• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Verovalitus läpi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shadow65
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Shadow65

New member
Hupsistakeikkaa...tänään tuli puhelu Vaasan tullista, pankkitilinumeroa kyselivät, että saavat palauttaa liikaa maksettua veroa. Valitus koski kolme vuotta sitte Saksasta tuotua Savagea vm -93. Että aikaa otti, mutta nyt on rahat tulossa, 450 egeä + korot tupsahtaa tilille. Tosin vielä pitää kuulemma odotella pari kuukautta....mutta joka tapauksessa
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Onneks olkoon vaan.  
033102beer_1_prv.gif

Kaveriin ottivat jo keväällä yhteyttä ja kyselivät kans tilinumeroo. Sen jälkeen laitoin itekin vetämään valitukset (oisko ollu huhtikuun alkupuolella), saas nähdä montako vuotta mulla kestää.  
confused_orig.gif

Tää kiinnostaa minuakin. Erityisesti, koska kyseessä on vanhan lain aikana tuotu pyörä. Mistä asiasta valitit?

Hieno juttu sinänsä!!!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kuinkas kauan jälkikäteen tuon verovalituksen voipi tehdä? Meinasin vaan kun itte mopon hain muutama kesä sitten. Olen kuullu että valitus pitäisi tehdä vuoden kuluessa, pitääkö paikkansa?

Tällainen valitus lähti aikanaan liikkeelle. Äkkiseltään laskien veroa on tulossa takaisin 29 prosenttia alkuperäisestä summasta. Mutta pitää vielä nähdä rahat tilillä ennenkuin uskoo
tounge.gif

Valitus autoveropäätöksestä. Olen ostanut Saksasta ja tuonut käytettynä Suomeen Suzuki Savage LS650-NP41B/652 Moottoripyörän, valmistenumero NP41B108496.
Moottoripyörä on saksalaisen rekisteriotteen mukaan otettu käyttöön ensimmäisen kerran 22.07.1993.
Moottoripyörä on rekisteröity Suomeen 25.05.2001 ja sen suomalainen rekisteritunnus on YL-352

Olen tehnyt autoveroilmoituksen 25.05.2001. Tullilaitokselta olen saanut autoveropäätöksen Nr.A2001-70-145-301-012. Tullin autoveropäätöksen mukaan on moottoripyörästä maksettava autoveroa 7471 mk ja autoverosta arvonlisäveroa 1643 mk eli yhteensä veroa 9114 mk.

Katson, että maksettavakseni määrätty autovero on liian korkea ja että sen määräytymistapa on vastoin Suomen ja Euroopan yhteisön liittymissopimuksessa olevia kumpaakin osapuolta sitovia säännöksiä.

Vaadin, että korkein Hallinto-oikeus määrää verotuksen toimitettavaksi uudelleen siten, että se on mainitun sopimuksen mukainen.

Ok. Sitten kun saat päätöksen, jolla veroa palautetaan, pistätkös siitäkin jotain infoa tänne. Perustelut saattavat olla kiintoisia...

Hyviä ajoja!

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ok. Sitten kun saat päätöksen, jolla veroa palautetaan, pistätkös siitäkin jotain infoa tänne. Perustelut saattavat olla kiintoisia...

Hyviä ajoja!

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Ei siinä kai mitään perusteluja kaipaa, laki on muuttunu sen jälkeen verot maksoin. Itse laskeskelin että pitäis tulla n. 800€ ja niille löytyy kyllä käyttöä...  
033102beer_1_prv.gif

033102beer_1_prv.gif
 ja  
sport05.gif

sport05.gif

Infoa laitan kunhan itse tiedän enemmän, saattaa kyllä kestää. Ainakin mitä kavereilla on kestäny tämä käsittely.  
nixweiss.gif

edit: eihän tässä mua lainattu, no menköön  
033102beer_1_prv.gif

033102beer_1_prv.gif
piikkiin etten aikasemmin tajunnu. Euro-leka kohta jo tyhjä, olis kannattanu lopettaa tää kirjoittelu jo aikoja siitten.  
tounge.gif
Mutta pysyn siinä mitä kirjoitin.  
talktohand.gif

En sitä minäkään olisi uskonut että vielä rahaa palauttavat...

Toissa päivänä kuitenkin tupsahti tullihallinnolta rahaa tilille 1160 ekeä
062802jumpie_prv.gif

Veronpalautusta about 100o euroa ja siihen korot päälle.

Aikoinaan maksoin sitä veroa 3100 euroa, joten korot mukaan laskien sitä palautusta tuli n.30%

Tuli viimein Tampereen tullista myönteinen kirje. Maksavat n.52% + korot takaisin. Siis jopa hieman enemmän kuin uskalsin edes odottaa.
062802jumpie_prv.gif

Pyörä 2002 alkukesästä tuotu Honda CBR 600F -98. Valituksen tein viime kesänä.

Sisällähän se on...verovalitus.Paljon en maksanut, mutta sekin plussaa jos jotain saa takaisin...

näkyi posti kantaneen kirjeen kotiin, vajaa 300 egeä takaisin. Ei paljoa vaikka maksimoin korkojen osuuden valittamalla viimeisenä mahdollisena päivänä
biggrin.gif

Mutta kyllä tuolla takarenkaan ostaa
sport05.gif

Onko tietoo mistä vois kysellä jos oma hakemus makaa, siellä jossain ja € olis käyttöö??
withstupid.gif

Tosin en usko että soittelu juuri auttaa....
veryangry.gif

Onkos jollain hyvää pohjaa tähän valitukseen? Että vaan vois täytellä ja pistää postiin....
biggrin.gif

Mitenkähän nää jotka gryndaa pyöriä suomeen ja maksavat verot itse ja myy pyärän verollisena, hekeekohan ne kaverit kaikista tuomistaan pyöristä palautusta tullista, voi joillakin olla melkoinen potti hakusessa...mee tiiä
crazy.gif

Back