• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valinnan vaikeutta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Waltsu407

New member
Jep... Minä olen kyllä mestari soutamaan ja huopaamaan asioita varsinkin moottoripyörän suhteen...Niin kornilta kun kuulostaa minulle ei ole ylitse pääsemätön hankinta hankkia 10- 20 000 € pyörä...
Olenhan vaativa asiakas ja suht. koht. kokenut kuljettaja pyörän selässä...Ehkäpä juuri se muodostaa "pienen ongelman"

Tilauksessa tällä hetkellä on Hondan (super hornet) CB1000R, mutta jokin vetää minussa V-moottoreiden suuntaan... Lähinnä sen miehekkään metelin ja mukavan vääntökäppyrän takia...

Ja tämä h*lvetin pyöräkuume ei todellakaan helpota asiaa. Kuten aikasemmin mainitsin on ollut onnea elämässä rahan kanssa ja mieli halajaa toisaalta vähän "eksoottisempaa" menopeliä... Hondaan luotan lähinnä kokemuksen ja luotettavuuden takia... Mielessä on tuo Aprilian Tuono 1000R valkoisella värityksellä...

Mutta mutta... Kuten kaikki meistä ajattelee raha on kivaa ja vielä kivempaa on että se säilyy...Morini olisi hieno, mutta huhujen mukaan ei mikään maailman kestävin moottori... Senkin kestän, kun kerran Italialaista pyörää olen katsomassa... Mutta mitä en kestä on niiden arvon pudotus... Juuri äsken kävin katsomassa nettimoton sivuilla, että kaveri myy 2006 vuotista, 8500 km ajattua Tuonoa 12 000 €:oon... Ei hemmetti... Uuden ovh hinta on 17 900€... Aika moinen pudotus... Ostaisin muuten sen, mutta käytetty on mielestäni aina käytetty ja mieleni halajaa valkoista... Tuleepahan värille hintaa...

10 000 € pyörissä, kuten minun -07 Hornetissa prosenttuaalinen pudotus voi olla periaatteessa sama kuin kalliimmissa pyörissä kauemmaksi tulevaisuutta katsottuna, mutta rahallisesti pudotus on pieni... Varsinkin kun ajattelee että vaihdan pyörää esim. Tuohon edellä mainittuun Hondaan, saan omasta pyörästäni pennilleen saman kuin maksoin... Ainoa missä häviän on käteisalennus pyörästä, jos tulisin ilman vaihtopyörää... Ja se nyt voidaan sanoa että noin 1000 € sisään...

Kunhan nyt yleensä paskaa jauhan... Tämä hemmetin "kaamos" alkaa repimään aivosoluja irti toisistaan oikein tosissaan...Honda saisin vasta joskus Heinäkuun paikkeilla ilman ABS:iä ja niiden kanssa ties koska...Joten koeajokin nyt kertoo Apriliasta sitten jotakin...
Jännäksi menee jos pidän "eksoottisia" V-moottoreita huomattavasti parempana kuin rivikoneita...

Sitten kohtaa... Järki...VS...Sydän...VS...lompakko...Onko muilla samanmoisia mietteitä? Ja mietteitä yleensä muista, kun japseista... Varsinkin heiltä, jotka ovat vaihtaneet Japseista muuhun merkkiin...Minkälaisen Mantran se vaatii?

Terv. Minä ja SUUUURET ongelmat...
lookaround_orig.gif

No ei sillä ny vielä rahamiesten kirjoihin pääse jos on tonni-cepariin saanu kyntensä lyötyä..
biggrin.gif
biggrin.gif
..vaikka siihen uuteenkin cepariin, sitäpaitti rahamiestä ei kiinnosta arvonalennukset vaan siinä vaiheessa pitää päästä ko. kikottimesta vaan nopeesti eroon ja parempaa alle..
033102beer_1_prv.gif

Sitten kohtaa... Järki...VS...Sydän...VS...lompakko...Onko muilla samanmoisia mietteitä? Ja mietteitä yleensä muista, kun japseista... Varsinkin heiltä, jotka ovat vaihtaneet Japseista muuhun merkkiin...Minkälaisen Mantran se vaatii?
Vaihdoin aikanaan Fazerin Ducatiin. Kulttuurimuutos oli melkoinen!! Alkukesästä olin varma, että löin kirveeni kiveen siinä vaihdossa, mutta loppukesästä olin myyty Ducatille.

Ei ne (Italiaanot) tosiaankaan ole niin yksioikoisia kun japsit, mutta kyllä ne niin intohimolla on rakennettu, että nykyään japsipyörät alkaa lähinnä haukottamaan.

