Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Venttiiliensäädössä lähinnä maksaa se pyörän purkaminen ja kasaaminen. Tässä voit säästää jos saat pyöräs korjaamolle valmiiks purettuna(tosin sillä vaivalla ne jo tarkastaa itsekin tuossa vaiheessa, ei se vaikeaa ole).takaajatuksena myös että mitä tuollaiseen 500 kuutioiseen 2 pyttyiseen mahtaisi maksaamalli gs 500e, noin suurinpiirtein oli hakusessa![]()
No voi se olla toisinkin, kun Z-kawaan jouduin ostamaan toistakymmentä säätöpalaa (tein huollon itse), Kawaliike pyysi muistaakseni jotain 14eur kappale... Hondan liikeestä löytyi vastaavat puoleen hintaan ja vanhoista vielä hyvitettiin vaihdossa 50%.Venttiiliensäädössä lähinnä maksaa se pyörän purkaminen ja kasaaminen. Tässä voit säästää jos saat pyöräs korjaamolle valmiiks purettuna(tosin sillä vaivalla ne jo tarkastaa itsekin tuossa vaiheessa, ei se vaikeaa ole).
Sopivat avaimet (kuusiokolot?) venttiilikopan kanteen, sitten rakotulkit - vaikka tommonen. Kannattaa ottaa venakoppa nätisti irti ettei tiiviste mene. Jos on kovin raaka käsistään niin pieni momenttiavain pulttien kiristykseen, ei pitäisi tarvia jos ja kun tekee nätisti. Kierrelukitetta (köykäistä) noihin pultteihin. Muut mahd. työkalut sen mukaan mitä täytyy ottaa tieltä pois.itsekin arvelin että tuossa 150 euron paikkeilla se pyörii, mutta jos sen itse tarkistaisi niin mitä työkaluja semmoinen vaatisi? ei varmaan mitään kummempaa? kun ei todellakaan tee mieli viedä pyörää vaan näytille liikkeeseen ja saa samassa kunnossa takaisinkyllä itse pystyn tekemään joitakin asioita mutta en millään viitsisi tuollaisia ruveta säätelemään kun ei ole niin paljon kokemusta tuollaisista nelitahti koneen venttiileistä![]()
Vastasin jo tuolla toisessa ketjussa, eli rakotulkki on ainoa erikoistyökalu mitä tarvit venttiilinvälysten tarkistamiseen.itsekin arvelin että tuossa 150 euron paikkeilla se pyörii, mutta jos sen itse tarkistaisi niin mitä työkaluja semmoinen vaatisi? ei varmaan mitään kummempaa? kun ei todellakaan tee mieli viedä pyörää vaan näytille liikkeeseen ja saa samassa kunnossa takaisinkyllä itse pystyn tekemään joitakin asioita mutta en millään viitsisi tuollaisia ruveta säätelemään kun ei ole niin paljon kokemusta tuollaisista nelitahti koneen venttiileistä![]()
Ei ole Bilteman kuvastoa saatavilla, mutta niiden webbisivulta ei ainakaan löydy muuta kuin tällainen, jossa liuskojen välit on 0,05 mm. Kokemuksen mukaan tuollaisella on vähän kenkku katsoa niitä välyksiä, kun valmistajan ilmoittama tarkkuus on yleensä 0,01 mm. Esim. cebarissa oli valmistajan suositus imukanaville 0,13-0,19 mm ja omassa pyörässä 0,10 mm liuska mahtui helposti, mutta 0,15 mm ei. Päätin kuitenkin laiskuuttani jättää vielä tuolloin säätämättä.Lainattu
"Vastasin jo tuolla toisessa ketjussa, eli rakotulkki on ainoa erikoistyökalu mitä tarvit venttiilinvälysten tarkistamiseen.
Esim:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....4-100mm
Suht sama rakotulkki Biltema 2,69€, luettelonsivu 73.