Vakuutuksista kyselyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GoA

New member
Tere, kuinkas paljon jengi tietää vakuutusyhtiöiden koukeroista ja heidän tarjouspyyntöjen pitävyydestä? Itse sain helmikuussa pyörääni itselleni sopivan tarjouspyynnön jonka myös kirjallisesti hyväksyin. Sovin vakuutusmyyjän kanssa että riittää kun keväällä ilmoitan hänelle rekisteröinnin yhteydessä pyörän runkonumeron jonka jälkeen voivat heilläpäin yhdistää liikkeen rekisteröimän pyörän minun tarjoukseeni.

Nyt kun kevä lopulta koitti ja otin yhteyttä vakuutusmyyjään ilmoitti hän ettei se enää onnistukaan. Eivät kuulemma voi tuon voimassaolon alkamisen jälkeen enää sopimuksia vaihdella eikä kuulemma se kirjallisesti hyväksytty tarjouskaan ole voimassa kuin pari-kolme viikkoa. Vakuutus kuulemma menee nyt sillä defaultti hinnalla mikä heillä onkaan, joskin ei tiennyt mikä se on. Kuulemma "hitusen" kalliimpi kuin hänen antama tarjous.

Sanoi että kattele sitten paljon se on kun saat ekan laskun. Totesin myös että sittenhän mun kannattaa uudelleen kilpailuttaa nämä yhtiöt -> no joo oli vastaus.

Aivan uskomatonta. Auttaisiko kirjallinen reklamaatio mitään, sitooko minun allekirjoittama tarjouspyyntö heitä ja miten niin eivät voi muokata tuota hintaa?

Ihme perseilyä.

Tere, kuinkas paljon jengi tietää vakuutusyhtiöiden koukeroista ja heidän tarjouspyyntöjen pitävyydestä? Itse sain helmikuussa pyörääni itselleni sopivan tarjouspyynnön jonka myös kirjallisesti hyväksyin. Sovin vakuutusmyyjän kanssa että riittää kun keväällä ilmoitan hänelle rekisteröinnin yhteydessä pyörän runkonumeron jonka jälkeen voivat heilläpäin yhdistää liikkeen rekisteröimän pyörän minun tarjoukseeni.

Nyt kun kevä lopulta koitti ja otin yhteyttä vakuutusmyyjään ilmoitti hän ettei se enää onnistukaan. Eivät kuulemma voi tuon voimassaolon alkamisen jälkeen enää sopimuksia vaihdella eikä kuulemma se kirjallisesti hyväksytty tarjouskaan ole voimassa kuin pari-kolme viikkoa. Vakuutus kuulemma menee nyt sillä defaultti hinnalla mikä heillä onkaan, joskin ei tiennyt mikä se on. Kuulemma "hitusen" kalliimpi kuin hänen antama tarjous.

Sanoi että kattele sitten paljon se on kun saat ekan laskun. Totesin myös että sittenhän mun kannattaa uudelleen kilpailuttaa nämä yhtiöt -> no joo oli vastaus.

Aivan uskomatonta. Auttaisiko kirjallinen reklamaatio mitään, sitooko minun allekirjoittama tarjouspyyntö heitä ja miten niin eivät voi muokata tuota hintaa?

Ihme perseilyä.
Olipa uusi kokemus. Pieni skannaus tälläkin foorumilla käytyihin vakuutuskeskusteluihin opettaa kaksi asiaa.

- vakuutusyhtiö tarjoaa yhtä, mutta voi aivan oikeasti laskuttaa toista
- tehty tarjous sitoo kaikkia muita paitsi vakuutusyhtiöitä

Eli et nyt aivan ensimmäisenä tätä keksinyt...

Kaikki yllämainittu sillä välipuheella, että en tietenkään hyväksy/hyväksyisi tuota omalla kohdallani. Noin vaan toimivat...

Ei ne tarjoukset taida kauaa olla voimassa. Lukee kyllä tarjouksessa kauanko se on voimassa.
Mut jos myyjälle tein selväksi ennen sen tarjouksen saantia että saan pyörän vasta toukokuun aikoihin niin miksi ihmeessä hän sitten sitä tarjousta mulle antaa? Vittuako mä sillä teen jos se ei ole voimassa?
kaboom.gif

Mutta joo, täytyy antaa firmalle vähän asiallista palautetta ja kyselyä näin asiakkaan silmin. Jos asenne on yhtä nihkeä niin muistaa sitten ajoissa kilpailuttaa yhtiöt uudelleen ja vaihtaa toiseen vaikka maksaisikin hieman enemmän.

Myyjähän olisi voinut syöttää vakuutuksen kantaan jo etukäteen, niin olisi voinut tulla voimaan sopimuksen teon hetkisten tariffien mukaan. Vakuutusyhtiöillä tulee indeksi korotuksia silloin tällöin...toisinaan jopa jotkut maksut pienenevät.

Ja aina se laskukaan ei välttämättä ole tasan neljäs osa, jos vakuutusmaksu on jaettu neljään erään. Ensimmäinen lasku voi olla isompi tai pienempi, riippuen vakuutuksen teko päivästä ja siitä, miten se sijoittuu vakuutuskaudelle...niistä yllättäen luvattua pienemmistä laskuista vaan harvoin täällä vaahdotaan.

Ja tosiaan niissä vakuutustarjouksissa aina lukee (ainakin pitäisi lukea) tarjouksen voimassa olo. Yleensä pari kolme viikkoa...

Mikään ei estä kilpailuttamasta vakuutuksia vaikka joka viikko. Rekkarointimaksujen takia se ei toki kannata. Sitten on vielä se, että mitä enemmän vakuutuksia (= maksutuloa), sitä enemmän varaa pelailla hintojen kanssa.

Back