Venttiihumppaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimualma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pimualma

New member
Pähkäilen vaan kun haynesin kirjassa sulkevan keinuvivun välys mitataan alemman shimmin alta helvetin vaikeesti ja nettiohjeissa kuvissa mittaus onnistuu yläpuolelta?! Siis avaavan keinuvivun välistä meisselillä avustaen. Esim.
http://www.buschandbusch.com/ducatisuite/valves.html

Teen tätä nyt ensimmäistä kertaa ducatiin, TDC löyty luullakseni oikein ja välykset on niin päin mäntyä (taikka gyntterien rakotulkit on ollu pielessä), että epäilen jotain ajatusvirhettä omaltapuoleltani... yleensä suurin vika löytyy peilistä.

Onkos tähän jollain jotain viisasta sanottavaa?

t:tapio
 
Ducatin venttiilinsäädöstä en mitään tiedä, mutta yleensä venttiileitä säätäessä jos välykset ovat ihan pielessä ja pyörä ei muuten oireile, löytyy vika yleensä rakotulkin takaa. Kokeile vielä pyöritellä konetta ja tarkastaa tuo TDC. Kyllä sen ainakin jousilla varustetuissa venttiilikoneissa näkee periaatteessa ihan katsomalla, missä kohtaa välystä pitäisi alkaa mittailemaan. Ymmärtääkseni homma toimii samoin myös ison D:n kummallisissa venakoneistoissa.
 
Teen tätä nyt ensimmäistä kertaa ducatiin, TDC löyty luullakseni oikein ja välykset on niin päin mäntyä (taikka gyntterien rakotulkit on ollu pielessä), että epäilen jotain ajatusvirhettä omaltapuoleltani... yleensä suurin vika löytyy peilistä.
Tarkista että mitattavasta sylinteristä mäntä yläkuolokohdassa(vaikka ruuvarilla) ja koneen vasemman puoleisesta "ikkunasta" että merkit kohdakkain.
 
Ja kato kans, että rakotulkki on mm-tulkki eikä tuuma '', vaikka oiskin saksalainen ja myyty mm-tulkkina. nimim. kokemusta :-)
 
Back
Ylös