Sori jos astuin jonkun varpaille. Kaikilla on tietty oma mielipide asiasta, mutta jos vaan kantti kestää niin koita ihmeessä hiukka exoottisempaa
thumbs-up.gif

Turhaa jauhamista. Koitas ryhdistäytyä.
Jos/kun on jo tilannut mopottimen niin kait se kannattaa kokeillakin. Voihan sen taas vaihtaa jollei miellytä. Tai ostaa lisäks jonkun jos oikein innostuu jostain muusta mopottimesta.

valinta pitää tehdä siitä välistä, eli kolmepyttyinen speed triple. ei ole nelipyttyisen tylsää huminaa, eikä twinin potpotusta.

ei vaan, kyllä se tuono varmaan hyvä on, osta se käytetty joka on siellä nettimotossa! ei se enää niin paljoa tipu.

valinta pitää tehdä siitä välistä, eli kolmepyttyinen speed triple. ei ole nelipyttyisen tylsää huminaa, eikä twinin potpotusta.

ei vaan, kyllä se tuono varmaan hyvä on, osta se käytetty joka on siellä nettimotossa! ei se enää niin paljoa tipu.
ja jos siinä ei ulkonäkö miellytä ni äkkiäkös sitä vähän laittelee. maalaa mieleiseksee yms tuuninkia ni volaa
thumbs-up.gif

jos kerran sitä fyrkkaa on niin mitä helvetin väliä sillä on mitä hävii tai säästää. ( olit meinaa aikas monta kertaa maininnu ton että massia löytyy ) ei kyl ole olemassa mopoja jotka säilyttää hintansa, ostat minkä vaan niin hinta on heti ovesta ajettuna ihan muuta
biggrin.gif
mutta onnea etsintään

...onnea elämässä rahan kanssa ja mieli halajaa toisaalta vähän "eksoottisempaa" menopeliä...

...Mutta  mitä en kestä on niiden arvon pudotus...
Pelimerkkejä on elämässä siunaantunut mutta silti murehdit mopon hinnan laskusta? Eikös tämä jo kuullosta aika kornilta. Ihan sijoitusmielessäkö ole aikonut moottoripyörän hankkia, vaiko kuinka?

Ostat sen mikä itseltäsi vaikuttaa oikealta. Pyörän voi aina vaihtaa minkä sinä "rahamies" varmaan jo tiesitkin. Jos ei miellytä, niin sitten vaihto toiseen. Varsin yksinkertainen toimenpide.

En oo tosiaan mikään helvetin lottovoittaja... Rahaa on kuitenkin nyt sen verran että voin tosissani katsoa kalliimpaa pyörää...Rahaa on tehty saatanan moisella työllä uskokaa tai älkää... Jos ymmärtää arvostaa rahaa miettii kaksi kertaa mihin pyörän merkkiin rahat laittaa... Kiinnostaa vain todellakin tietää onko "Eksoottiset merkit" rahallisen menetyksen arvoisia...? Pyydän SUURESTI ANTEEKSI JOS LOUKKASIN JONKUN TUNTEITA raha-asioissa...Mielestäni vain 10- 20 000 € ei ole mikään pieni raha heittää moottoripyörään, jonka arvo putoaa kuin lehmän häntä... Varsinkin muissa kun japseissa...TUSKIN olen ainoa UUDEN pyörän omistaja, joka miettii eri elämän vaiheessa eri tyyppistä/merkkistä moottoripyörää.

Kiitän jo etukäteen järkevistä ja asiallisista vastauksista...

baaa.gif

Kaveri kauppaa ja huoltaa noita Morineja ja kerta toisensa jälkeen jaksaa kehua fillarin ominaisuuksia. Häneltä en ole kuullut sen kummemmin luotettavuusongelmista, lähinnä enemmänkin reippasti rontua antavista omistajista...
wink.gif

Tuollaisia ei ole liikaa tässä maassa joten varmasti kääntää pään kun sillä ajelee. Itse en oo vielä päässyt koeajolle, kun sillä kertaa kun olin mestoilla niin joku onneton oli kipannut pyörän koeajossa...noh, jospa onnistuisi tällä kaudella..

Nythän tuosta löytyy myös se Veloce -versio, termarin pöntöillä yms.

yleensä niille jotka ei välitä rahasta, ei sitä siunaannu säästöön asti.
biggrin.gif

Monesti olen kylläkin huomannut, kun ihmiset laskee kuukausieriä pyörään, että tuohon olis varaa. Tosiasiassa kuukausierä on se pienin kulu monesti.

Kyllä se pyörä valitaan tunteella! Jos järjellä valitset, niin himoitset vaan kuitenkin koko ajan sitä mitä tunne kertoo
wink.gif
...

Voi hellan lettas. Kasva ensin isoksi ja sitten aikuiseksi.  
033102ass_1_prv.gif

Sitä ennen ajele vaan mopetilla = alle 50 ksm  
kaboom.gif

Back