Vanha BMW röpöttää suurilla nopeuksilla

KapteeniMahtava

New member
Vanha BMW röpöttää suurilla nopeuksilla

Terve,

Ongelma, kun R100/7 RT:llä ajaa reipasta vauhtia, eli pidemmän matkan kierrosten ollessa tasaisesti reilu 4000rpm ja lähtee lisäämään kaasua, niin toinen sylinteri putoaa pois pelistä ja alkaa röpöttään. Vieno öljyn tuoksu kantautuu sieraimiin tilanteessa. Pienikin kaasun lisäys tipauttaa oikean puoleisen sylinterin pois.
Kun kierroksia tipauttaa ajossa ja ajaa jonkun matkaa 3000rpm, niin ei mitään ongelmia kiihdyttää 6000rpm asti.
Kyseinen ongelma ilmenee ainoastaan, jos ajaa ~10km kovemmilla kierroksilla tasaisesti.
Onko mahdollista, että venttiilit alkaa kantamaan?
Venttiilit on säädetty jne..

Nimim. Kokematon
 
Terve,

Ongelma, kun R100/7 RT:llä ajaa reipasta vauhtia, eli pidemmän matkan kierrosten ollessa tasaisesti reilu 4000rpm ja lähtee lisäämään kaasua, niin toinen sylinteri putoaa pois pelistä ja alkaa röpöttään. Vieno öljyn tuoksu kantautuu sieraimiin tilanteessa. Pienikin kaasun lisäys tipauttaa oikean puoleisen sylinterin pois.
Kun kierroksia tipauttaa ajossa ja ajaa jonkun matkaa 3000rpm, niin ei mitään ongelmia kiihdyttää 6000rpm asti.
Kyseinen ongelma ilmenee ainoastaan, jos ajaa ~10km kovemmilla kierroksilla tasaisesti.
Onko mahdollista, että venttiilit alkaa kantamaan?
Venttiilit on säädetty jne..

Nimim. Kokematon

Bensa loppuu kohokammiosta?
 
Terve,

Ongelma, kun R100/7 RT:llä ajaa reipasta vauhtia, eli pidemmän matkan kierrosten ollessa tasaisesti reilu 4000rpm ja lähtee lisäämään kaasua, niin toinen sylinteri putoaa pois pelistä ja alkaa röpöttään. Vieno öljyn tuoksu kantautuu sieraimiin tilanteessa. Pienikin kaasun lisäys tipauttaa oikean puoleisen sylinterin pois.
Kun kierroksia tipauttaa ajossa ja ajaa jonkun matkaa 3000rpm, niin ei mitään ongelmia kiihdyttää 6000rpm asti.
Kyseinen ongelma ilmenee ainoastaan, jos ajaa ~10km kovemmilla kierroksilla tasaisesti.
Onko mahdollista, että venttiilit alkaa kantamaan?
Venttiilit on säädetty jne..

Nimim. Kokematon

On myös mahdollista että sytytysjärjestelmässä tapahtuu läpilyöntiä.
 
On myös mahdollista että sytytysjärjestelmässä tapahtuu läpilyöntiä.

Onhan tuo mutta miten se liittyisi tuohon kuvattuun oire-yhtymään? Eli 3kRPM:llä ajellessa kaasua voi avata rauhassa mutta pidempään 4kRPM:ltä avattaessa kone ryytyy... Haisee kyllä bensan loppumiselta...
 
Bensa loppuu kohokammiosta?

Minä ainakin ostan tämän selityksen. Vähintään potentiaalisena mahdolisuutena. :grin:

Mulla ollut samanlainen kokemus R100RS vm. -79.
Teki mulle saman kerran ohitukseen lähtiessä. Pääsin yhden pytyn voimin hengissä ohi ja heti miten alkoi käydä molemmilla pytyillä.
Silloin ainoa uskottava selitys oli ettei saanut hetkeen menovettä. Varsinainen syy tälle sitten jäi vähän epäselväksi. Ei ole toistunut. Voi se johtua siitäkin, että se seisoo ajamatta tallissa...:blink:
 
Onhan tuo mutta miten se liittyisi tuohon kuvattuun oire-yhtymään? Eli 3kRPM:llä ajellessa kaasua voi avata rauhassa mutta pidempään 4kRPM:ltä avattaessa kone ryytyy... Haisee kyllä bensan loppumiselta...

Ehkä vähän kaukaa haettua tuo sytkyvika, bensapuolelta kannattaa varmaan aloittaa vianetsintä.
Itsellä vaan joku vehje joskus ei kestänyt kaasua ja silloin tulpanjohdon+hattu vaihdolla parani.
 
Ehkä vähän kaukaa haettua tuo sytkyvika, bensapuolelta kannattaa varmaan aloittaa vianetsintä.
Itsellä vaan joku vehje joskus ei kestänyt kaasua ja silloin tulpanjohdon+hattu vaihdolla parani.

Tulpanjohdot, hatut ja tulpat vaihdettu hiljattain. Pitää aloittaa bensapuolesta kunhan ehdin. Kiitos vastauksista!
 
Back
Ylös