• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vakuutusyhtiöistä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja en-249
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

en-249

New member
Kokemuksia ja mielipiteitä Vakuutusyhtiöistä.
mad.gif

Mä en viitsi sanoa, että haku auttaisi, mutta...

Mulla pyörän (ja koti- sekä auto-) vakuutus Pohjolassa. Ihan tyytyväinen olen, ei tosin ole tarttenut asioida korvausasioissa (ainakaan vielä).

Fennia vakuutti autoni aikanaan ja minut siitä, etten koskaan enää kajoa tikullakaan ko. yhtiöön. Liian pitkä tarina kerrottavaksi tässä.

Kokemuksia ja mielipiteitä Vakuutusyhtiöistä.
mad.gif
Pohjola on toiminut ok. Aikanaan kun honda katosi pihalta (1997) sain aidosti itseäni tyydyttävän kokonaiskorvauksen.

"Ei seiso" tyyppinen vakuutus nykyään ja voi ajaa silloin kun siltä tuntuu eikä tarvitse värkätä seisonta-aikailmoitusten kanssa. Hintavertailuja en ole paljon tehnyt mutta osakaskona ainakin kohtuullista.

Mulla vakuutukset Nordeassa ja ainakin toistaiseksi ovat toimineet ihan hyvin. Kotilo oli aikanaan lähivakuutuksessa, mutta kolarin jälkeen kaikki vakuutukset vaihtuivat If:n kautta Nordeaan. Syyn yhtiönvaihtoon jokainen voi päätellä itse.

Itse taas vältän jatkossa Nordeaa - pankkitoiminnasta ei valittamista, mutta kotivakuuksen kanssa tuntuu olevan ongelmaa. Suurin ongelma on asiakas"palvelu" jota ei ole.

Pitkä tarina lyhyesti - tiskikone hajosi ja päästi takaansa vettä lattialle. Huomattiin siivotessa kun keittiön laminaatti oli kuprulla n.100x40cm alueelta.

Tehtiin vahinkoilmoitus josta soitetaan hetikohta perään ja aletaan sättiä että ilmoitus on vajaa ja kelvoton. Yritin sitten kysellä että miten sitä pitäisi täydentää, niin tietenkin _maksetuilla_ laskuilla lattian korjauksesta. Yleensähän vakuutusyhtiöt antavat luvan korjaamiseen ja määrittävät mitä korjataan, kuka korjaa ja miten korjataan...

Isännöitsijälle sama huuto ja "tylytys" Nordean suunnasta - ensin ajattelin että kyseessä on vain yksittäinen vahinkotarkastaja, mutta kun sinne on nyt kirjoittanut kaksi palautetta saamatta asiallista vastausta niin täytynee olettaa että kyseessä on organisaation toimintatapa.

Ainahan asiakas on aina idiootti kahvihuoneessa, mutta Nordeassa myös sen ulkopuolella.

Ifin kanssa paini käynnissä
veryangry.gif
. Pyysin pyörän vakuutuksista tarjouksen kirjallisena, jonka totesin edukkaimmaksi ja hyväksyin. No lasku tuli ja oli puolet tarjousta kalliimpi. Selvisi sittemmin,että virkailija oli antanut liikennevakuutukseen täydet bonukset ja koittavat sitten rahastaa omaa munaustaan minulta. Arvatkaa maksanko?

Saattaa olla turha paini. Jos sun vakuutus on uusi niin max. bonus liikenteestä minkä voi antaa on -20%. Eihän sinun tarvitse maksaa mutta voutisetä sitten käy perimässä rahat korkojen kanssa.
cool.gif

Pohjola ja turva ok.
smile_org.gif

Veritas ja iffi perseestä.
033102ass_1_prv.gif

Kaikista omakohtaisia kokemuksia korvausasioiden kanssa... Maksan vaikka mielelläni enemmän Pohjolaan ja turvaan, kun painin ton iffin kanssa joka pennistä...

Itse taas vältän jatkossa Nordeaa - pankkitoiminnasta ei valittamista, mutta kotivakuuksen kanssa tuntuu olevan ongelmaa. Suurin ongelma on asiakas"palvelu" jota ei ole.

Pitkä tarina lyhyesti - tiskikone hajosi ja päästi takaansa vettä lattialle. Huomattiin siivotessa kun keittiön laminaatti oli kuprulla n.100x40cm alueelta.

Tehtiin vahinkoilmoitus josta soitetaan hetikohta perään ja aletaan sättiä että ilmoitus on vajaa ja kelvoton. Yritin sitten kysellä että miten sitä pitäisi täydentää, niin tietenkin _maksetuilla_ laskuilla lattian korjauksesta. Yleensähän vakuutusyhtiöt antavat luvan korjaamiseen ja määrittävät mitä korjataan, kuka korjaa ja miten korjataan...

Isännöitsijälle sama huuto ja "tylytys" Nordean suunnasta - ensin ajattelin että kyseessä on vain yksittäinen vahinkotarkastaja, mutta kun sinne on nyt kirjoittanut kaksi palautetta saamatta asiallista vastausta niin täytynee olettaa että kyseessä on organisaation toimintatapa.

Ainahan asiakas on aina  idiootti kahvihuoneessa, mutta Nordeassa myös sen ulkopuolella.
jos pesukoneesi hajoo ja se on asennettu oikein menee vahinko taloyhtiön vakuutuksesta..

jos pesukoneesi hajoo ja se on asennettu oikein menee vahinko taloyhtiön vakuutuksesta..
Ei ihan - Eli jälkikäteen asennetut pintamateriaalit kuuluvat osakkaan kunnossapitovelvollisuuden piikkiin kun taas rakenteet taloyhtiölle, mutta ei se ole noinkaan helppoa vaikka kone olikin oikein asennettu (ja käyttö valvottua). Ainakaan Nordealle...

Joo Mulla on painimatsi pohjolan kanssa.Pyörä oli pojalla lainassa päivän ja sitten rupes tapahtumaan.Bussi lähti tien sivusta suoraan eteen.Ei kuitenkaan pysäkiltä ja kundi turvalleen,onneks henkikulta säily.Mut pyörä pillun päreenä. No poliisit tuli.Ne kuvas ja mittas paikan,ja totesi ei tässä mitään.Sakot varmaan liikenteen vaarantamisesta.Ja kun Pohjolasta ei ruvennu kuulumaan pariin päivään mitään. Rupesin soittelemaan miten on sen kaskon laita.Tämä Jumalasta seuraava vahinkokäsittelijä!Ilmoitti että vakuutusta ei vielä korvata.Koska Pohjola olettaa että kyseessä on Törkeä liikenteen varantaminen!Vaikka poika sai sakon vain liikenteen vaarantamisesta ei mistään muusta.Tarkistettu on poliisista että näin myös on.Ps,Pyörä on 2kk vanha.Että silleen.  **ttaa:

Saattaa olla turha paini. Jos sun vakuutus on uusi niin max. bonus liikenteestä minkä voi antaa on -20%. Eihän sinun tarvitse maksaa mutta voutisetä sitten käy perimässä rahat korkojen kanssa.
cool.gif
Ja täähän perustuu tietoon, joka on peräisin mistä??

Oma vakuutukseni oli ihan tuore tapaus ja bonukset +20/+60%, järjestyksessä liikenne/kasko.

Ekaks oli pohjola, mutta sit vaihdoin turvaan, ja sit siirsin vielä liikennevakuutuksen osan takasin pohjolaan.

Kokonaishinta tippu 1500->880e. Ei vituta enää yhtään.

Back