• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valitus veropäätöksestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RR80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RR80

New member
Onko kohtalotovereita?

Toin kesällä 2003 pyörän Saksasta ja tein samaisena kesänä valituksen veropäätöksestä. Olen muutaman kerran soittanut tulliin ja kysynyt tilannetta niin vastaus on että niitä on paljon jonossa ja päätös tulee kyllä aikanaan. Mielestäni melko kohtuutonta, että viidessä ja puolessa vuodessa eivät ole saaneet asiaa käsiteltyä. Onko muiden tarvinnut odottaa vastaavia aikoja?

Eikös tuollaisessa tapauksessa voisi tehdä poliisille tutkintapyynnön virkamiehen toiminnasta?

Näinä aikoina varmaan saat tietoa miten kävi. Itse sain 2003 verotetusta h-autosta päätöksen muutama viikko sitten...

Näinä aikoina varmaan saat tietoa miten kävi. Itse sain 2003 verotetusta h-autosta päätöksen muutama viikko sitten...
Uutta tietoa tullista.

Parasta aikaa käsittelyssä
smile_org.gif
Rahoja odotellessa
smile_org.gif

Kas, samalla oksalla roikutaan. Taisi olla juuri tuolloin kun ensimmäisen kerran pyörän toin, valituspaperit laitoin ennen määräajan umpeutumista ja sitten ei olekaan kuulunut mitään.
Alkuaikanahan tuosta palautuksen odottelusta sai vielä kohtuukorkoa mutta sitten se korko kiireesti muutettiin liki nollaksi... yllättäen.
Pitäisköhän tuosta itsekin soittaa ja kysellä onko paperit hukassa...

Kellään tietoja kuinka takautuvasti voi veroista valittaa? Ei liene enää kannata kysellä myöskin v. 2003 tuotuun pyörään hyvityksiä?

Kellään tietoja kuinka takautuvasti voi veroista valittaa? Ei liene enää kannata kysellä myöskin v. 2003 tuotuun pyörään hyvityksiä?
Tullin sivuilta: "Mikä on muutoksenhakuaika?

Oikaisuvaatimuksen tekemisen määräaika on

3 vuotta autoverotuspäätöstä seuraavan kalenterivuoden alusta

vähintään  60 päivää päätöksen tiedoksisaannista

Vuoden 2005 aikana tehdyistä autoverotuspäätöksistä oikaisuvaatimusten on oltava perillä viimeistään 31.12.2008."

Eli pari vuotta myöhässä  
sad_orig.gif

Oma ha tuotiin kesällä 05 Suomeen ja siitä tehtiin oikaisupyyntö silloin. Nyt eileen posti toi tullilta mukavaa postia
smile_org.gif

Monella tutulla on jumissa 03 vuoden päätökset tullissa.

Korko taitaa olla huimat 0.9%

Ei kannata hoputtaa Tullia koska korko juoksee koko ajan, viisi vuotta on ihan normaali käsittelyaika.

Jos palautusta tulee niin sille maksetaan myös vuotuinen korko jota kertyy viidessä vuodessa yllättävän paljon. En tiedä paljonko on Tullin korkoprosentti ollut viimeisten viiden vuoden aikana mutta luulisin että lähes 50% on palautettava summa kasvanut korkoa viidessä vuodessa, tosin korosta pitää maksaa vero.

Vuosina 1999-2000 tuomistani kaikista pyöristä tein valitukset, käsittelyajat olivat 3,5 - 5,5 vuotta vaikka valitusten määrä oli varmaan vähäisempi kuin viime vuosina.

Ei kellään sattuisi olemaan valmista ja mielellään läpimennyttä valitusta
smile_org.gif
Voisi laittaa tänne jakoon niin ei tarvi ite tarinoida, laiska kun oon  
wink.gif

Back