat ja kengät saisivat sääntöjen puitteissa olla vähän mitä vaan, mutta kannattaako... Loppujen lopuksi kuski tarkastetaan kisakatsastuksessa, ja siellä katsastaja voi tarvittaessa todeta, että asiaa radalle ei ole.Tällaista perus faktaa kyselisin että mitkäs varuste säännöt Suomen radoilla yleensä pätee?? Kaiketi yksiosainen nahkapuku?? ....täytyy alkaa suunnittelemaan....katsoos nyt miten tuo varmuus/vauhti lähtee ensikesänä kasvamaan.....on meinaan aikas moinen houkutus hakea Saksasta parivuotta vanha kuussatku ihan rata käyttöön.
Mahdatko seppomies tarkoittaa sitä Ducati kuskia jolla oli se 900 Kawa ja jonka vaimoke osti aikoinaan minulta sen 750Spurtti Ducaton?? Pienet on piirit mikäli sama tyyppi kyseessä![]()
Juu ei tarkoitukseni ole todellakaan mennä turvallisuuden kannalta siitä mistä aita on matalin, kokemusta ratalipasta on ja varusteet pelasti pojan henkikullan vaikka pari paikkaa hajosikin.Säännöt eivät muistaakseni vaadi nimenomaan yksiosaista pukua (eikä edes nahkapukua), mutta yksiosainen puku on ehdottomasti suositeltava. Samoin hanskat ja kengät saisivat sääntöjen puitteissa olla vähän mitä vaan, mutta kannattaako... Loppujen lopuksi kuski tarkastetaan kisakatsastuksessa, ja siellä katsastaja voi tarvittaessa todeta, että asiaa radalle ei ole.
Täytyy tarkentaa, ettei kenellekään jää väärää käsitystä:B-600 luokan yhteydessä. Lisenssi makso vissiin 350E ja sillä voi osallistua vaikka mihin ihmeen karkeloihin. Hinta sisälsi vakuutuksen.
Way to go, Tomi!nim. 3 kisaa ja 4000e budjetti