• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vesitiiviitä, läpinäkyviä, kestäviä "retkipusseja"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja olsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

olsu

New member
Niin....kävelin eilen paikalliseen partiokauppaan aikomuksena ostaa sellaisia läpinäkyviä, vesitiiviitä ja normaalia muovikassia kestävämpiä retkipusseja, johon pakata tavaroita kun mulla on kangaslaukut. Eipä ollut myyjä koskaan kuullutkaan moisista.  
omg.gif

Kaverilla on joskus 90-luvulla ostettuja pusseja. Niitä on erikokoisia, muutamasta litrasta ylöspäin. Ne olis ollut tosi käteviä kun näkee heti pussia aukaisematta mitä se sisältää ja lisäksi kestävät "isältä pojalle". Omistaako joku samanlaisia? Vieläköhän niitä voisi ostaa jostakin.  
nixweiss.gif

Ainakin viime vuonna oli vielä stadiumin valikoimissa läpinäkyviä pusseja, partiokaupoissa en ole nähnyt aikoihin läpinäkyviä. Tosin tänä vuonna kun yritin etsiä itse samoja, ei mistään tunnu löytyvän.
itse asiassa ortliebiltä pitäisi löytyä
linkki
tuote ikkunalla eri kokoisena, en ole tosin nähnyt tuota missään kaupoissa, maahantuonti on muistaakseni espoossa.
jep tuossa on linkki maahantuojan hinnastoon
hinnasto
ja maahantuojan yhteystiedot löytyvät saman sivun lopusta

Katselin tuon toisen linkin läpi mutta ei sielläkään ole täysin läpinäkyvää n. 20-30 l säkkiä, onko vielä jokin muu valmistaja jotta näkisi kaikki kamansa.
thumbs-up.gif

Mitenkäs nämä tv-shopin tms. kauppaamat "näin pakkaat tyynysi pienempään tilaan" säkit toimisi? Näyttävät aika tukevalta muovilta, ovat kaasutiiviitä = varmasti myös vesitiiviitä, läpinäkyviä ja aina vain parempaa jos ne tavarat ihan oikeasti on kokoon puristuvia
idea3.gif

Hintaa niissä on ainakin ollu ihan riistoksi asti ja muovin laatu ei ole kyllä mitenkään kehuttava. Yhden tuollaisen olen livenä nähnyt ja se ei olisi kyllä kestänyt pientäkään kosketusta terävän/epätasaisen pinnan kanssa. Noita ortliebin/meredin säkkejä voi kuitenkin melko huoletta raijata. Ei vakuuta, etsintä jatkuu
smile_org.gif

???????+
Jumbo Whanganui - £25.00
Dimensions: Circumference 25.6in/650mm Length 12.6in/320mm

ONKO niitten pakko olla läpinäkyviä?

Kokeile eräpussia. Se on vähän paksummasta elintarvikemuovista tehty pussi ja kestää kyllä.

Itse olen käyttänyt repun sisäpussina ja hyvin pelittää. Eikä ole kallis.

luulisin, että kanoottiretkeilijät eivät muita käytäkään, eli sen suunnan kaupoista/nettisivuilta etsimään.

Itselläni yksi juuri tuohon käyttöön tarkoitettu, on kyllä aika jäykkää matskua.

Karttapussit ovat käteviä. Niitä on ainakin kahta kokoa A4 ja A3 eli pienempiä ja kätevämpiä kuin eräsäkit, joista myös kokemusta.
Jaa, mistä niitä saa. Minä olen saanut suunistuskisoista joten kysy suunistusliikkeistä tai -seuroista.

Itse olen käyttänyt vaatteiden pakkaamiseen (kalsarit, sukat, t-paidat, farkut jne) maxi-kokoisia minigrip-pusseja. Niihin sopii ihan kivasti tavaraa, kahden hengen kevyet vaatteet sopii 4-5 pussiin eikä tartte edes tunkea. Kun kamat on pussissa istu pussin päälle ja laita pussi kiinni. Menee kamat pieneen tilaan eikä maksa paljon, tarvittaessa voi ottaa varapusseja mukaan.

Itse olen käyttänyt vaatteiden pakkaamiseen (kalsarit, sukat, t-paidat, farkut jne) maxi-kokoisia minigrip-pusseja. Niihin sopii ihan kivasti tavaraa, kahden hengen kevyet vaatteet sopii 4-5 pussiin eikä tartte edes tunkea. Kun kamat on pussissa istu pussin päälle ja laita pussi kiinni. Menee kamat pieneen tilaan eikä maksa paljon, tarvittaessa voi ottaa varapusseja mukaan.
Saja muttu. Vielä kun puristaa ilmat veke rullaamalla ja jättää pussit rullalle niin saa hyvin reppuun, eikä vaatteet rypisty. Samalla tavallahan ne tv-shopin päkmäksitkin toimii
smile_org.gif

Saja muttu. Vielä kun puristaa ilmat veke rullaamalla ja jättää pussit rullalle niin saa hyvin reppuun, eikä vaatteet rypisty. Samalla tavallahan ne tv-shopin päkmäksitkin toimii  
smile_org.gif
Saiskohan tuolla sähkökäyttöisellä ilmapumpun käänteispuolella vielä imettyä hiukka ilmoja pois noista pusseista?
Grippipussi miltei kiinni ja ohut suutin kulmasta sisään...
Hyvä kikkka, tarvitsee kokeilla.

smile_org.gif
Saiskohan tuolla sähkökäyttöisellä ilmapumpun käänteispuolella vielä imettyä hiukka ilmoja pois noista pusseista?
Grippipussi miltei kiinni ja ohut suutin kulmasta sisään...
Hyvä kikkka, tarvitsee kokeilla.
Tuonne kaasarin imupuolelle vain putki ja mopo hoitaa imut??

Noiden läpinäkyvien pussien nimi on Eräpussi. On kestäviä ja sopivan kokoisia. Muistaakseni noita myytiin ihan citymarketeissa ym. Näi syksyisin varmaan löytyy kaupoista kun on hirvijahdissa paljon käytettyjä.

Eri kokoisilla minigrip pusseilla minakin olen reissannut ja kaikki tavarat pysyneet kuivina. Nehan ovat lapinakyvia, ja joissain on viela pieni tila, mihin voi kirjoittaa mita siella on sisalla.

Verkkokauppa.com myy tuotetta nro 5896 "Saddlebag liner"
Saattaa sopia joillekkin

Back