• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Venakoppien sopivuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapjar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tapjar

New member
Sain kaverilta uudet käyttämättömät venttiilikopat. Ne oli jäänyt yli kun hänen uuteen pyörään oli aikanaan laitettu kromatut kopat. No siinä hötäkässä unohtui kysyä että oliko se 1100 vai 1150 mistä nämä oli, joten mistähän tuon tiedon saisi? Koitin googlettaa mutta en löytänyt varaosaluetteloja eikä BMW-liikkeessäkään tiedetty kun ovat varaosanumerot muuttuneet, näitä vanhoja numeroita ei ollut näkyvillä.

Vasemman kopan numero on 1 340 235.9 ja oikean numero 1 340 236.9. Ja sitten että käykö R1100:n koppa R1150:een eli esim. R1100S:ään? Ovat leiman mukaan valmistettu 4/1999, joten kumpaakin on silloin ollut tuotannossa. Ken viisas tietää niin kiitollinen olen jos kerrot. Vai panenko kopat jakeluun? Kynttilä tulpan reikään niin on joulukoriste valmis.

Tota, eiks siltä kaverilta voi kysäistä
idea3.gif

Kysyinhän mä siltä kaverilta mutta kun se ei ollut varma oliko se 1100 vai 1150. Kaikille se ei oo niin tärkeetä. Se oli ostanu pyörän joskus noin 6 vuotta sitten ja myynyt sen vuotta myöhemmin. Ja ennen sitä oli ollu kaikenlaisia pyöriä ja sen jälkeen niin ei ollut tämä jäänyt niin tarkasti mieleen.

Tuolta MAX BMW Motorcyclesistäkin katsoin mutta en löytänyt yhtään tämännäköisiä numerosarjoja kun näissä kopissa. Mototripissä sanoivat numerosta vaan että joo kyllä se jonkun kopan numero on...

Juu näyttäis että vanhoissa R1100 ja uusissa R1150 koneissa on sama koppa sarjanumeron mukaan, kaikissa muissa paitsi R1100S:ssä, siinäkun on magnesiuminen koppa, mutta ilmeisesti
confused_orig.gif
kuitenkin muuten samanlainen kuin muissa.

Eli ne käyvät sitten ässään, hyvä niin. On varakopat jos sattuu jotain.

Olen kyllä nähnyt sekä sileitä että magnesium-tekstillä ja alareunan vinorivoituksella koppia myös esim. 2000-luvun alun 1150GS:ssa ja RT:ssäkin, joten ei näissä kummoista säännönmukaisuutta tunnu olevan. Siksipä juuri tämä ihmettely näistä sopivuuksista.
Muta kiitokset tiedosta tietävälle!
sport05.gif

Back