• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valkokilpinen kaksitahtienska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ValeRossi

New member
Noniinhän siinä kävi että punakilpinen porkkanasorvi lähti uuteen kotiin ja valkokilpistä enskaa olisi tarkoitus laittaa seuraavaksi alle.
Ajona kaikki mahdolliset soratiet ja niiltä poikkeavat polut ym. mitä ikinä vastaan tulee. Asfalttipätkät toimivat vain siirtyminä.

Tähän ajoon olen suunnitellut tuota LC4 supermotoa enskavantein (vähän painava ehkä). Nyt kuitenkin mieleen pamahti paljon kehuttu Kotarin kaksitahtinen 300 EXC. Onkohan tässä mitään järkeä?

Olisihan se kuitenkin melko tehokas ja kevyt peli vietäväksi. Ja olisi taas melko friikkiä ajaa kaksitahtista "katupeliä"!
biggrin.gif

Peli taitaa olla kuitenkin melko varmatoiminen eikä niin kamalan kallis ja aikaavievä ylläpitää, vai miten on?
Osaakohan joku kertoa miten tuon huolto eroaa perus nelarin huollosta ja onko tässä ajatuksessa mitään järkeä?
062802moto_prv.gif

300 EXC on hyvä pyörä, mulla oli sellainen valkokilpinen viime vuonna. Huollot taitaa olla ilmasuodattimen pesu, vaihteistoöljyn vaihto silloin tällöin ja tietysti normaali paikkojen kiristely. Männän vaihto n.150h..

Ei noilla hirveästi tule tiellä ajettua, nytkin on valkokilpinen pikkunelari ja tiellä olen ajanut varmaan 30km.. loput reilu 20h mettässä!

Jos tiellä meinaat yhtään ajaa niin en kyllä tommoseen 2-tahtiseen kisapeliin menis. Se LC4 tuntuu kyllä aika ideaaliselta tuohon touhuun mitä kuvailit.

Jos aijot polutkin kiertää, niin sitten tuo 300exc on mun suositus. Hienosti vääntävä kone, eikä teho ihan heti lopu. Painoero on huomattava LC4 vehkeisiin.

Vaihdoin kaksitahtiseen monien nelareiden jälkeen, eikä ole tarvinnut katua(ei ole edes kilpeä).

Jos tiellä meinaat yhtään ajaa niin en kyllä tommoseen 2-tahtiseen kisapeliin menis. Se LC4 tuntuu kyllä aika ideaaliselta tuohon touhuun mitä kuvailit.
Ajot kestopäällysteellä tulisivat olemaan vain siirtymiä ja LC4:seen tulisi myös 21/18 nappularenkaat alle, joten ei silläkään paljon asfalttiajosta tulisi nauttimaan.

Painoero noissa olisi huomattava ja tuota kolmesatasta on kyllä kehuttu joka paikassa. Eikä siinä huollotkaan aivan kamalasti vie aikaa ja vaivaa(tietenkin hiukan enemmän katseltavaa kuin älseenelosessa).
Jostain kumman syystä toi kolmesatanen kuumottaa ihan järkyttävästi!
tounge.gif

300 EXC on hyvä pyörä, mulla oli sellainen valkokilpinen viime vuonna. Huollot taitaa olla ilmasuodattimen pesu, vaihteistoöljyn vaihto silloin tällöin ja tietysti normaali paikkojen kiristely. Männän vaihto n.150h..

Ei noilla hirveästi tule tiellä ajettua, nytkin on valkokilpinen pikkunelari ja tiellä olen ajanut varmaan 30km.. loput reilu 20h mettässä!
Saako kysyä miksi vaihdoit kolmesatasen pois?

Painoero noissa olisi huomattava ja tuota kolmesatasta on kyllä kehuttu joka paikassa. Eikä siinä huollotkaan aivan kamalasti vie aikaa ja vaivaa(tietenkin hiukan enemmän katseltavaa kuin älseenelosessa).
Jostain kumman syystä toi kolmesatanen kuumottaa ihan järkyttävästi!  :p
uskaltaisin väittää, että jos ajat LC4:llä tai 300exc:llä samat ajot, niin LC4:a saat huoltaa enemmän. Lisäksi 2t-koneen huolto on helpompaa ja nopeampaa.

jos käytät asfalttia vaan pakolliseen siirtymiseen ja itse Ajaminen tapahtuu pienemmillä poluilla, niin mun mielestä kevyt 2t on hyvä valinta.

