• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Verovalituksen tekeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jumetsap
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jumetsap

New member
Pitäisi tehdä yhdestä mp:stä ja kahdesta autosta verovalitus tullille. MP:n vero oli korkeampi mitä odotin, ja jälleen kerran ei mitään tietoa siitä miten pyörän arvo oli laskettu. Sama homma autoissa.

Olisiko jollain jotain valmista pohjaa vaikka .doc tiedostona, itse kun en lakitekstiä osaa kirjoittaa. Eli vedoten siihen ja siihen pykälään. Lisäksi valitan että miksi on pitänyt maksaa suomessa vielä verosta vero eli alv. Tällekin olisi hieno saada jokin 10 riviä pitkä byrokraattinen lause.

Entä onko tietoa käsittelyajoista, meneekö se perus 2-3 vuotta vielä?

Itse lähetin valituksen (tai pikemminkin vaatimuksen muutoksesta päätökseen) muistaakseni viime maaliskuussa. Vielä ei ole kuulunut yhtään mitään. Tullista asiaa kyselin viime kesänä, niin tullimies sanoi, että ainakin vuosi menee. Kaveri laittoi oikaisuvaatimuksen menemään joulukuussa 2006, eikä hänellekään ole kuulunut mitään. Taitaa vaan olla, niin että siihen mahdolliseen palautettavaan summaan kertyy korkoa sitä mukaa minkä asian käsittelyssä kestää. Eli siltä kannalta itselläni ei ole kiirettä. Omassa tapauksessani tullauksen jälkeen rekisteröintikatsastuksessa paljastui, että kyseessä oli korinvaihto-auto, joten uskon, että palautuksia pitäisi ropista. Jos ei tule, niin valitan asiasta oikeuteen

Tuulilasin sivuillahan oli hyvä pohja, eikun rustaamaan.

Oma prätkä -92, verotuskilsoja yli 100tkm, vero 540 eur
Samanlainen -97, verotuskilsat 6tkm (!), vero alle 500!

Sama prosentti molemmissa. Ei mahdu kalloon.

Itse lähetin valituksen (tai pikemminkin vaatimuksen muutoksesta päätökseen) muistaakseni viime maaliskuussa. Vielä ei ole kuulunut yhtään mitään. Tullista asiaa kyselin viime kesänä, niin tullimies sanoi, että ainakin vuosi menee. Kaveri laittoi oikaisuvaatimuksen menemään joulukuussa 2006, eikä hänellekään ole kuulunut mitään. Taitaa vaan olla, niin että siihen mahdolliseen palautettavaan summaan kertyy korkoa sitä mukaa minkä asian käsittelyssä kestää. Eli siltä kannalta itselläni ei ole kiirettä. Omassa tapauksessani tullauksen jälkeen rekisteröintikatsastuksessa paljastui, että kyseessä oli korinvaihto-auto, joten uskon, että palautuksia pitäisi ropista. Jos ei tule, niin valitan asiasta oikeuteen
Tuota tuota. Ei kannata odotella vastausta vielä muutamaan vuoteen. Itse toin pyörän saksasta kesällä 2003 ja heti veropäätöksen jälkeen tein valituksen. Olen soittanut tulliin joka vuosi ja valitus on edelleen jonossa. Kuulemma vanhan verojärjestelmän mukaisesti verotettuja (ennen 2003 tuodut tms) aiheuttaa ruuhkaa, koska valituksia näistä riittää. Itse siis odotellut vastausta nyt 4.5 vuotta.. et silleen
bowdown.gif

Tuota tuota. Ei kannata odotella vastausta vielä muutamaan vuoteen. Itse toin pyörän saksasta kesällä 2003 ja heti veropäätöksen jälkeen tein valituksen. Olen soittanut tulliin joka vuosi ja valitus on edelleen jonossa. Kuulemma vanhan verojärjestelmän mukaisesti verotettuja (ennen 2003 tuodut tms) aiheuttaa ruuhkaa, koska valituksia näistä riittää. Itse siis odotellut vastausta nyt 4.5 vuotta.. et silleen  
bowdown.gif
Juuri näin. 2003 oli mullakin valituksen teko edessä. Eka ilmoitus tuli että käsitellään joulukuussa 2006, mutta tuli taas uusi päätös koskien autoverotusta ja sitä seurasi ilmoitus että kaikki lasketaan taas uudestaan.

Tämä kiireettömyys nykyään johtuu siitä että kun tuonti himmeleiden valitukset räjähti käsiin vuosituhannen alussa, sai vielä sille veropäätöksen odottelulle 9% koron. Sittemmin se laskettiin muistaakseni vuonna 2002 paljon huokeammalle tasolle. Tyyliin prosenttiin. Eli nyt ei ole hätiköintiin mitään syytä kun se ei tule edes kalliiksi valtiolle.

Jospa tässä välissä ehtii vielä tulemaan alvia koskeva päätös niin uskallan odotella rahoja joskus 2011 paikkeilla  
omg.gif

No, onhan siihen mennessä jo jonkunlainen korkokin kertynyt kylkiäisiksi. Vituttaahan tää suomalaisen virkaportaan ajanpelaaminen, mutta kertoo jotain meidän kansallisesta itsepäisyydestä EU-demonin alaisuudessa. Mun talouttahan tää odottelu ei vielä kaada, mutta täytyy sitä vaan äimistellä.

Niin ja pyörähän on kertaalleen jo vaihtunut tässä välissä.

Back