• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varusteita MP-messuilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sevenfifty
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sevenfifty

New member
Sanokaa, jos olen väärässä, mutta kannattaako odottaa helmikuun alkuun ja MP-06 messuille, kun pitäis hommata ajovarusteita ensi kaudelle? Ainaski sateenpitävään takkia ja housua, ajosaaapasta sekä pari kypärää vaimolle ja lapselle ois hakusessa. Funtsin, että jos messuilta ostais sitten kaikki erikseen tai vaikka köntässä, ties vaikka sais pakettialennuksia. En hae mitään erityistä merkki, mutta laadukkaita, toimivia ja kohtuuhintaisia varusteita kuitenkin. Olen antanut itseni ymmärtää, että varustevalmistajilla ja -myyjillä on siellä hyviä poistotarjoksia menneen kauden mallistoista jne. Vai onko parempia ideioita?
idea3.gif

Taitaa nyrkkisääntö olla, että ei kannata odottaa. Messuneliöt maksaa hunajaa eikä sinne kannata mitään tarjouskaman myyntipöytiä pystyttää. Parhaat tarjoukset löytyy syksyllä ja syystalvella, kun käy kiertelemässä liikkeiden alennusmyyntejä.

Kannattaa myös katsella esim. Louiksen tarjouksia. Siellä oli jos jonkinlaista vedenpitävää takkia todella halvalla. Merkkejä Dainesesta ja Rukasta lähtien.

Joku voi oikeasti löytää messuilta jotain –muutakin, kuin olutta. Esim. kypärä pitäis kumminkin testata ajossa, ellei sitten osta samanlaista, kuin se edellinen.

Niinku joku sano, noi invenraario-, tai poistoalet, sieltä löytää halavalla…

Itse olen käynyt messuilla tutustumassa uutuuksiin ja sovittamassa seuraavalle kaudelle sopivat varusteet ja pyörän. Skottina tilailen sitten messujen jälkeen sieltä mistä parhaimpaan hintaan saa.
tounge.gif

Joo, messuilla korkeintaan voit sopuhintaan saada vikana päivänä yksittäisiä mallikappaleita jos vahingossa ovat sopivaa kokoa ja näytteilleasettaja ei jaksa niitä poies kantaa. Muuten ei tarjonta ja hintataso tuolla mikään kummoinen ole.

Esim jos Richan tai sweepin kamat kelpaavat niin .ORG -shopista (Richa) tai Motovelhoilta (Sweep) saat tod näk messujakin halvemmalla kamat jo nyt. Kypäriä molemmilta noilta löytyy kanssa useata merkkiä.

Nimenomaan, messuilta viimeisenä päivänä edullisesti sen, mitä on jäljellä. Voi sitten olla ettei löydykään sopivia ja hinnat liikkeissä onkin jo pompsahtaneet ylös. Melkein myös suosittelisin että nyt vain rauhassa katselemaan ja hankkimaan varusteita.

Parit ajokamat on tullut ostettua messuilta kohtuu hintaan, siis ajopukuja pari, muutamat kengät ja hanskoja, sekä muuta sälää.Hyviä tarjouksia on ollut, mutta ainakin lauantaita kannattaa vältellä, jos haluaa sovitella vermeitä rauhassa.Oikeastaan varusteiden kokeileminen ja ostaminen on ollut ainut motivaatio mennä ko. messuille(Kun ei ole varaa ostaa uutta mopoa.
sad_orig.gif
)

Messuilta ei ole tullut ostettua kuin pikkutavaraa, hanskoja yms. Ajovarusteiden vertailua, kokeilua ja myyjien haastattelua kylläkin enemmän; varsinainen ostos on tehty sitten paikalliselta jälleenmyyjältä. Nyt loppuvuonna kannattaa kierrellä liikkeitä, monet myyvät "vanhat mallit" pois uusien tieltä ja näin saattaa tehdä edullisia hankintoja
cool.gif

Olen mäkin messuilta ostanut niin takin kuin housutkin, eri messuilta tosin. Ja ne on olleet semmoisia "löytöjä", eli en ole varsinaisesti niitä mennyt sinne etsimään, sattumalta vaan on osunut sopiva (tyyliin ainoa kappale) käteen ja on sitten tarttunut mukaan.
En silti jättäisi messujen varaan noita hankintoja.

Messuilla on hyvä kokeilla varusteita mutta ostaa sieltä ei kannata. Tuotteissa tuntuu olevan ilmaa aika lailla kun verrataan niitä saksan hintoihin.
Kypärän hinnassa säästin 300 euroa kun tilasin sen lousilta saksasta.
smile_org.gif

Myyjillä on katteet kohdillaan kun saman tuotteen saa rapakon takaa puolet halvemmalla.

OK. Olen noudattanut ohjeitanne, kierrellelyt liikkeissä. LöysinYokon ajohousut Larun BW:stä erityisen halvalla. Allrightissakin kävin, ja MP-Asun edullisia ajosaappaita kokeilin, mutta totesin, että aidot Boot Factoryn käsintehdyt bootsit on mun tyylin ajosaappaat ainakin aluksi. Sateissa ei oo tarkoitus kovin pitkiä vetoja ajella, kun pyöräkin on naku, eikä matka-ajoon hankittu. Naispuolisen myyjän palvelu Larussa oli muuten erinomaisen mukavaa ja asiantuntevan oloista. Sopivaa takkia ei tällä kertaa löytynyt, mutta edullista semmoista ja samaa merkkiä on kuulemma tulossa myyntiin MP-messuille mennessä. Kypäröistäkin teki mukavat tarjoukset, joita jäin punnitsemaan. Siellähän pitää siis poiketa toistamiseenkin. Kiitos kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni.
biggrin.gif

messujen jälkeen saa viime vuoden mallistoa joistain kaupoista aikas edullisesti. itse ostin viime keväänä stormilta yokoa -40%
alennuksilla.voi olla että asiaan liittyi myös se että yoko vaihtoi skott nimen alle . piti päästä paskasta eroon.

Näyttäs näin joulun allakin vielä löytyvän nahkoja -40%.Niin ja tietenkin kotimaasta..............
062802jumpie_prv.gif

Takki on jo pakko ostaa ..........housut sitten keväällä
biggrin.gif

Samaa mieltä. Messujen jälkeen yleensä paremmat tarjoukset kuin messujen aikana. Tosin messut oli ja meni. Olkoon tämä yleinen kommentti
biggrin.gif

Back