• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vedenpitäviä asennustarvikkeita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

manror

New member
Mistäs paikasta kannattaisi lähteä hakemaan kunnollisia liittimiä, sulakepesiä, yms. roinaa mikä kestäisi vettä, kuraa ja muuta roiskuvaa?
Samat rojut tulisi myös mönkijjään käyttöön eli saisivat olla ihan kunnolla kestävää tavaraa.

Liittimet voisi tietysti tiivistää kutistesukalla, mutta tiivis liitin kiehtoisi huomattavasti enemmän.

Lisäksi tarvetta olisi jollekin suojaputkelle, jonka saisi laitettua jo olemassa olevien johtojen päälle.
Joka paikka tuntuu olevan suojaputkea pullollaan, mutta tätä putkeapas ei olekaan halkaistu tai mitään. Eli johto täytyy pujottaa päästä sisälle. Joskus oon nähnyt sellaisia kaksin kertaisia putkia, joissa on kaksi halkaistua putkea päällekäin --> on tukeva mutta saa asennettua jälkikäteen.

Suurin ongelma kuitenkin tuntuu olevan veden pitävä kytkin.
Pitäisi olla mallia on/off. Selattu läpi kaikki kaupat ainakin Turun alueella ja ei o mitään löytynyt =(

Veneilyliikkeistä tai Bilteman veneosastolta.
Kun ei löydy niin ei löydy.

Kykimistä löytyy ainoastaan joku kumipintainen roiskeveden pitävä painokytkin. Pitäisi ollan nimenomaan lukkiutuvaa mallia ja sellasita ei ole löytynyt.

edit: täällähän on Suomen suurin Biltema ja Nautikulma sekä Meredin ei oo nitä paskimpia veneilyliikkeitäkään.

Motonetistä löytyy vedeltä suojattuja liittimiä
olikohan niitä yhdestä- kuudelle piuhalle liittimet on mustia ja
niissä on keltaiset tiivisteet, ainoa itse kokema haitta puoli on että ne on rivi iittimiä jota kuuden piuhanliitin on aika leveä!

Kyselehän Navix:ista, paimiolainen firma mikä tekee johtosarjoja ja katkaisinpaneeleja yms. sähköroinaa veneisiin (mm. yamarin, masmar..)

Siellä saattaisi olla tietämystä. Ehkä.

Itse kytkin pyörään hällärin Hämeen autosähköstä saatavilla liittimillä jotka juotettiin lämmöllä kiinni. Liitin toimi yksinkertaisesti niin että kuorittu johdin liittimeen ja esim sytkällä lämpöä, jolloin liittimessä oleva tinarengas sulaa ja liittimen kutistesukka sulaa johtimeen tiiviksi. Tulee kestävä ja vedenpitävä liitos.

Linkki

Näyttäisi olevan toimipaikka myös Turkusessa.

Back