• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakionopeudensäädin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.N
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.N

New member
Oisko jollakin kokemusta tai tietoa jälkiasennettavista vakionopeudensäätimistä? Tarkoitan nyt nimenomaan täysin elektronisia malleja enkä mitään ruuviviritelmiä.
Mistä noita saa ja onko inhimilliseen hintaan myynnissä toimivia järjestelmiä.

Tuolta >>>>  http://www.mccruise.com/ Löytyy näköjään muutama myyjä eu alueellakin. Tiedä sitten kuinka vanhaa tietoa on. Hinnat on sitten Aussitaaloissa eli lisäksi rahti+tulli+alv jos joutuu tilaamaan alkuperämaasta.

Autossa vakkari on ehoton varuste, mutta mopossa olen pärjäillyt pelkällä http://www.webbikeworld.com/t2....ker.jpg
Oletko kokeillut? Sen kun nojaa tankoon niin kaasu pysyy samana, eikä mopo hyydy mäkiinkään.
Mitään kaasun jumittavia ruuveja en menisi laittamaan, kuulostaa hengenvaaralliselle..
Sorry, ei ollut siis tietoa tai kokemusta elektronisista mopoissa

Tuolta >>>>  http://www.mccruise.com/
Tuon löysin itsekkin googlella, mutta tuo hinta $958.00 on aivan liikaa ja tuohon tulisi vielä päälle postikulut ja tullit. Lisäksi tuo on noita alipaineella toimivia joihin täytyy asentaa aika suurikokoisia pönttöjä joille en usko löytyvän tilaa katteiden alta. Ja yllättävän painavakin toi järjestelmä, kun 2,2kg painaa.

Sitten löytyy noita autoihin takoitettuja säätimiä, esim Rostran valmistamat on kokonaan elektronisia ja hintakin vissiin pyörii jossain 150€ paikkeilla, mutta kuinkahan arkoja nuo ovat sitten esim. vedelle ja minkähänlainen operaatio mahtaa asentaminen olla?
Rostra

Autossa vakkari on ehoton varuste, mutta mopossa olen pärjäillyt pelkällä http://www.webbikeworld.com/t2....ker.jpg
Oletko kokeillut? Sen kun nojaa tankoon niin kaasu pysyy samana, eikä mopo hyydy mäkiinkään.
Mitään kaasun jumittavia ruuveja en menisi laittamaan, kuulostaa hengenvaaralliselle..
Sorry, ei ollut siis tietoa tai kokemusta elektronisista mopoissa
Ei toimi mulla toi linkki, mutta linkin nimestä päätellen throttle-rockeria tarkoitat. Tuli joskus tuotakin kokeiltua, mutta en tykännyt yhtään.
Eihän se pyörässä nyt ihan välttämätön tuo vakionopeudensäädin ole, mutta olisi mukava nyt talvella jotain pientä ruuvailla kiinni ja tiedä vaikka säästäisi joiltakin sakoiltakin tuommonen järjestelmä, kun tahtoo tuo vauhti nousta aina vähän liian kovaksi
sport05.gif

Itse tuli tilattua vuosi sitten tuolta tuo Audiofoxin  CCS-100 härpätin. Tosin on vielä alkuperäispakkauksessa kun ei vain aika ole riittänyt asennukseen ja ajotkin olleet sen verran vähissä  
sad_orig.gif

Tarkoituksena siis jossain vaiheessa heittää se kiinni FJR:ään. Hinnaksi tuolloin postikuluineen ja Suomen veroineen taisi tulla aavistus yli 100€. Saas nähdä saisiko ensi keväänä jo asennettua, vai vieläkö pysyy paketissa  
smile_org.gif

Webistä löytyy asennusohjeita eri pyöriin. Itsellä tosin vaatii hiukan luovaa sovittelua, koska ohjeet FJR:ään ovat ABSittomalle vehkeelle, jossa tilaa vähän enemmän.

Itse tuli tilattua vuosi sitten tuolta tuo Audiofoxin  CCS-100 härpätin. Tosin on vielä alkuperäispakkauksessa kun ei vain aika ole riittänyt asennukseen ja ajotkin olleet sen verran vähissä  
sad_orig.gif

Tarkoituksena siis jossain vaiheessa heittää se kiinni FJR:ään. Hinnaksi tuolloin postikuluineen ja Suomen veroineen taisi tulla aavistus yli 100€. Saas nähdä saisiko ensi keväänä jo asennettua, vai vieläkö pysyy paketissa  
smile_org.gif

Webistä löytyy asennusohjeita eri pyöriin. Itsellä tosin vaatii hiukan luovaa sovittelua, koska ohjeet FJR:ään ovat ABSittomalle vehkeelle, jossa tilaa vähän enemmän.
Kattelin tuon laitteen asennusohjeita Kawan 1400GTR:ään täältä ja aikamoiselta säätämiseltä vaikutti vaikka tilaa näyttäisi olevan enemmän kun mun zzr:ssä. Suurimmat ongelmat olisi varmasti tuon ison alipainesäiliön kanssa jolle ei varmasti ole tilaa, varsinkin kun täytyisi saada piiloon vielä toinenkin suurikokoinen osa. Lisäksi alipaineen hankinnassa tulisi varmasti ongelma, sillä scott-oileri vie jo yhden alipaine portin mun pyörästä ja tuo tarvitsee vissiin 3 tai 4 niitä toimiakseen tarpeeksi nopeasti ja ne 2 keskimmäistä paikkaa on siellä niin vaikeissa paikoissa että pitäisi purkaa koko pyörä että niihin pääsisi käsiksi.

