venakopan tiivisteen räjähtäminen?

HondaCebari

Espoo / Horo
venakopan tiivisteen räjähtäminen?

koitin googlata ja näytti että tämä huohotus ongelma koskee lähinnä autoja,onko kellään tapahtunut vastaava mp:llä?
venakopan tiiviste kirjaimellisesti räjähti.
huomenna alan tutkimaan mutta ajattelin nyt kysästä voiko vika olla jossain mualla kuin huohotuksessa?
929 cbr 2000vm
 
koitin googlata ja näytti että tämä huohotus ongelma koskee lähinnä autoja,onko kellään tapahtunut vastaava mp:llä?
venakopan tiiviste kirjaimellisesti räjähti.
huomenna alan tutkimaan mutta ajattelin nyt kysästä voiko vika olla jossain mualla kuin huohotuksessa?
929 cbr 2000vm

Tämähä pitää nähdä ihan valokuvan kansssa.
Ei mitään tietoa, mutta näissähän on tämä pair-venttiili homma, että oletkos niille tehnyt jotain vai onko ihan orkinaalit ?
Ja tosiaan tulee heti mieleen tuo huohotus, letkuhan tais kiemurrella tuonne ilmanputsarin keskelle, jos oikein muistan.
Mopo purkuun ja ihmettelemään !
 
valaises vähän tuosta pair venttiili hommasta kun olen pyörän 4.s omistaja niin en oikein tiedä mitä pyörälle on tehty :) pyörä sutii,keulii ja liikkuu,muusta en tiedä.
 
valaises vähän tuosta pair venttiili hommasta kun olen pyörän 4.s omistaja niin en oikein tiedä mitä pyörälle on tehty :) pyörä sutii,keulii ja liikkuu,muusta en tiedä.

Sen verran tiedän siitä, että venakopan päällä on kaksin kappalein tuommoisia pair-valve systeemejä ja ne syöttää kaiketi ilmaa koneeseen,
jollloin tapahtuu jotain mullistavaa.
Olen lukenut, että monet ovat poistaneet nuita käytöstä tukkimalla niistä lähtevät letkut.

En vain muista minkä takia tuo operaatioa tehtiin, tässä kuitenki kuvien kanssa homma:
http://cbrforum.com/forum/how-103/pair-valve-block-off-128256/

Mutta tosiaan, ajattelin vain jos tuolla systeemillä olis jotain tekemistä venakopan tiivisteen poksahtamisen kanssa.
 
pakko olla koneen huohotin putki tukossa,toi kleen air mod vaikka sen tekis kuinka väärin ei kyllä pitäis lisätä painetta yläkerrassa ,näin on kawassa ja tuskin se honda nyt niin paljon on erilainen :D
 
Sen verran tiedän siitä, että venakopan päällä on kaksin kappalein tuommoisia pair-valve systeemejä ja ne syöttää kaiketi ilmaa koneeseen,
jollloin tapahtuu jotain mullistavaa.
Olen lukenut, että monet ovat poistaneet nuita käytöstä tukkimalla niistä lähtevät letkut.

En vain muista minkä takia tuo operaatioa tehtiin, tässä kuitenki kuvien kanssa homma:
http://cbrforum.com/forum/how-103/pair-valve-block-off-128256/

Mutta tosiaan, ajattelin vain jos tuolla systeemillä olis jotain tekemistä venakopan tiivisteen poksahtamisen kanssa.

Tuskin nuo pair venttiilien poistot venttiilikopan huohotukseen vaikuttaa, eikös noilla syötetä raikasta lisäilmaa pakokanaviin, jotenkin näin...

Sieltä varsinaisesta huohotus systeemistä lähtisin ehtimään tukosta.
 
jos on liian paljon öljyä koneessa, niin voi tiivisteet lentää pellolle. Yhdellä jampalla kävi 675 daytonassa niin, huolto laittoi reilusti liikaa, generaattorin kopan tiiviste petti.
 
juup!
saattaapi olla että laiminlyöty huolto on syypää.
oli 2000km ajetut delvacit koneessa talven yli ja samat ölpät edelleen.
 
En tiedä PAR-Aireista, mutta venakopasta kuuluu kuitenkin lähteä letku jonnekin mistä imastaan käryt ja savut koneesta ulos, yleensä kai ilmanputsarikoteloon josta nekäryt poltetaan koneessa. En tiedä miten påaljon sillä on merkitystä että se luo koneeseen alipainetta tietysti kun imua on. Että en läksis ihan hevillä tukkimaan letkuja venakopan kannessa.
 
