• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutusongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zippana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zippana

New member
Kertokaas ihmiset onko teillä ollut ongelmia vakuutusyhtiöiden kanssa. Onko joku yhtiö kohdellut sinua kaltoin tai jättänyt jotain kormaamatta mitä selkeästi olisi pitänyt korvata?
Mulla itellä on Turvassa halvimman hinnan takia mutta mitään kokemuksia ei ole.

Ei varmasti sellaista vakuutusyhtiötä löydykkään josta jollain ei olisi pahaa sanottavaa. Enemmän luotan "live"-kavereideni kokemuksiin kuin nimettömiin heittoihin netissä.

Laitetaan kuitenkin kun kerran kysyttiin:

En kusekkaan Lähivakuutuksen suuntaan. Aikanaan auton lunastustapauksessa tarjosivat 3000 euroa, kun lopullinen ratkaisu ½-vuoden taistelun jälkeen oli 9600 euroa. Nousua vaatimattomat 6600e eli 220%
omg.gif

Tapiolaan en laita vakuutuksia ikinä.. Toissa kesänä mun blade pöllittiin ja tapella sai joka asiasta heidän kanssa..

Eräs mamma ajoi päälle ja sillä oli ifissä vakuutukset. Kyllä sai tapella kaikesta. Vatun if! kusen joka kerta ohi mennessä niiden postilaatikkoon.

Turvan kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

Moposta ja kypärästä molemmista sain enemmän kuin itse olin maksanut. En silti halua kokeilla asiaa uudestaan.

Pohjolassa (nätti) tyttö ruksasi täyskaskon, vaikka halusin pakollisen + varkaus / hirvi -vakuutukset.
Selvisi vasta uuden mopon vakuutusta tehdessä. En voinut isoa haloota nostaa, kun en itse ollut jaksanut niitä 50 sivua papereita lukea, mitkä olin hyväksynyt (kaikki vakuutukset samassa laskussa, siksi en osannut laskun summasta epäillä).
Enivei, useampi satku tappiota, mutta silti jätin vakuutukset Pohjolaan.

Pohjola v****ilee.  
033102ass_1_prv.gif

Kävin näyttämässä 3 viikkoa sitten uutta hälytintä (scorpio) josko siitä sais alennusta vakuutukseen.
Äijä tarkastuskonttorilla katsoi toiminnan, kuvasi laitteen ja lupasi ottaa yhteyttä. Enkä tietysti ottanut ukon nimeä ylös  :tyhmäminä:
Kaks ja puol viikkoa sitten soitin Pohjolaan josta naisääni lupasi selvittää asiaa ja ilmoittaa päätöksestä. Kun mitään ei kuulunut niin soitin tänään aamulla uudestaan.
Tällä kertaa joku jätkä lupasi selvittää asiaa ja soittaa kun tietää jotain. Ainakaan vielä ei ole puhelin soinut....
033102ass_1_prv.gif

Suosituksia hyvästä vakuutusyhtiöstä otetaan vastaan.
Hatuttaa tollanen säätäminen senverran että taidan siirtää kaikki vakuutukseni  jonnekin muuallle  
mad.gif

If:ssä tarjottiin välittömästi aloitettavaa kotimatkaa bussilla norjasta suomeen kun mopotin hajos alta. Olin nimenomaan ennen matkaa ostanut kaikki ylimääräiset reissarin turvat, jos jotain sattuu. 10 päivän matka oli toisessa päivässä ja itse norjaa ei oltu kierretty vielä päivääkään. Kuskissa ei naarmun naarmua mutta kotiin ois pitänyt lähteä  
crazy.gif

ja kun jotain joskus pärrävuokrauksesta korvauksia sain (alle puolet pyytämästäni) niin ulkomaan korvauskäsittelijäporukan pomo kehtas vielä vinkua "mitä vielä vaadit". Vaihdoin veke. Jälkipyykisssä tuli vielä kysely, "miksi vaihdoit ja suosittelisitko?". Siinä lapussa ei edes ollut vaihtoehtoa "EN" vaan pahin oli, että "ehkä en", väsäsin siihen sitten ihan oman EN-laatikon ja ruksasin sen.
tounge.gif

Minulla on oudon hyviä kokemuksia vakuutuksista
crazy.gif

Pyörän telottuani IFillä suostuttiin siihen että raato roudattiin oman paikkakunnan hyväksi tietämääni huoltoon, eikä periaatteessa vähän lähempänä olevaan ison putiikin EVVK-liukuhihnahuoltoon.
Kun odotuksista huolimatta ei mennyt lunastukseen kertakorvaus oli tinkimättäkin vallan asiallinen.

Ajovarusteista sain Lähivakuutuksen kotivakuutuksesta myös oikein asiallisen korvauksen ilman mitään kitinöitä.

Hinta on itselleni tänä päivänä toissijainen seikka,sen opetti Pohjola,jossa halvimmat hinnat->surkeeta kaikki muu.

Vertailin ~vuosi sitten yhtiöitä,ja KOKONAISUUTENA päädyin Tapiolaan.
Parhaimmat vakuutusehdot paperilla (taisteleenhan niistäkin joutuu aina),ja kohtuuhintainen.

Esim harrasteautooni sain niin kattavan vakuutuksen,että esim Pohjolalla ei olisi puoletkaan siitä onnistunut.

Isoja eroja kyllä noissa hinnoissa kun tosiaan Pohjolasta, IF:stä ja Tapiolasta paras tarjous oli 1100€/vuosi täyskaskolla ja Turvasta tuli 750€/vuosi liikenne+täyskasko ympäri vuoden voimassaolevana. Sitte tietty maksaa vielä parisataa vähemmän jos seisottaa esim. huhti- ja lokakuun. Bonuksia sain suoraan 20/70 ja vielä jotain erikoisalennuksia.
Ja pyörä oli täystehoinen -08 Kawasaki Z750 ABS.

Mulla on edelleen vakuutukset Pohjolassa, vaikka viime syksynä sainkin taistella kuukausitolkulla Ducatini lunastuksesta. Olivat siellä sitä mieltä, että kunnostaa pitäisi (ja sitten kunnostivatkin lopulta, kun olivat ensin korvanneet mulle lunastushinnan).

Pyörä näet varastettiin kotipihalta, ja ajettiin tolpan ympärille Kivenlahdessa. Herra Tarkastaja ihmetteli vielä miten se oli saatu käyntiin, kun oli itse kokeillut työntää omaa avaintaan virtalukkoon, eikä se ollut sinne mahtunut
smile_org.gif
. Todellista salapoliisin työtä... No onneksi lunastivat, ja mä sain VFR:n...

Turvassa yksi kaato jäi vähän v*tuttamaan.

Radalla kaaduin 2005 ja mopo korvattiin kyllä paremmin kuin hyvin, mutta muista kamoista tuli vähennyksiä, koska olin kuulemma itse aiheuttanut kaatumisen riskejä ottaessa.

Eikös siellä radalla pitäisi sitä ajoa harjoitella? Tässä lipassa hyvänä vaikuttimena oli se, että joku oli vetässy Kemoran varikkosuoran jälkeisen mutkan turhan sisältä ja nostanut kiviä radalle.

Muuten ollut tyytyväinen ja vakuutukset edelleen turvassa.

Back