Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
iha matka ajoa ajatellen tämän kysymyksen korttelikiertoa jossa väkisinki menee enemmän Löpöä ku esim korttelirallisa tuttavallisemmin "Pillurallia" ajamalla.Mutuna mennään, olis loogista: jos ajat pitkiä pätkiä ilman pysähdyksiä voit valita pidemmät välitykset- kulutus pienenee.kunhan kierrokset eivät laske liian alas.
Jos taas ajat kaupungissa paljon niin ei silloin pitkät välitykset välttämättä pienemmän kulutuksen tae.
Voisin veikata että ainakin kytkin kärsii enemmän, kun bensaa säästät, jos säästät.
Korjatkoon joku joka on tutkinut asiaa, esim vaihtamalla välityksiä
kun/mikäli laittaa speed"houlderin" kiinni niin silloin mittaristo on taas asialukemissa...Millä te mittaatte kulutusta ? Itse joskus aikanaan vaihdoin pidemmät välitykset Cebariin js ihmettelin ettei paljon kulutus muuttunut. Niin, mittari kelasi vähemmän kilometrejä (ottaa vaihteistosta) ja kun siitä laski niin eihän siinä mitään tapahtunut. Todellisuudessa varmaankin mentiin vähemmällä.
Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?Monia kyykkymiehiä näkee ajelemassa perse pystyssä jonossa taajamassa 50-60km/t ja kone huutaa arviolta sen 5000-6000 1/min jollakin ykkösellä tai kakkosella. Onhan se tietysti tunnelmaa nostattavaa, mutta bensaa palaa omassa trumpassa moisella ajolla kympin ja pitämällä kierrokset esim 2500-3000 1/min taasen n. 5L/100km.
Heh, tuo onkin inhottava ongelma...Samaa olen miettinyt noissa 1000cc kyykyissä jotka sutii ja keulii ykkösellä vakiovälityksillä, jos vaihtaisi piikkiä isomman eturattaan niin paljonko putoaisi kulutus ja täten saisi hieman tankkausväliä kasvatettua
Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?
Ainakin niissä millä olen ajanut, on ollut ihan riittävästi vääntöä jonossa pysymiseen taajama-ajossa.Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?
ainakin mun vanhalla jammun rähjällä on pidettävä kierrokset kaupunkiajossa 4000rpm paremmalla puolella,muuten nylkyttää vittumaisesti.Ainakin niissä millä olen ajanut, on ollut ihan riittävästi vääntöä jonossa pysymiseen taajama-ajossa.Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?Kuulostaakin jotenkin typerältä tuo tuollainen taajamassa köröttely kierrokset "alueella".![]()