• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutusmaksut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rommel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rommel

New member
Jos hankii 04-05 pyörän, jonkun 650 niin paljonko tälläisellä olisi vakuutus maksut??? Jos tiedätte jonkun linkin johonkin laskuriin niin laittakaa tänne...

Ja eikös melkein jokaisella isommalla vakuutusyhtiöllä ole jonkin moinen laskuri sivuillaan?
idea3.gif

aj aj kun on nannaa! 1600e vakuutus maksu tipahti postiluukusta. Ja sekin puolen vuoden kaudesta. Ketä tässä on nyt kusetettu...
062802jumpie_prv.gif

Joo mul ei myöskään kaskoo ku rupee tol mopol oleen jo ikää sen verran
bawling.gif
Ei täytyy nyt taas koputtaa puuta ja kovaa
withstupid.gif

Kun minä kattelin pärrää tuossa kesällä ja ostaa pätkäsin sellasen niin en osannu villeimmissä painajaisissanikaan kuvitella vakuutuksen hintaa.Sitten ku se lappu viimein tulla tömähti postista ni olin saada halvauksen
crazy.gif
puolen vuoden maksut oli rapia 1000 euroa.Mua kyllä peloteltiin niillä hirveillä maksuilla ku pyörää tuossa kesällä etsin, mutta että noinkin isot lukemat lapussa.Kävi jo mielessä että haastais yhtiön oikeuteen ryöstöstä
baaa.gif
Vaan ei auta ku kärsiä ku on se niin nautinnollista hommaa tuo ajaminen.

Minäpäs ratkaisin ongelman, mielestäni, näppärästi (joku saattaapi syyttää kikkailusta...):

Olin kortiton ja ajoin kortin omalla pyörälläni (autokoululla ei ollut kuin piikki). Koska olen jo ikämiehiä, ostin suurempaan korttiluokkaan oikeuttavan (tehoisen) mopon. Sääntöjen mukaan jouduin katsastamaan mopon koulutusajoneuvoksi, jonka vakuutus on olematon (n.240e/vuosi, ilman järjestelyä n.880e/vuosi). Tämän huomattuani, haastelin ennalta tuttua autokoulun opettajaa: Teillä kun ei ole pyörää, mikäli joku kriteerit täyttävä tyyppi sellaista kyselee: ajatat tällä... jooko... pliis. Suostumuksen saatuani, katsoin alibin olevan riittävän vedenpitävä ja jätin pyörän uudelleen katsastamatta yksityiskäyttöön saatuani kortin.

Miinukset:
-Mielikuvaksi jäi, ettei ko. vakuutuksesta bonuksia kerry (kukapa tohon hintaan kaipaakaan).
-Poliisin kommentti aiheeseen jäi puuttumaan, joten en tiedä alibistani varmaa faktaa (en edes törttöillyt mopolla... mitä?).
-Tarttee suhteita.

Laitan lisää infoa aiheesta, jos muistan. Möin laitteen kaverilleni, joka ruksasi rekisteröidessään myös koulurastin...

aj aj kun on nannaa! 1600e vakuutus maksu tipahti postiluukusta. Ja sekin puolen vuoden kaudesta. Ketä tässä on nyt kusetettu...
062802jumpie_prv.gif
No johan on lasku!! Missä bonukset?
boonuksineen.
kynttila.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

Mulle niin kehuttiin ja kehoteltiin ottamaan kasko (motoristien toimesta
smile_org.gif
), että halpaa asiaansa nähden ja plaa plaa. "maksaa joo se joku hikiset 50e vuodessa, ilkivalta yms.". No tietenkin, yhtiö vaatii kai kaskon kaikkine osa-alueineen. ~750e pelkkää kaskoa! puolesta vuodesta, niin mä ymmärsin kun vakuutusyhtiön täti selitti. Halleluja, Olis sittenkin pitäny rokottaa v-yhtiötä kesällä joka naarmusta jotka kaatuillessa tuli niin olisi jopa ollut melkein hintansa väärti.
bowdown.gif

062802jumpie_prv.gif
No johan on lasku!! Missä bonukset?
boonuksineen.  
kynttila.gif

kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

smile_org.gif
), että halpaa asiaansa nähden ja plaa plaa. "maksaa joo se joku hikiset 50e vuodessa, ilkivalta yms.". No tietenkin, yhtiö vaatii kai kaskon kaikkine osa-alueineen. ~750e pelkkää kaskoa! puolesta vuodesta, niin mä ymmärsin kun vakuutusyhtiön täti selitti. Halleluja, Olis sittenkin pitäny rokottaa v-yhtiötä kesällä joka naarmusta jotka kaatuillessa tuli niin olisi jopa ollut melkein hintansa väärti.  
bowdown.gif
Kannattaa varmaan harkita vak.yhtiön vaihtoa..?

Mulla ei ainakaan omassa pyörässä vakuutukset ole ollut tuhatta euroa suuremmat vuotta kohti.

Edit: Ja mulla on kaskot ja paskot myös.

smile_org.gif
bowdown.gif
Sulla on oikea kuningassopimus
biggrin.gif

Täyskasko ja korkein vakuutusluokka - karvan verran alle 1000€/puoli vuotta. Kaskon bonukset kertyny 5%/vuosi alkaen 1999. Mä taidan päästä aika edullisesti tästä...

Juu. Tuli kanssa itse huomattua että noissa maksuissa on aika suuria eroa. Vaihdoin pyörän n. kk takaperin 600cc -> 805cc ja vakuutukset nousi ~1250€ -> 1959€. Hihat leimahti kyllä välittömästi ja lähetin pyynnöt tarjouksista pariin yhtiöön. Tuloksena oli että sain uuteen pyörään vakuutuksen samoilla ehdoilla kun aikaisemmastakin vakuutusyhtiöstä hintaan ~1300€. Summat on siis laskettu 12kk ajolla eli ne voi suoraan puolittaa...
thumbs-up.gif

Back