• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valkoinen nahkatakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Askemux
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Askemux

New member
Ajattelin ostaa Dainesen Arizona takin ja pähkäilen mustan ja valkoisen takin välillä. Valkoinen erottuisi varmaan paremmin mutta onko se kuinka vaikea pitää puhtaana? Varsinkin, kun harkinnassa on nakupyörä.

Kokemuksia kaivattaisiin niiltä jolla on tai ollut valkoinen nahkatakki käytössä.

Itsellä ollut Dainesen YU Lady -nahka-ajopuku valkoisena. Ja yllättävän valkoisena pysynyt. Enemmän viitseliäisyyttähän tuollainen vaatii, jos sen jatkuvasti haluaa pitää valkoisena. Varsinkin saumakohtii jnejne tahtoo lika ottaa kiinni. Mutta kun puhdistaa tarpeeksi usein niin pysyy hyvänä. Tosin tuota ajo-pukua tullut pidettyä vain ratakäytössä, joten kokemus sinänsä huono miten jatkuvakäyttöisenä toimii. Mutta jos jaksaa ja viitsii puhdistusta tehdä usein niin kyllä takin saa valkoisena pidettyä. Mutta vaatii huomattavasti enemmän viitseliäisyyttä kuin musta. Puhdistuaineena itsellä ollut ratsastusliikkeistä saatava Dream Cream, joka rasvaa ja puhdistaa samanaikaisesti (toiminut hyvin).

Itellä Dainesen Rapture (musta valkoinen) takki ollu kesän ajossa. Selässä olevat valkoiset viivat pysyny puhtaana, kun tarpeeksi siitä pitää huolen. Käsien sisäosa on ottanut tummaa väriä kun osuu kylkiin, eikä mun aineilla oikeen tuppaa lähteä irti...

Jos puhdistaa säännöllisesti eikä aja sateessa niin ei ongelmaa. Mutta auta armias jos et noista kumpaakaan tee, ei ole valkoinen enää ja tietyn ajan jälkeen ei puhdistukaan.

Minulla on Dainesen musta-valkoinen takki ja nakupyörä. Takki on vain n. 1,5 kk:tta ollut käytössä ja on pysynyt (vielä ainakin) hyvänä. Ja tykkään että takki on hyvän näköinen.

Ennen ensimmäistä käyttöä suihkutin nahkasuoja-aineella ja jokaisen ajoreissun jälkeen (on tullut aina ajettua vähintää 100 km) olen vähän joutunut puhdistamaan. Puhdistukseen ja suojaukseen olen käyttänyt Bilteman nahan puhdistus ja -hoitoaineita, välillä ei ole tarvinnut muuta kuin kostean mikrokuituliinan.

Minulla on tapana puhdistaa muutenkin kypärä ja varusteet päivän päätteeksi; sen verran kalliita ovat, että haluan niiden myös pysyvän hyvinä. Osta toki jos olet tarkka ja huolellinen varusteistasi. Itse olen kuitenkin unohtanut valkoisten nahkahousujen hankinnan. Liikaa työtä.

Mulla on alpinestarsin MX1 jossa on valkoista nahkaa, kyllähän se ajokauden pääteeksi enemmän harmaalta vaikuttaa.. Mutta ei haittaa. On kivan näköinen verrattuna perinteiseen kaikki mustaa-ajoasuteemaan
kuva

Jos puhdistaa säännöllisesti eikä aja sateessa niin ei ongelmaa. Mutta auta armias jos et noista kumpaakaan tee, ei ole valkoinen enää ja tietyn ajan jälkeen ei puhdistukaan.

edit: Tulkitsen tuon lauseesi siis siten, että sateella ajamisesta on yksinäänkin hallaa. "eikä ja kielto = kyllä?
biggrin.gif

Mitä sade tekee valkoiselle nahalle mielestäsi? On tuolla Spyken Winnerillä tullut kyllä kastuttuakin, muttei ehkä läpi saakka, kun siinä kuitenkin mehiläisvahat on keväältä imeytettynä. Mustaa reppua pidän ja sen sisäpuolelta kumimaiset olkaimet tuppaavat vähän jättämään tummentumia valkoiselle alueelle, muttei sen vertaa, että olisin tosiaan kymmenien edestakaisten työmatkojen jälkeen jaksanut puunata takkia toista kertaa tälle kesälle
smile_org.gif

Maantienopeuksissa ominaista on toki veristen örkkien ilmestyminen valkoiselle pinnalle erityisesti. Nämä olen pyyhkinyt jonkun sateen jälkeen märällä paperilla pois. Enkä edelleenkään ole jaksanut vahata takkia uudestaan.

valkoisena takki ei siis pysy jatkuvasti hinkkaamatta, mutta kyllä sen näkyvyysarvo säilyy pienestä liasta huolimatta. "likaa..."

Täältä löytyy osittain valkoinen a-starin puku. Kilometrejä puvulla takana tänä vuonna 14 000 ja en todellakaan ole jaksanut joka reissun jälkeen putsata mutta mielestäni väri on edelleen valkoinen. Puhdistukseen olen käyttänyt vain kostutettua rättiä.

edit: Tulkitsen tuon lauseesi siis siten, että sateella ajamisesta on yksinäänkin hallaa. "eikä ja kielto = kyllä?
biggrin.gif

Mitä sade tekee valkoiselle nahalle mielestäsi? On tuolla Spyken Winnerillä tullut kyllä kastuttuakin, muttei ehkä läpi saakka, kun siinä kuitenkin mehiläisvahat on keväältä imeytettynä. Mustaa reppua pidän ja sen sisäpuolelta kumimaiset olkaimet tuppaavat vähän jättämään tummentumia valkoiselle alueelle, muttei sen vertaa, että olisin tosiaan kymmenien edestakaisten työmatkojen jälkeen jaksanut puunata takkia toista kertaa tälle kesälle
smile_org.gif

Maantienopeuksissa ominaista on toki veristen örkkien ilmestyminen valkoiselle pinnalle erityisesti. Nämä olen pyyhkinyt jonkun sateen jälkeen märällä paperilla pois. Enkä edelleenkään ole jaksanut vahata takkia uudestaan.

valkoisena takki ei siis pysy jatkuvasti hinkkaamatta, mutta kyllä sen näkyvyysarvo säilyy pienestä liasta huolimatta. "likaa..."
Kura lentää sateella. Kura=likaista. Lika+valkoinen nahka=ei enää valkoinen. Capiche?
biggrin.gif

Mul on tän kesän käytössä ollut Dainesen SF-musta/valkoinen nahkatakki. Noi kyljissä olevat valkoiset alueet on välillä vähän mustuneet, mutta kyllä se on ihan vaan märällä rätillä pyyhkimällä pois lähtenyt. Käsittelin takin ennen käyttöä Dainesen omalla hoitoaineella, en tiedä auttaako se...
blush.gif

ittellä on valkoinen ixs:n nahkatakki. pudistus onnistuu hyvin le chat, marseille saippualla.
just viime viikolla putsattiin veljen berikin nahkatakin valkoiset osat kahden kauden jäljiltä(ts.todella p##kainen) ja kappas, "musta" muuttui taas valkoiseksi  
smile_org.gif

elikkä tota saippuaa löytyy varmaan joka prismasta ja cittarista. ite puhdistan näin:
kastelen saippuan,vaahdotan sitä sieneen ja sit takkia hinkkaamaan. jos lika on tiukassa niin oon vähän kynnellä avittanu samalla. ylimääräiset vaahdot voi pyyhkiä pyyhkeeseen.
ja eikun takas baanalle..  
062802moto_prv.gif

Back