Talveksi nastat alle ja jääradalle kokeilemaan kolmesatkun tehoja.

Sitäpaitsi kohta pienet vihreät miehet saa päähänsä kieltää 2t koneet, kun ne mukamas saastuttaa enemmän --> kiireesti ostamaan se kolmesatku :D

Saako kysyä miksi vaihdoit kolmesatasen pois?
Kokeilin välissä muutaman katupyörän ja sitten oli pakko saada taas enduro alle.. Kyllä se on vain yksi parhaimmista kuntoilulajeista!
Aika samantuntuisia pyöriä 250 4t ja 300 exc mettässä.. kolmesatkussa on kyllä paljon vetävämpi kone, kun suora aukenee!

Ite ajelin ennenmuinoin valkokilpi 250 2t kotarilla. Kyllä sillä ne pakolliset siirtymät polulta toiselle ajelee asvaltilla. Se vain että bensa kelpaa ja ei kovin kauas kannata lähteä safarille. Joskin vähän varabensaa reppuun ja reppu piiloon mehtään, kun tahkoo polut läpi niin pääsee kotiakin... Vähällä työntämisellä
smile_org.gif

Siinä on ne 2t:n temput jos taajamassa joutuu ajeleen. Mutta kyllä se kivaa on...

Morroo!

Puntaroin pitkään et kumpi seuraavaks iso nelari vai 300cc 2-tahti!

Iso nelari tuntui niin norsulta, painava ja iso...
Huoltamisen suhteen 2-tahti huolettomampi kuin nelari... Ei tarvi kolmea tonnia laittaa kone remonttiin,,,

Päädyin viime viikolla 300cc:een Husseen kun löytyi vm.2010 edullisesti... Pyöreesti tonnin halvempi kuin Ktm:än 300cc...

Bensan kulutushan noissa 2-tahti peleissä on isompi... Saahan noihin Kottaraisiin isompia tankkeja tarvittaessa... Ja mettään vietyä varabensat.

Muistelin että pakkasilla toi kakstahti oli vaikeempi potkia käymään kuin nelari... Usein sytytystulppa rökäänty...

Kyllä ne kylmässä on molemmat ihan yhtä kettumaisia/helppoja polkea käyntiin. Parhaassa tapauksessa napista hangataan akkutyhjäksi ja sen jälkeen annetaan autolla apuvirtaa, kun ei ole käynnistyspolkimia  
thumbs-up.gif

Säädöt kohalleen niin tulppien kanssa ei ole mitään ongelmaa.

nim. jäärataa kotarin rossinelarilla.

Uudehkoissa kolmesatkuissa kotkissahan on jo sähköstarttikin. Eipähän tarvi potkia käyntiin. Äkkiseltään ei muista mistä alkaen startti on ollu mutta pari kolme vuotta ainakin.

Kyllähän siinä niin kävi että siihen kolmesataseen tässä päätyi!
biggrin.gif
Sunnuntaina pitäisi käydä pyörä hakemassa kotiin. Sitten katsotaan uskaaltaako sitä vielä ajaakin!
thumbs-up.gif

Mitä porukoilla maksaa valkokilpisiin kilkuttimiin liikennevakuutukset?

Oon siirtymäsä If:iin kysyin äkkiseltään missä hinnoissa liikkuu Hussen wr300 vaquutukset... Kuulemma noin hinta vastaaviin n.760e/vuosi ympärivuotisena

Oon siirtymäsä If:iin kysyin äkkiseltään missä hinnoissa liikkuu Hussen wr300 vaquutukset... Kuulemma noin hinta vastaaviin n.760e/vuosi ympärivuotisena
Minulla taisi olla 250WR hussen vakuutus jotain 200 euroa vuosi Turvassa...

samaa luokkaa vanhassa CR250R:ssä (valkokilpinen kakstahti).
Mulla se on tosin perinteisellä seisotettavalla vakuutuksella, tolla kun ei tuu ihan joka vuosi ajettua
biggrin.gif

Nyt on kolmesatanen kotona ja ensimmäinen pieni testilenkki heitetty. Pitää vaan todeta woimaa siihen malliin että pelottaa, ja pyörä on todella kevyt vietäväksi!
thumbs-up.gif
biggrin.gif

Minulla taisi olla 250WR hussen vakuutus jotain 200 euroa vuosi Turvassa...
Mulla on tohon ´08- malliseen liikenne+ osakasko 460€ vuodessa ympärivuotisella vakuutuksella.

Back