Vanneteipin asennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kassu2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kassu2

New member
Olisiko jollain hyviä vinkkejä vanneteippien asentamiseen.
crazy.gif

Paljon hermoja ja se sellainen joittenkin vanneteippipakettien mukana tuleva muovinen "asennus-laite"

Itsellä meni opetteluun yksi rengas..tulos..vähän työntuloksen tarkastelua parin metrin päästä->revi irti..koita uudestaan!
Sitten alkoi sujua..
smile_org.gif

hemmetin hyvä on jos rengas olisi ilmas ja joku toinen pyörittämässä sitä sitä mukaan kun teippiä saat vanteeseen..

Kannattaa viedä mopo merkkiliikkeeseen jossa ammattitaitoinen asentaja tekee homman. Eipähän tule sitten ongelmia takuun raukeamisen kanssa.

Puhdas pinta on tietty tärkeä eli brake cleanerilla kaikki kökkö pois. Sitten teipin suojapaperia n.5-10cm auki ja pätkä kerrallaan vanteeseen kiinni. Pieni, siis todella pieni venytys auttaa teippiä taipumaan kauniisti vanteen kaaren muotoisesti. Sopiva liimattavan pätkän pituus on n. 1cm kerrallaan eli KÄRSIVÄLLISYYTTÄ tarvitaan. Sopivan korkuinen työtaso ja vaikkapa auton peltivanne alustaksi auttaa asennusta kummasti.

edit: Siis pyörät irti ja pöydälle
idea3.gif

Hermoja ja pari kaljaa.
wink.gif
Helpompi tosiaan laittaa, jos pyörän saa pukille ja renkaan pyörimään. Sentti sentiltä, niin kyllä ne teipin päät joskus kohtaavat.  
thumbs-up.gif

PS: Mitä tahansa paskateippejä ei kannata laittaa, kun alkavat repsottamaan. Itse oon käyttänyt 3M:n teippejä ja ne on pysynyt.

Juu ja sitten teippejä ostettaessa osta kerralla kaksi satsia, kun puolet ensimmäisestä menee opetellessa. Siis muilta olen kuullut...

Itse tein tällä metodilla ja totesin sen hyväksi:

1) Pese vanteet hyvin reunoilta ja hanki kaveri apupojaksi
2) Sipaise vanteen ulkoreunoille vahaa ja kiillota pois, jolloin se teipin mukana tuleva "muoviasennustyökalu" liukuu todella vaivattomasti siinä vanteen reunalla
3) Aseta teippi "asennustyökaluun" ja paina ensimmäiset pari senttiä tylysti sormella kiinni vanteen reunaan
4) Vedä sitä muovihärpäkettä aina noin 4-5 cm eteenpäin, samalla tiukasti painaen kohti vannetta (vaikka painat kovasti, niin se liukuu todella iisisti siinä juuri vahatun vanteen reunalla)
5) Vetojen välillä painele teippi kovasti kiinni vanteeseen
6) Kun olet edennyt tarpeeksi, käske kaverin liikuttaa pyörää sopivan verran eteen/taaksepäin, jolloin pääset asentamaan sitä teippiä koko ajan optimaalisessa asennossa.

7) Nautit tekosi hedelmistä ja ei muuta kuin
062802moto_prv.gif

Juu ja sitten teippejä ostettaessa osta kerralla kaksi satsia, kun puolet ensimmäisestä menee opetellessa. Siis muilta olen kuullut...
Kerralla kun tekee huolellisesti, niin ei mene teippiäkään hukkaan.
wink.gif

Mulla ei ollut mitään Sassun mainitsemaa "muoviasennustyökalua". Ihan omin (ja kaverin) pikku kätösin ne paikalleen meni.

jennica: Juu eihän se asennustyökalu pakollinen ole, mutta se tulee useiden teippien mukana ja sen avulla ainakin mun mielestä on helpompi asennella kuin ilman.

Ite laitoin ihan vaan käsivaralta mutta leikkasin rullasta aina noin puolen vanteen mitan. Sellanen lyhkänen pätkä on ehkä vähän helpommin asennettavissa kuin rupeaa sen pitkän rullan kanssa turailemaan. Onhan siinä pieniä kauneusvirheitä mutta eikai se niin haittaa.
smile_org.gif

kawa2lg3.jpg

Omaani ostin kawan orkkis vanneteipit lähinnä värisävyn takia, asennus oli helppoa kun olivat valmiiksi muotoon leikatut ja vanteenputsaussettikin tuli mukana.

Back