• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutukset Nordeassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kaz

New member
Pistin pystyyn tarjouskyselyn vakuutuksistani (auton ja mopon liikenne- ja kaskovakuutukset sekä kotivakuutus).
Nyt yhtenä vahvimpana ehdokkaana olisi Nordea.
Olen siis lukenut vakuutusehdot läpi, eikä silmiini mitään kummallista sattunut.
Minkäänlaisia tietoja taikka kokemuksia ei minulla Nordeasta vakuutusyhtiönä ole, joten voisittekohan te jakaa kokemukset kanssani?
Eli kertokaahan risuja ja ruusuja ilman megalomaanista morkkausta
wink.gif

Kiitos!

Jaa-a. Mulla on tuntuma, että kaikki tarjousta kysyneet ovat saaneet huonoimman tarjouksen Nordealta ja siksi vakuutus on jäänyt ottamatta. Mutta jos sait sieltä parhaan tarjouksen niin ei siinä kai mitään varsinaisesti huonoakaan ole
nixweiss.gif

Ollut vakuutukset kohta nordeassa 1 vuoden ja valitettavaa ei ole. Hinnat ovat halvempia ainaskin verrattuna tapiolaan. Oon kyllä nordeassa avainasiakas josta myös tulee alennuksia. Pyörä ja auto ovat vakuutettuna nordeassa.

Vuosi sitten siirsin kaikki vakuutukset Nordeaan (pyörä, kotilo ja kotivakuutus) koska tarjous oli edullinen. Ei moitittavaa ainakaan tähän mennessä. Tosin jyvät eroavat akanoista vasta sitten jos sattuu vahinkoja. Ainakin palvelu puhelimessa on ollut asiallista ja jonottaa ei tarvitse jos Nordea-vakuutukseen soittaa, esim. ajoneuvon vaihtoon liittyvissä asioissa.

Riippuu moposta, iästä, alueesta,sukupuolesta, lempiväristä, seksuaalisesta suuntautumista yms... Itse sain pyörääni Tapiolasta halvemmalla kuin muualta...Tärkein on se raha määrän lisäksi, kuinka yhtiön on sitten tapaturman sattuessa halukas korvaamaan... Olen itse kuullut huhua ettei Tapiola ole aina NIIN halukas korvaamaan...Mutta en rupea If:kään maksamaan 2200 € vuodessa, kun Tapsalta irtoaa 680 € /vuosi täyskaskoineen...

Mutta muista, mikään ei ole niin kiero kuin vakuutusyhtiö... Papereissa lukee vaikka mitä, mutta kyllä he porsaan reiän löytää aina, ettei vaan joutuisi korvaamaan... Minkäänlaista kokemusta ei ole Nordeasta...Rahatkin on OP:llä...

Meidän talouden moottorikulkineet on ollut 3 vuotta Nordeassa ja sieltä on saatu vakuutukset tähän asti kaikkein halvimmalla. Ja olemme kilpailuttaneet vakuutukset joka vuosi. Kai meillä on niin paljon lainaa, että saadaan jo säälistä ihme alennuksia.  
wink.gif

Ratalipat korvattiin mukisematta ja yllättävän nopeasti. Meniköhän rahoissa alle viikko vahinkotarkastajan käynnin jälkeen. Kivusta ja särystä tuli hakematta korvaukset tilille. (En kai mä semmoisia ois älynnyt edes hakea, tai edes kehdannut hakea, kun oma mokahan se oli...) Hierojalla sain käydä 15 kertaa. Kypäränkin korvasivat sitä näkemättä ja pois ottamatta yhden puhelun perusteella. Eli, tosi hyvät kokemukset Nordeasta.  
thumbs-up.gif

Joku tässä topicissa kuitenkin kysyy, että vieläkö Nordea korvaa ratalipat -> Kyllä korvaa: Omavastuu x 4 tai 20% vahingon määrästä.

Samoilla linjoilla Jennican kanssa. Sen ainoan kerran, kun oman väkättimen kippasin, niin Nordea vastasi omasta osuudestaan loistavasti.
Sunnuntaina pyörä nurin -> maanantaina VI ja pyörä vahinkotarkastukseen -> torstaina ensimmäiset korvaukset tilille. Sain erinomaista palvelua sekä korvausosastolta, että SVT:ltä varastetulta tarkastajalta.

Aluksi olin melko skeptinen tuohon pankin kykyyn hoitaa vahinkokäsittelyä, mutta hyvinhän tuo meni.

