MRi
ex-YCC #149
Menneen kauden ajelut tuli suoritettu kilvellisellä ja niistäkin paria viimeistä lukuun ottamatta vielä ajamalla siirtymät radalle. Vikat pari reissua mopo tuli jo kuljettua kärrissä ja tietyt perusvarusteet hankittua jo viime kesälle: etu- ja takapukki, IRC Evo rengaslämppärit ja kompura renkaiden täyttöön.
Ensi kaudella ratapäivien määrä toivon mukaan viime kesää runsaampi ja jos tuota omaa vauhtia saisi vähän vielä petrattua niin haaveissa ehkä se eka jokkiskisakin tulevana kesänä. Kilvetön tuli hommattua nyt syksyllä ja kaupan matkassa tuli tuplavanteet, ratastukset yms ja vähäinen määrä kaato-osia. Mielessä pyöriikin, että mitä kaikkea kannattaisi nyt tulevan talven aikana hommata ml. mahdollinen kumpsahdus huomioiden. Alla omia hajatelmia johon siis kaivataan kommentteja:
Renkaiden vaihtoon liittyen
Mites mahdollinen renkaiden vaihto ratapäivien aikana? Joka jätkällä on omat vaihtovälineet matkassa vai onko vaihtopalvelua saatavissa korvausta vastaan päivillä? Tuplavanteet helpottaa tilannetta toki jonkin verran.
Kaato- ja kulutusosat
Turvallisin vaihtoehto olisi tietty ostaa valmiiksi varasetti kaikkia kaadossa todennäköisesti kärsiviä osia ja vaihdettavia kulutusosia jottei kesän aurinkoisin rataviikonloppu lopu ekan setin pikku lippaan tai jarrupalojen loppumiseen. Mitä ainakin kannattaa olla mukana ja löytyykö näitä varikolta huhuiltaessa myyntiin?
Tuplakatteet
Tuplakatteita ei tullut kaupan mukana ja nyt kiinni olevatkin on maalaamattomat. Nuo on tarkoitus maalauttaa ja kahdet katteet saisi maalautettua melkein samaan hintaan kuin nuo yhdetkin. Katteiden hankinta kuitenkin maksaa ihan setelirahaa, yksittäisenä hankinta taitaa olla jopa kalleimmasta päästä. Turhaa varustautumista mahdollisen kaadon varalle? Toisaalta katteita ei taida juuri löytyä hyllystä ja kesäaikana toimitusajatkin voi olla mitä vain.
Varikkoteltta
Epävakaassa kelissä edut ilmeisen selvät. Must hankinta? Ja ilmeisesti joku varikkomatto pitää ohjeistuksen mukaan olla joka tapauksessa olemassa?
Työkalut
Työkalujen osalta täytyy kasata mukana kulkeva ”pakki”. Näidenkin osalta kommentteja jos tulee mieleen jotain eritystä huomioitavaa ts. peruskömmähdyksiä jotka aloittelija unohtaa huomioida.
Tuleva pimeä talvi aikaa suorittaa varustelua ja koluta netin myyntipalstoja edullisempien hankintojen toivossa. Vastaukset noihin kysymyksiin löytyy varmaa kun joku näpyttää oman reissuun lähdössä käyttämänsä tsekkauslistansa vastaukseksi.
Edit:
Alla linkki vanhempaan jokkisen budjettikasaus aiheeseen jossa paljon asiaa ja vastauksia tähänkin aiheeseen.
Linkki
Ensi kaudella ratapäivien määrä toivon mukaan viime kesää runsaampi ja jos tuota omaa vauhtia saisi vähän vielä petrattua niin haaveissa ehkä se eka jokkiskisakin tulevana kesänä. Kilvetön tuli hommattua nyt syksyllä ja kaupan matkassa tuli tuplavanteet, ratastukset yms ja vähäinen määrä kaato-osia. Mielessä pyöriikin, että mitä kaikkea kannattaisi nyt tulevan talven aikana hommata ml. mahdollinen kumpsahdus huomioiden. Alla omia hajatelmia johon siis kaivataan kommentteja:
Renkaiden vaihtoon liittyen
Mites mahdollinen renkaiden vaihto ratapäivien aikana? Joka jätkällä on omat vaihtovälineet matkassa vai onko vaihtopalvelua saatavissa korvausta vastaan päivillä? Tuplavanteet helpottaa tilannetta toki jonkin verran.
Kaato- ja kulutusosat
Turvallisin vaihtoehto olisi tietty ostaa valmiiksi varasetti kaikkia kaadossa todennäköisesti kärsiviä osia ja vaihdettavia kulutusosia jottei kesän aurinkoisin rataviikonloppu lopu ekan setin pikku lippaan tai jarrupalojen loppumiseen. Mitä ainakin kannattaa olla mukana ja löytyykö näitä varikolta huhuiltaessa myyntiin?
Tuplakatteet
Tuplakatteita ei tullut kaupan mukana ja nyt kiinni olevatkin on maalaamattomat. Nuo on tarkoitus maalauttaa ja kahdet katteet saisi maalautettua melkein samaan hintaan kuin nuo yhdetkin. Katteiden hankinta kuitenkin maksaa ihan setelirahaa, yksittäisenä hankinta taitaa olla jopa kalleimmasta päästä. Turhaa varustautumista mahdollisen kaadon varalle? Toisaalta katteita ei taida juuri löytyä hyllystä ja kesäaikana toimitusajatkin voi olla mitä vain.
Varikkoteltta
Epävakaassa kelissä edut ilmeisen selvät. Must hankinta? Ja ilmeisesti joku varikkomatto pitää ohjeistuksen mukaan olla joka tapauksessa olemassa?
Työkalut
Työkalujen osalta täytyy kasata mukana kulkeva ”pakki”. Näidenkin osalta kommentteja jos tulee mieleen jotain eritystä huomioitavaa ts. peruskömmähdyksiä jotka aloittelija unohtaa huomioida.
Tuleva pimeä talvi aikaa suorittaa varustelua ja koluta netin myyntipalstoja edullisempien hankintojen toivossa. Vastaukset noihin kysymyksiin löytyy varmaa kun joku näpyttää oman reissuun lähdössä käyttämänsä tsekkauslistansa vastaukseksi.
Edit:
Alla linkki vanhempaan jokkisen budjettikasaus aiheeseen jossa paljon asiaa ja vastauksia tähänkin aiheeseen.
Linkki