2vj5u08.jpg

2cooad1.jpg

nämä pairit nyt ainakin oli ihan baskas,muuta näkyvää "vikaa" ei näy,paitsi ilman putsarin kotelosta oli liitos irti minkä kautta kulkee vaijeri joka säätää jotain.
olisiko nyt vain tunnit tullu täyteen tiivisteelle?
oli näköjään ennestään liimalla tiivistelty.
 
nämä pairit nyt ainakin oli ihan baskas,muuta näkyvää "vikaa" ei näy,paitsi ilman putsarin kotelosta oli liitos irti minkä kautta kulkee vaijeri joka säätää jotain.
olisiko nyt vain tunnit tullu täyteen tiivisteelle?
oli näköjään ennestään liimalla tiivistelty.

Omatkin pair systeemit oli aika rapasessa kunnossa, mutta tuota öljyä ei kyllä näkynyt omissa, totta huohotuksessa sitten jotain.
Ja tuo ilmanputsarista lähtevä vaijeri säätää sitä läppää mikä on ilmanputsarin etuosassa. Tämä vaikuttaa kaiketi ainoastaan ääniin, eli läppä menee kiinni n.3000rpm kohdilla. Monethan ovat myös tuon ottaneet pois toiminnasta eli lukinneet läpän auki asentoon.

Vois olla tiiviste tien päässä jos on aikaisemmin laiteltu liimaa väliin, toisaalta tais omassakin tiivisteessä olla hitusen sinisen liiman jäämiä, mutta hyvin se on pelannut.
 
onko tuossa uuden tiivisteen asentamisessa jotain kikkaa,esim liimaus koppaan kiinni?
ähkin ja puhkuin ja lopulta löin mopon tulille ja eikös perskules se tiiviste ollu viturallaan yhdestä nurkasta mitä ei kunnolla näe.
ähkin lisää ja olin jo luovuttamassa kunnes se yx nurkka asettu kohilleen vahingossa :)
on muuten harvinaisen veemäinen saada koppa irti pois,mut ei sentäs runkoo tarvinnu alkaa rälläköimään :)
 
vähän on nyt henkimailman juttuja,pyörä kävi nyt käynnissä ja toimi normaalisti.
se ääni mikä viimeksi oli niin se oli kuitenkin kuin ihan nalli pyssystä.
tutkin vanhaa tiivistettä niin se oli muuten ok mut vähän puuttui muovia kohdasta mistä tiiviste pullahti ulos mutta tiiviste oli silti kasassa koko matkalta
 
onko tuossa uuden tiivisteen asentamisessa jotain kikkaa,esim liimaus koppaan kiinni?
ähkin ja puhkuin ja lopulta löin mopon tulille ja eikös perskules se tiiviste ollu viturallaan yhdestä nurkasta mitä ei kunnolla näe.
ähkin lisää ja olin jo luovuttamassa kunnes se yx nurkka asettu kohilleen vahingossa :)
on muuten harvinaisen veemäinen saada koppa irti pois,mut ei sentäs runkoo tarvinnu alkaa rälläköimään :)

Omassa pyörässä se tiiviste taisi olla sen verran tiukasti itse venakopassa kiinni, että pysyi siinä kokoajan.
Tiputti venakopan varovasti paikoilleen niin tiivisteet etsii oman paikkansa.
Hyvä, että sait paikoilleen ja ei kun kovaa ajoa :orgmp:
 
Omassa pyörässä se tiiviste taisi olla sen verran tiukasti itse venakopassa kiinni, että pysyi siinä kokoajan.
Tiputti venakopan varovasti paikoilleen niin tiivisteet etsii oman paikkansa.
Hyvä, että sait paikoilleen ja ei kun kovaa ajoa :orgmp:

:thumbup:
Tänään ja eilen ajeltu sillai varovasti ja pieniä kiukkusia pyrähdyksiä,kyllä se honda on vaan honda :jpstyle:
Nyt toimii taas kuten mitään ei olisi ollutkaan,tai itseasiassa toimii nyt paljon paremmin kun laitto uudet delvacit koneeseen ja putsas ne pairit,vedon tasaisuus parani selvästi ja nyt vaihteetkin taas menee kuin uudenkarheessa vehkeessä :thumbsup:
 
Sopivasti joku letku lytyssä, niin näin siinä tuppaa käymään.
 
Back
Ylös