• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Venttiilit (renkaan)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jakez

New member
Ovatko venttiilit ratakäytössä kulutustavaraa? Olisiko niitä syytä vaihdella määräajoin renkaanvaihdon yhteydessä? Alkuperäiset ajattelin jokatapauksessa vaihtaa kulmaventtiileihin. Onko noissa eroja vai onko yksi ja sama millaiset laittaa?

jake
 
Ovatko venttiilit ratakäytössä kulutustavaraa? Olisiko niitä syytä vaihdella määräajoin renkaanvaihdon yhteydessä? Alkuperäiset ajattelin jokatapauksessa vaihtaa kulmaventtiileihin. Onko noissa eroja vai onko yksi ja sama millaiset laittaa?

jake
Kuten zupe jo mainitsi niin ei ne kulutustavaraa ole, mutta kulmaventtiileihin kannattaa vaihtaa.

Kulmaventtiileissä ei tietääkseni ole muuta eroa kuin se että minkä kokoiselle vanteen läpivientireiälle ne on tehty, eli vaihtoehtoja taitaa olla kaksi. 8 mm ja 11 mm reikä ovat vaihtoehtoina, näin muistelisin.
 
Muistaako kukaan minkäkokoiset on -06 600:ssa gixxerissä? Ja mistä noita kannattaa ostella...? Ei jaksa googlettaa...
 
Suzukissa tuo isompi
smile_org.gif
.
 
Lisätäänpä sen verran, että ratakäytössä on erittäin suositeltavaa pitää venttiilinhattu venttiilissä paikoillaan. Saattaa muuten rengas tyhjentyä pikku hiljaa itsekseen, kun keskipakovoima painaa venttiiliä auki suurissa nopeuksissa.
 
Ovatko venttiilit ratakäytössä kulutustavaraa? Olisiko niitä syytä vaihdella määräajoin renkaanvaihdon yhteydessä? Alkuperäiset ajattelin jokatapauksessa vaihtaa kulmaventtiileihin. Onko noissa eroja vai onko yksi ja sama millaiset laittaa?

jake
Ei ole kulutustavaraa, sielut korkeintaan, jos hukkuu kiireessä touhutessa.

Vaihtoehdoista en tiedä, tässä ainoat mitä tiedän. Värivalikoimakin vähintään riittävä..

http://nettikauppa.mphotelli.com/epages....-2770-0
 
Ostin parin noita Arieten kulmaventtiilejä, mutta mitävarten se sellainen n.20-30mm mittainen "johtosukan" pätkä on?
 
Lisätäänpä sen verran, että ratakäytössä on erittäin suositeltavaa pitää venttiilinhattu venttiilissä paikoillaan. Saattaa muuten rengas tyhjentyä pikku hiljaa itsekseen, kun keskipakovoima painaa venttiiliä auki suurissa nopeuksissa.
Kulmaventtiileissä tuo ongelma tuskin pääsee aktualisoitumaan tai jos pääsee, niin siinä pyörimisessä sitten luultavimmin alkaa itse mopokin olemaan aika lepo.

Jos kulmaventtiileitä ei ole aikaisemmin asentanut, kannattaa pyytää oikeasti asiasta perillä oleva avuksi. Nimim. kahta eri asennustapaa nähnyt, joista toinen on sitten se väärä.

Vetämäni yhdistyksen tytäryhtiöllä on noita kulmaventtiileitä myynnissä ratatapahtumiemme yhteydessä ja tuosta Hanskin laittamasta linkistä voi malleja ihmetellä. Kulkee kumpaakin kokoa ja joskus jopa värejä mistä valikoida. Suosittelen ehdottomasti kulmaventtiileitä, homma helpottuu olennaisesti pikku kiireessä ja ovat mukavamman näköisiäkin. Hintakaan ei päätä huimaa.

Jukka
 
Ostin parin noita Arieten kulmaventtiilejä, mutta mitävarten se sellainen n.20-30mm mittainen "johtosukan" pätkä on?
Sama tarkoitus kuin Ikean pakkausten ylimääräisillä ruuveilla ja ylimääräisillä rei´illä koottavissa tuotteissa, eli kuluttajan hämääminen, koska muutoin prosessi olisi liian yksinkertainen. Näiden vuosien aikana emme ole keksineet ainakaan Yamahoissa sille mitään käyttötarkoitusta, nokkelampi ehkä keksii.

Jukka
 
Onkos tuo kulmaventtiilin vaihto kuin helppo/vaikea operaatio ? Keväällä menee renkaat vaihtoon, niin samalla voisi ehkä myös tuollaiset asentaa..
 
Onkos tuo kulmaventtiilin vaihto kuin helppo/vaikea operaatio ? Keväällä menee renkaat vaihtoon, niin samalla voisi ehkä myös tuollaiset asentaa..
Eipä se minuuttia enempää aikaa vie kun on homma hanskassa. Vanteesta riippuen tulee olla ohutseinäinen hylsy (en nyt muista oliko 10 vai 12mm). Ainakaan R6R:n vanteeseen ei kovin paksu hylsy mahdu. Venttiilissä kiinni valmiiksi oleva kumi kannattaa irroittaa, kostuttaa ja laittaa sitten vanteeseen ja vasta sen jälkeen itse venttiili, muutoin menee helposti ruttuun ja saattaa falskata. Parin yritys-erehdyskerran jälkeen irtovanteelle tuollaisen laittaminen vie aikaa sen 15-60 sekuntia.

Kannattaa myös sitten katsoa valmiiksi pyörimisuunnat samoiksi, niin ei tule sitten eri puolille, jolla nyt ei ole kuin kosmeettinen merkitys.

Jukka
 
Back
Ylös