• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valinnan vaikeus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RoadRunner
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RoadRunner

New member
Laitetaanpas nyt vaikka tälle palstalle, vaikka merkkikohtaista juttua onkin.

Eli, tarkoituksena on ostaa iso muskelipyörä ja alunperin mielessä oli VMaxi, mutta korkean hintansa vuoksi tässä joutuu kai katselemaan joitakin muita vaihtoehtoja. Niinpä siis päädyin isolohko Bandiittiin ja XJR Yammuun. Paperilla näyttävät olevan samaa luokkaa niin koneen kuin mittojenkin puolesta. Itse olen iso mies, 190cm ja +100kg joten laitteessa saa olla sekä kokoa että tehoa. Ja kun tarkoituksena on raahata tuota parempaa puoliskoa tarakalla, niin potkua koneessa pitää olla.

Lueskelin aikaisempia juttuja ja banditista tuntuu tarinaa olevan paljonkin, mutta XJR:stä en löytänyt juuri mitään. Onko siis kellään kokemuksia näistä kahdesta pyörästä, jotta saisi hieman faktatietoa toimivuudesta erilaisissa ajoympäristöissä? Kaupungissa molemmat varmastikin kohtuullisen samanlaisia, mutta miten pidemmällä matkalla?

Hintaluokaltaan molemmat pelit ovat täällä Hollannissa suurinpiirtein samoja; 4-5 kiloeuroa tuollaisesta 96-99 vehkeestä ei tunnu pahalta.
 
Aina on useampi vaihtoehto kuin kaksi - miten olisi ZRX?
Muskelia ja kokoa löytyy aivan rittävästi jopa GSF/XJR -orientoituneelle.
Koeaja ja totea.
sport05.gif
 
Niin...yksi Suzuki eli vanha Gixxeri tallista jo löytyy ja siitä on koneen kestävyyden osalta vain hyviä kokemuksia, joten sydän kyllä sykkii tuonne Bandiitin suuntaan. Toisaalta Yammun ulkonäkö on herkumpi...

Kawakin on tullut joskus omistettua ja siitä on kai jäänyt joku kammo niitä kohtaan vaikka kaipa ne nykyään kestävät siinä missä muutkin. Korvienvälijuttu se kai on.

Kaipalisin siis vertailua näiden juhtien välillä. Eli jos jollakulla on kokemusta kahdesta tai useammasta edellämainitusta pelistä niin kommenttia kaivataan.

Niin ja loppuun pakolliset hymiöt
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
sad_orig.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Kävin just kurkkimassa myyntipalstoja ja näyttää nuo ZRX Kawat olevan jostakin syystä aika paljon kalliimpia täällä kuin Bandit ja XJR. Tiedä sitten mistä johtuu.

Joten kaipa tuo alkuperäinen suunnitelma pitää eli vaihtoehtoja on edelleenkin vain kaksi ellei joku keksi vielä jotakin muuta mallia tarjottavaksi
biggrin.gif
 
XJR on tyylikkäämpi ja tuoreemman oloinen. Bandit on jotenkin vanhetuneen makuinen ja XJR:ään verratuna jo museotavaraa. Teknisesti taitavat olla aika identtisiä ja koneet kummassakin jo 80-luvun peruja.
Äänestän siis Jammun puolesta...
 
Mikäs se Suikan nakumalli on? 1400cc kuitenki...GSX?!? Anyway, sen puolesta äänestän jos et jostain ihmeen syystä kallistu Yamahan puoleen. ZJR on makea peli...
wink.gif
 
Laitetaanpas nyt vaikka tälle palstalle, vaikka merkkikohtaista juttua onkin.

Eli, tarkoituksena on ostaa iso muskelipyörä ja alunperin mielessä oli VMaxi, mutta korkean hintansa vuoksi tässä joutuu kai katselemaan joitakin muita vaihtoehtoja. Niinpä siis päädyin isolohko Bandiittiin ja XJR Yammuun. Paperilla näyttävät olevan samaa luokkaa niin koneen kuin mittojenkin puolesta. Itse olen iso mies, 190cm ja +100kg joten laitteessa saa olla sekä kokoa että tehoa. Ja kun tarkoituksena on raahata tuota parempaa puoliskoa tarakalla, niin potkua koneessa pitää olla.