Tuommosen "vakionopeudensäätimen" tekaisin yhtenä iltana. Enään ei puudu kaasukäsi ja toimii kuin unelma. Käytän jokaisella työmatkalla. Taittuu 40km mukavasti kun voi lepuutella käsiä kun sille tuntuu. Nyt oliskin vuorossa keski-euroopan matka tuossa heinäkuussa.. tulee varmasti tarpeen pitkillä matkoilla ja tuohan on aika "universaali" että toimii varmasti muissakin kuin Kawasaki ZX-6R:ssä.

Mukavaa kesää kaikille, toivottavasti on apua jollekkin :orgmp:

Yks hyvä jippo minkä keksin kun pyöräilyä kevarilla aloittelin oli kun hoksasin että silloisessa ratsussa eli piikki yammu RD:ssä pysty oikeen kahvan sähkökytkimet siirtämään niin että ne otti kunnolla kiinni kaasukahvan tupen päätyä vasten niin että kaasu pysy aina mieleisessä asennossa. Ei vaan valitettavasti toimi joka pyörässä.

noista kaasun lukitsimistahan on juttua täällä muualla
tässähän oli juttu vakionopeussäätimistä

vakionopeus säädin, moottoripyöräänkö??

Jos jotain K 16 GT:stä jäin kaipaamaan, niin se on vakionopeussäädin. Sarjassa yhtä kivoja vempaimia kuin vaikkapa shifteri. Jos ei koskaan ole kokeillut, niin ei osaa kaivatakaan, mutta kun kerran on makuun päässyt, niin pois ei antaisi :)

Jos jotain K 16 GT:stä jäin kaipaamaan, niin se on vakionopeussäädin. Sarjassa yhtä kivoja vempaimia kuin vaikkapa shifteri. Jos ei koskaan ole kokeillut, niin ei osaa kaivatakaan, mutta kun kerran on makuun päässyt, niin pois ei antaisi :)

Tälle +1, jokaisessa oikiassa matkapyärässä On cruise !:thumbup:

.....syy selviää viimeistään kun kokeilee ja jutaa pitempää siivua, eihä sitä Essolla tarvii....:D

Tälle +1, jokaisessa oikiassa matkapyärässä On cruise !:thumbup:

.....syy selviää viimeistään kun kokeilee ja jutaa pitempää siivua, eihä sitä Essolla tarvii....:D
Mitäs raati sanoo tästä?
http://www.youtube.com/watch?v=0PL6UzLjGe0

Äärimmäisen nerokasta!

Miten etujarrun toiminta tuon kanssa? Lähteekö säädin pois kolostaan normijarrutuksessa / haittaako päällä oleva säädin jarruttamista millään lailla?

Tuo kolo vaan hämää tuossa.. Se kolo on niin pieni että se ei mee jarrukahvan ympärille.. olishan tuon voinu hoksata videota kuvatessa että kääntäis toisinpäin.. mutta tuo kolo vaan sattui tuossa palikassa itsessään olemaan, se ei ole olennainen osa tuota ollenkaan. Tuo kolo ei ota kiinni eikä lukitse sitä kahvaan.. Se vaan on siinä jarrukahvan päällä. ihan sama kumminpäin kolo ylhäällä tai alhaalla. Toimintahan perustuu siihen että se pitää sen kaasun paikallaan jarrukahvaa vasten. Jarrutus tapahtuu normaalisti vaikka se tuossa päällä olisikin ja sitä ei ees huomaa ja kaasukahvaa 0-asentoon kääntämällähän tuo "kääntyy mukana ylös". Kumi tuossa alla estää liukumisen ajo tärryytyksessä ja pitkällä käytöllä ei riko ja hinkkaa sun kaasutuppia puhki, vaikke se niin tiukka tuossa ympärillä olekkaan. Mutta itse tein tuon pojan polkupyörän vanhasta sisäkumista, tuon aluskumin siis.

Eli mikään ei normaalista ajosta poikkea, paitsi ajomukavuus kun sormella työnnät tuon pitämään kaasun paikallaan. Kaasun pois laskemalla nousee ylös (eli luisuu mukana). Helppo hakea staattinen kaasu ja säätää sitä yhdellä sormella ajossa.

Koitin jopa stimuloida sadekelin ajamista ja kaadoin runsaasti vettä päälle. Edelleen luistaa hyvin tuossa kumin päällä kaasukahvaa kääntäessä. Ja nopeuden pitää tasaisesti edelleen.

Aion tehdä viellä muutaman varakappaleen pokki/hukkaamisen varalle ja laitan videot ylös tekovaiheista - asennukseen - opastus (joka näkyy videossa) ja itse ajossa.

Ja tuossa alempana on nyt video vastaavasta tuotteesta minkä tänään youtubesta löysin.. Tuo minun tekemä toimii samalla tavalla.

Viimeksi muokattu:
Löysin viellä jonkun joka on tehnyt samasta laitteesta ihan tuotteen.. Tuo minun tekemä on siis ihan sama kampe näköjään, mutta monta kymppiä halvempi.

Joten tuossa videossa näkyy myös se miten tämä minun tekemä toimii ajossa. Koska se on sattumalta ihan samanlainen :D :rant:

Back