Valot vihreäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tai aina voi käydä hakeen tiimarista vihreät aurinkolasit hintaan 3,80€
idea3.gif

Eikös ton Sorcererin idea olekin siinä, että mopo tulee ylipäätänsä tunnistetuksi risteyksessä.
withstupid.gif

Itse olen ainakin turhan usein saanut odottaa valoja vaihtuvaksi, jotka eivät sitten koskaan vaihdu...

Eikös ton Sorcererin idea olekin siinä, että mopo tulee ylipäätänsä tunnistetuksi risteyksessä.  
withstupid.gif

Itse olen ainakin turhan usein saanut odottaa valoja vaihtuvaksi, jotka eivät sitten koskaan vaihdu...
Toi on taas noiden kainalossa kannettavien mopojen riesa, samoin kuin se, että varkaat vippaa pakun koppiin...
tounge.gif

On taas ilmoja pidellyt...  
sport05.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Niin minäkin ymmärsin että tuo on vain joku mangeetti möykkyä vastaava härveli. Vielä halvemmaks tulee kun liimaa kännykän pidike mangeetin alakatteisiin.

Tää puhuttiin läpi jo vuosi sitten näillä palstoilla, ei toimi ainakaan Suomessa....
062802moto_prv.gif

Suomessa suurin osa risteyksistä toimii liiketunnistimella. Kameran näköinen härveli tolpassa. Yhden risteyksen tiedän kuitenkin joka toimii ilmeisesti tällä asvaltin alle tehdyllä tunnistimella sillä valot eivät koskaan vaihdu ellei auto tule taakse.

Suoraan ajettaessa kirkkojärventieltä suvelantielle: http://maps.google.com/maps?ie.....039911

Suomessa suurin osa risteyksistä toimii liiketunnistimella. Kameran näköinen härveli tolpassa. Yhden risteyksen tiedän kuitenkin joka toimii ilmeisesti tällä asvaltin alle tehdyllä tunnistimella sillä valot eivät koskaan vaihdu ellei auto tule taakse.

Suoraan ajettaessa kirkkojärventieltä suvelantielle: http://maps.google.com/maps?ie.....039911
Paitsi että ei. Tai en tiedä mikä on tilanne siellä Tsadissa... Optisia antureita on verrattaen vähän koko Suomen alueella. Siellä missä niitä on, on usein isompi kasvukeskus ja vilkas liikenne. Ainakin täällä Turussa suurin osa antureista on tuollainen kelaa muistuttava metallia haisteleva anturi.

Tuon metallia haistelevan anturin tunnistaa siitä, että tiessä on 1-2 salmiakin muotoista bitumirantua. HTT kertoo, että pyörän laskeminen sen omalle jalalle saattaisi auttaa kiukutteleviin valoihin. Itsellä ei ole ollut tarvetta kokeilla, kun valot vaihtuvat ilman ongelmia.

Tarkoitin siis suutin osa kaupungissa olevissa risteyksistä joissa on jonkinalienn anturi on tämä optinen. Turusta olen kotoisin ja tiedän että sielläkin on näitä vaikka kuinka

Toihan onkin pätevä laite. Kannattaa lukea myös noi videosta kirjoitetut kommentit  
tounge.gif

Pelle Pelotonhan kehitteli aikoinaan vastaavan laitteen, mutta siihen jäi semmoinen pieni bugi, että se ei vaihtanut muiden ajosuuntien valoja punaisiksi. Ja kuten arvata saattaa, tarinan viimeisessä ruudussa Pelle pinkoo ja kyltti kertoo Timbuktuun olevan 8678 kilometriä...

edit. Muistakaa kun ohjelmoitte niitä kaukosäätimiä, että Suomessa yleiskoodi valojen vaihtoon on 112. Jos säädin sallii ohjelmoitavaksi 5-numeroisen luvun, kannattaa ohjelmoida poliisin käyttämä spesiaalikoodi 10022, se toimii myös Turussa ja Peräseinäjoella.

Tarkoitin siis suutin osa kaupungissa olevissa risteyksistä joissa on jonkinalienn anturi on tämä optinen. Turusta olen kotoisin ja tiedän että sielläkin on näitä vaikka kuinka
Valojen ohjauksessa käytetään infrapunailmaisimia, tutkailmaisimia ja ajorataan sijoitettuja silmukoita paikasta/tilanteesta riippuen. Pääasiassa homma hoidetaan silmukka-tyyppisillä ilmaisimilla

Tuolla on paljon asiaa valo-ohjauksesta.

Valojen ohjauksessa käytetään infrapunailmaisimia, tutkailmaisimia ja ajorataan sijoitettuja silmukoita paikasta/tilanteesta riippuen. Pääasiassa homma hoidetaan silmukka-tyyppisillä ilmaisimilla

Tuolla on paljon asiaa valo-ohjauksesta.
Poimitaanpa tuolta Jensin linkkaamasta sivustosta tämä:
Moottoripyörät ja liikennevaloilmaisimet

Back