Lueskelin aikaisempia juttuja ja banditista tuntuu tarinaa olevan paljonkin, mutta XJR:stä en löytänyt juuri mitään. Onko siis kellään kokemuksia näistä kahdesta pyörästä, jotta saisi hieman faktatietoa toimivuudesta erilaisissa ajoympäristöissä? Kaupungissa molemmat varmastikin kohtuullisen samanlaisia, mutta miten pidemmällä matkalla?

Hintaluokaltaan molemmat pelit ovat täällä Hollannissa suurinpiirtein samoja; 4-5 kiloeuroa tuollaisesta 96-99 vehkeestä ei tunnu pahalta.
Miks ei sit samantien FZS 1000 Yamahaa? Siinä on ominaisuuksia ja tehoja selkeesti enemmän kuin kummassakaan näissä. Tai X11 Honda? Blackbirdin pikkasen kesytetty kone.. Tosin se on aika kauheen näkönen..

Mutta jos kallistut kuitenkin XJR/Bandit -akselille, niin ottasin ehkä Banditin.. XJR on paremman näköinen ja ehkä hiukan parempi ajettavuudeltaan, mutta siinä on ainakin aika kesy kone. Kohtuudella alavääntöä, mutta sit ei oikeen tapahdukaan enää mitään.. Sama Banditissa, mutta siihen saa kohtuu halvalla/helpolla suht kivasti lisää paukkua.

ZRX Kawaa on moni kanssa kehunut, kuulemma luonnetta eniten näistä yli kiloisista nakuista. Entäs CB 1300? Siinä taitaa olla eniten tehoa/vääntöä kolmikosta Bandit/XJR/CB.. Se on lisäks hyvän näköinen ja aika harvinainen..

GSX 1400:n väännöt on sitten omassa luokassaan. Se on lisäks hemmetin hyvän näkönen. Aika nykyaikasta tekniikkaa.. Se on aika suora kilpailija näille muille. Se olis ykkösvaihtoehto mulla jos FZS:ää ei lasketa..

Mä ottasin kuitenkin FZS:n jos naku pitäs hankkia.. Siinä on se snadi katekin, että voi käydä nakkaria pidemmälläkin tarvittaessa.. Ja Banditin S malli on aika kauheen näkönen...
 
Tylyttäjäkin siis tällä puolella pyörimässä
062802jumpie_prv.gif


Tuotanoinnii...mulla on rajoittavana tekijänä tuo hintapuoli, eli massia on budjetoitu tuollaiset max. 5000 euroa. Pitää kuitenkin kattoa nuo mainitsemasi muut pelit täällä käytettyjen markkinoilta, ei tulleet edes mieleen näin äkkipäätä. Hondat...hmmmm...no ei kai niitä voi kokeilematta tuomita.

Kiitoksia tähänastisista kommenteista kaikille ja antakaa tulla vaan lisää, kaikki luetaan!
 
Just kävin kurvaileen ja ajelin tossa Hyväntuulen tiellä vähän aikaa Honda CB1300.sen vierellä...Makean näkönen peli, sen kakkospyöräksi ottaisin.
biggrin.gif
 
Väittävät Banditia jotenkin vempulaksi mopoksi. Runko ja etupää kaiketi? Pelkkää kuulopuhetta, en ole päässyt kokeilemaan.
 
parilla banditilla ajelleena,hinta/laatu hyvä.jos tykkää rakentelusta erillista palikkaa niin moottoriin kuin ulkonäköön on tarjolla paljon.miinusta ilma suzukin tärinät.mutta tottuu aika pian. Yleis pyöränä jees.
T:Pasi
 
No kyllähän se niin on, notta aja, niin tiedät. Itte en ole Bandiittia päässyt kokeilemaan, joten ei siitä sen enempää, mutta hinta/ominaisuudet on ainakin täällä turjanmaalla kohdallaan. Ja virittely kuulemma niin helppoa kuin se nyt ylipäätään voi olla. Toisaalta XJR on paremman näköinen, siinä olen samaa mieltä edellisten kanssa.

