Tähän en oikein muuta voi heittää kuin omat kokemukseni.
Itselläni oli sellainen ongelma jotta startti alkoi valikoimaan millon tahtoi toimia ja millon ei. Toisinaan lähti ihan suoraan kerralla napista painamalla käyntiin, toisinaan vaan rele napsui eikä muuta tapahtunut. Myöhemmin keksin jotta kevyt eteenpäin nytkäytys vaihde silmässä avusti jostain ihmeen syystä sen verran että yleensä starttasi tämän jälkeen napista kunnolla. Parin viikon päästä startti lopetti toimimasta kokonaan.
Ensimmäisenä toimena tuli tarkistettua maadoitus. Startin kiinnityspultin alle tuli yksi maadoitusjohdin rengasliittimellä. Pultti irti, kunnon putsaus kaikille pinnoille, pultin kierteisiin kuparitahnaa ja kiinni. Tämä auttoi viikoksi kunnes ongelma toistui. Tällöin ei auttanut enää maadoituksen puhdistus.
Seuraavana sitten startti irti ja hämmästelemään. Koko startti tuli purettua irti nätisti palasiksi pöydälle. Pura ja kasaa kirjan ohjeistamana testasin yleismittarilla jatkuvuudet startin sisältä löytyneen akselissa kiinni olleiden kupariliuskojen väliltä. Jokaisen kupariliuskan pitäisi olla yhteydessä toisiinsa. Samoin tuli mitattua jokaisesta liuskasta akseliin, näissä ei pitäisi olla yhteyttä. Samalla testasin startin peräseinästä löytyneiden kontaktipintojen yhteydet, toisesta runkoon pitäisi olla yhteyttä, tämä on maa, ja toisesta plus johtimen pultiin pitäisi olla yhteyttä. Itselläni kaikki oli kunnossa ja mieliala alkoi laskeutua kuin lehmän häntä kun vikaa ei löytynyt. Siinä sitten puhdistelin asetonilla ja pumpulipuikoilla sekä paineilmalla ja rätillä kaikki mahdollisen kontaktipinnat ja kotelot irtopaskasta jota löytyikin ihan hyvin. Koko härdelli kasaan ja takaisin kiinni. Masentuneena huvikseen vielä kokeilu, virrat päälle ja starttinappia painamaan ja kas, ihme tapahtui. Sehän heräsi henkiin
Ongelmana siis oli startin sisällä majaileva lika. Perusteellinen puhdistus jokaiselle osaselle teki tehtävänsä ja nyt on startti toiminut täydellisesti pari kolme viikkoa säässä kuin säässä.
En tiedä auttaako tämä mitään, mutta ehkä saattaa auttaa.
Kuten tuolla ylläkin on kerrottu niin muita vaihtoehtojahan on akun varaus, maadoitusongelmat, rele ja tuo startin sisuskalut. Yleismittari on hyvä kaveri tässä touhussa. Virrat päälle ja mittailemaan akulta startin suuntaan missä virran tulo loppuu, jos loppuu, ja sitten jatkuvuusmittauksilla maadoitukset startilta akulle. Jos nämä kaikki on kunnossa niin startti auki ja putsaamaan. Toivottavasti auttaa