Muista ehdoista en tiedä enkä ole hintavertailujakaan tehnyt (itsellä vakuutus pyörään Pohjolassa), mutta oikeusturvavakuutus on Nordealla ainoa, joka korvaa ainakin kotivakuutuksen yhteydessä myytynä ja uskoisin että kaskonkin yhteydessä myös vastapuolen kulut, jos häviää juttunsa. Ei aina tule mieleen, että moottoripyörän kuljettajana tai omistajana voi joskus joutua tilanteeseen, jossa em. ehto on erinomaisen merkittävä. Rajoitukset ovat ehdoissa yleensäkin sitten oma lukunsa, joten kannattaa ehdot lukea läpi, että tietää mitä on ostamassa.
biggrin.gif

Kevarini vakuutus on Pohjolassa, missä se on halvin (ja saa ajaa ympäri vuoden). Kerran kävi Nordean edustaja tekemässä tarjouksia, mutta ei päässyt lähellekään Pohjolan hintaa, vaikka olisi ollut vain 6kk vakuutus.

Tähän saakka nordea on aina ollut edullisin ja asiointi siellä paljon helpompaa kuin ns. varsinaisissa vakuutusyhtiöissä. Nordea on yksi niistä harvoista joka korvaa myös ns. ratalipat - siis ajoharjoittelussa sattuneet vahingot.

Kolmen vuoden ja yhden vahingon perusteella voisi sanoa että helppoa on, kuvat sinne ja niiden perusteella tuli lausunto korjanneeseen liikkeeseen.

Mä siirsin pikkupyörän vakuutuksen Nordeaan koska oli kaikkein halvin.
Isommalla pyörällä en päässyt lähellekkään Tapiolan hintaa
confused_orig.gif

Kolme vuotta ollut vakuutukset Nordeassa ja halvin ainakin allekirjoittaneelle. Lipat korvasivat mukisematta nopeasti ja asiallisesti. Voin suositella!
thumbs-up.gif

Itse menen nordeaan kysymään tarjousta ja toisen tarjouksen laitan pohjolaan (jos jaksan) johon kuuluu 1kpl auto, talon vakuutukset, muutama tapaturma/henkivakuutus (mahdollisesti) + pyörä. Nordea täti kyllä sano että heillä on kalliit pyörä vakuutukset kun talolainan hain ja oli puhetta jos otan muutkin vakutukset heille
smile_org.gif
mutta jotain keskittämis alennuksia taitaa tulla ja jos sais hyvät bonukset tädiltä puhuttua, voinpa sitten kirjotella tänne miten kävi.

Auto-, koti-, huvila- ja mp-vakuutukset ovat olleet Nordeassa jo vuosia, eikä hinnan puolesta ole tarvinnut miettiä vakuutusyhtiön vaihtoa. Palvelu on ollut hyvää ja asiallista. Aina edullisin ja viime kesän kaatumisen jälkeen korvaukset tulivat nopeasti ja mukisematta. Kävin vain paikallisessa merkkiliikkeessä näyttämässä pyörää, josta he ottivat kuvia ja lähettivät Nordeaan.

Mulla oli vakutukset pitkään Pohjolassa, sitten sain edullisemmat Nordeasta, sinne siis. Pari vuotta, ja sain Pohjolasta edullisemman hinnan. Ota näistä selvää, siirsin tietenkin taas takaisin Pohjolaan.

Noina aikoina on kyllä ruttuja korvailtu, eipä kummassakaan yhtiössä ole ollut mitään ongelmia korvausten kanssa, kyselemättä mitään ihmettä ovat molemmat maksaneet.

Eli jos Nordea on edullisin, sinne vaan.

mulla ollu 4 vuotta kaikki vakuutukset nordeassa ja ei ole ollu valittamista. nyt meinasin kuitenkin kilpailuttaa niin näkis onko vielä hinnat kohillaan. poika sairasteli syksyllä ja viikko sitten laitoin korvauspaperit menemään, saa nähä koska tulee rahhaa tilille. ainaki vielä tyytyväinen......

Tänään kävin hakee Nordeasta tarjouksen, suht hyvälle vaikutti prätkän osalta Tapiolaan verrattuna. Ainut että Tapiolassa bonukset nousee puolet nopeemmin. Pitää vielä katella miten suhteet muuttuu jatkoa ajatellen. Auton vakuutus olisi sitten paljon kalliimpi.

Pirusti hinnat muuttuneet viimevuodesta. Tein pyörän vakuutukset IF.ille. Tekivät tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä

Pitääkin pian aloittaa taas vakuutusten kilpailutus, toki sitä ennen moto vaihtaa
tounge.gif
Tapiolassa ollut vakuutus kaksi vuotta, oli edullisin niistä mistä tarjoukset kysyin. Nordeasta en ole ennen kysynyt, ovat kyllä mainostaneet, kun on asuntolaina sieltä. Pitääpäs ottaa Nordea kisaan mukaan. Tapiolasta itselläni muuten vain hyvää sanottavaa, a#toon pari kertaa vuosien saatossa murtauduttu, ja aina ovat mukisematta korvanneet.

Minulla ollut pari vuotta kaikki vakuutukset Nordeassa. Aikaisemmin olivat Ifissä mutta kokonais summana Nordeassa ovat huomattavasti halvemmat (koti, henki, auto, sairaus, mopo jne) Mopon vakutuus oli hieman korkeampi vuodessa kuin Ifillä mutta yhdessä halvemmat.

Back