ZRX kannattaa varmasti kokeilla kans, mutta toistan sen mitä samassa yhteydessä joskus aiemminkin: mielestäni zrx ei sovi pitkälle kaverille, polvikulma on aika jyrkkä (myös matkustajalla). Toisaalta sitä vartenhan sulla on polvet, että koipia saa taivuttaa...

Koeajolle, hus...
 
Sen ostaa, mikä miellyttää. Nää Bandiitit, GSX:t, ZRX:t ja XJR:t on vähän kypsemmän iän saavuttaneiden pyöriä, eivät mitään varsinaisia laitteita, joita myydään huipputehon ja -nopeuden avulla.

Ulkonäkö usein ratkaisee, niin minullakin, tehojen puolesta olisin pärjännyt ja varmaan pärjäisin loppuikäni puolella nykyisestä.

Tekijöitä, jotka erottavat nämä toisistaan, lienevät Bandiitin edullisuus ja koeteltu tekniikka (+ helpoin viritettävyys, kukaanhan ei ole läpikotaisin aikuinen...), GSX:n ylivoimainen vääntö (kuka viitsii kierrättää yli 6:n kilon...?), ZRX:n aitous ja erilaisuus sekä sen hitusen urheilullisempi luonne (myös koeteltu tekniikka) sekä XJR:n klassisen kaunis ulkonäkö ja (vars. apukuskille) näistä parhaat tilat (ulkonäöstä - tosin 02 vuodesta lähtien tankin muoto hiukan taantui, etten sanoisi...)

Kaikki ovat varmaan käyttöpyöräksi suht hyviä valintoja. Jos mulla olis rahaa, ostaisin varmaan yhden jokaista tuonne mopohuoneeseen, ja vielä jonkin muunkin, virkistykseksi. Vaikka sen MT-01:n (no se on vasta tulossa markkinoille syyskuussa), Kotarin suurherttuan ja mitäs vielä...
cool.gif
 
Kiitoksia kaikille kommenteista. Itse kallistun pikkuhiljaa Yammun puolelle, mutta emo lyö jarruja päälle ja yrittää vielä kääntää meikäläistä Bandiitin suuntaan. Saas nähdä kuinka tässä käy. Kyytiläisen tilat ratkaisevat loppupelissä tosi paljon, kun laitteella on tarkoitus rundata kaksipäällä Eurooppaa mahdollisuuksien mukaan.

Pitänee alkaa katselemaan koeajomahdollisuutta kyseisille laitteille. Virittelyt jää kyllä parin vuoden päähän, kun palataan takaisin kotitallille, täällä Hollannissa mulla ei ole minkäänlaisia tiloja käytössä. Siinä suhteessa viritettävyydellä ei ainakaan heti ole suurempaa merkitystä. Lisäksi tuleva peli on tarkoitus pitääkin vääntävänä, yksi korkeita kierroksia kaipaava laite kun jo löytyy tallin perukoilta
wink.gif
 
Joopa, vaikea valinta oli itsellänikin, jos haluat vertailla paperilla eri vaihtoehdot, niin lueppas Bikesta, siinä oli testi missä mukana Honda X11, Yamaha XJR 1300, Kawasaki ZRX 1200 ja Suzuki GSX 1400, kokeiltuani muut paitsi X11 (ei ollut missään ajettavissa) päädyin Suzukiin, enkä ole päätöstäni katunut, vaan päinvastoin olen todella tyytyväinen.
062802moto_prv.gif
 
Prkl, kun ei tule tuota Bikeä enää,,,ja lehtikaupassakaan eivät mahda täälläpäin maailmaa tietää kyseisestä aviisista mitn...
 
Back
Ylös