• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varaderon renkaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopo59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mopo59

New member
On tullut aika vaihtaa ensimmäisen Varaderoni ( xl 1000, vm -05 ) etu- ja takarenkaat. Nykyisillä ensiasennus renkailla ajettu n 12.000 km. Omat ajot pääosin asfaltilla, joten mitään nappularenkaita ei tarvita. Mitä renkaita suosittelette ?

Mulla oli jostain oudosta syystä semmoset kummat Bridgestonen kumi edessä (G515) ja sen tilalle kun pani Anakeen niin kyllä parani pyörä. Taakse sitten loppukesästä Anakee2 kun tuolle aikasemmalle ei oikein kestävyys ennusteet ole korkealla.

Taitaa olla ronkeli renkaille tuo mopo kun vaikuttaa ajettavuuteen niin kovasti.

On tullut aika vaihtaa ensimmäisen Varaderoni ( xl 1000, vm -05 ) etu- ja takarenkaat. Nykyisillä ensiasennus renkailla ajettu n 12.000 km. Omat ajot pääosin asfaltilla, joten mitään nappularenkaita ei tarvita. Mitä renkaita suosittelette ?
Itsellä ollut michelin pilot roadit ja olen ollut tyytyväinen renkaisiin.Kestää hyvin kulutusta ja ihan hyvä ajaa myös soralla.Kun ostin pyörän niin siinä oi alla metzelerin tourancet niin oli kyllä hirveä ajaa asfaltilla jos oli yhtään uria vaikka rengas paineet olivat kyllä oikeat.

Moni kehuu noita touranceja, mutta itse olen ollut kovinkin tyytyväinen näihin michelin anakee renkaisiin ja pysyä näissä.  
062802moto_prv.gif

Joo mulla on ollut Tourancea tähän asti, ja seuraavaksi laitan kokeeksi
Anakeeta alle. Ei kyllä ole mitään isompaa valittamista näissäkään ollut.

Asfaltille Metzeler Z6. Kokemukset tosin veestrompalla, mutten usko niiden menevän hukkaan Varaderossakaan. Vanhemmat Me 33 Laser/55 Metronic oli aikanaan erittäin hyvä kombinaatio Africa Twinissä.

Myös nämä näköisendurogummit kuten Anakee ja Tourance ovat ihan hyviä, mutta eivät silti 100% katurenkaiden veroiset asfalttiajoon. Viime aikoina tosin on markkinoille tullut muitakin katurenkaita, joista löytyy kokoja näille vanteille.

-03 mallissa Tourancet ollu yhden kesän alla. Ihan OK jopa radalla, Kemorassa yllätyin kelvollisesta ajettavuudesta.

Soralla ja löysällä alustalla tahtoo keula hakea ja vatkata Touranceilla.

Nyt alla Dunlop D607 setti, soralla hämmästyttävästi vakaamman tuntuinen kuin Tourance, vaikka näyttää enemän katurenkaalta.

Sivulaukuilla ja kuormalla molemmilla renkailla reilumman vauhdin kanssa ei kovin häävi tunnelma ajaa. Meinaa vaappua. Liekö takaiskarin päivitys ja runkopulttien momentin tarkistus auttaisi.

Olen ajellut Touranceilla noin 50tkm, eikä ollut valittamista. Kuitenkin, kun 90% ajosta on bitumilla, niin ajattelin kokeilla Contentalin TrailAttack-renkaita. Olen ollut aivan tyytyväinen, bitumilla pitoa on hieman paremmin kuin Touranceilla. Soralla saa ajaa hieman tarkemmin ;)

Back