• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR 750 seilaa tasakaasulla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rotha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rotha

New member
Hain itselleni ekaksi pyöräksi Hondan, -90 VFR 750. Laserin slipari asennettu joskus aikoinaan.

Kuuluuko 4000-6000 kierroksilla vedon aaltoilla? 40-80 vauhdissa sen huomaa parhaiten. Ei mitenkään nytkähtele mutta tasaisesti 3 sekunnin sykleissä ääni muuttuu ja pikkasen vauhtikin hidastuu. Kytkin pohjassa ei ongelmaa ole.

Tulpat vaihdan huomenna. Käyneekö laihalla, oisko kaasarien putsaus+synkkays paikollaan? Vai mitä ehdottaisitte alkuun

Vai kuuluuko asiaan? Muuten käy ja kukkuu, kiihdytys no problemos.

Hyvät on kyydit muuten
smile_org.gif
 
Itse tekisin just saman. Ensin tulpat. Sitten miettisin kaasarien putsaamista jos jatkuu. Onko VFR750ssä noin 5000 rpm kohdalla samanlaista tehokuoppaa kuin Magna VF750:ssä? Koneet ovat melko samanlaiset.
 
En osaa kuopasta kommentoida kun oon uusi näiden kanssa
tounge.gif
Mutta selkeästi kyllä 5000-6000 kierroksien jälkeen tulee tehopotkua, liekkö tehoputkella vaikutusta emt
 
No voe. Tais vika löytyä.. Pyöritin rengasta niin huomasin että ketju tietyssä kohdassa kiristyy, kinnaa ja sitten löystyy. Tiukassa kohdissa klappia on 2,5cm ja löysimmillään 6cm, vasta kiristin ketjut mut tuurilla nähtävästi en liian tiukkaan
biggrin.gif
Ketjut rasvasin vasta ja hampaat.. No pikkusen kuluneet


Mikä tässä nyt on kierossa? Voiko kuluneet hammasrattaat oikutella näin? Takahaarukka ja takapyörä eivät hetku  
crazy.gif
 
Jos ei hevillä tämä probleema helpota niin taidan hommatakki kartaanimopon!

Pistin reilusti löysää ettei kuorma päällä ketjut kinnaa kireälle.. Vaihdetaan ketjut ja rattaat eka, sitten ollaan viisaampia
smile_org.gif
Saas nähdä mikä pommi siellä odottaa kun eturattaan kaivaa katteiden alta esille
biggrin.gif
 
No voe. Tais vika löytyä.. Pyöritin rengasta niin huomasin että ketju tietyssä kohdassa kiristyy, kinnaa ja sitten löystyy. Tiukassa kohdissa klappia on 2,5cm ja löysimmillään 6cm, vasta kiristin ketjut mut tuurilla nähtävästi en liian tiukkaan
biggrin.gif
Ketjut rasvasin vasta ja hampaat.. No pikkusen kuluneet


Mikä tässä nyt on kierossa? Voiko kuluneet hammasrattaat oikutella näin? Takahaarukka ja takapyörä eivät hetku  
crazy.gif
Ilmiselvästi ketju ja rattaat finaalissa. Äläkä säädä ketjuja ainakaan tiukemmalle.
 
Nonii vasen etuiskari vuotaa.

Onko näissä vfr:ssä vakiona scott:n iskarit? Kun stefa pitäis ostaa, niin onko ne stefat universaaleja eri merkkien välillä? Mitä muuta kannattaa vaihtaa/huomioida, sitä iskariketjua tossa jo selailin kans
smile_org.gif


Sisuskalut on varmaan samaa tavaraa kaikissa, niin iskarin purku onnistunee hondan korjausoppaan avustuksella..
 
Noniin ketjut ja rattaat vaihdettu ja iskarin stefa uus, hyvä tuli.

Venttiilin välykset mittaan seuraavaksi, toivottavasti ei tarvi säätää kun prikoilla pitäis tuhrustaa..
 
Viimeksi muokattu:
Venttiilin välykset oli OK, mutta etummaisten pyttyjen tulpat (iridiumit) oli vaaleat.. Takimmaiset tulpat (tavalliset ngk:t) olivat ruskeat OK.

dsc6702m.jpg


Kuuluuko noiden iridiumien kärjet olla tollaset piikikkäät? Vai onko ne kuluneet, vissiin käy laihalla kun valkeat olivat..
Mitä ruuvia pitää säätää kaasareista ja mihin suuntaan? :tyhmäminä:
 
Iridiumit ovat tuollaiset piikikkäät ihan uutenakin. Väristä en tiedä, mutta äkkiä voisi kuvitella että tuo pieni kärki kuumenee tarkoituksella enemmän kuin normaali tulpassa ja väri johtuisi siitä.

Itselläni vastaavat iridiumit olleet muutaman kauden VFR800:ssa orkkisten tilalla. Hyvin ovat pelanneet jo reilut 20tkm.
 
Tuollaiset terävät piikit nuo iridiumit tosiaan on uutenakin.
Vaan mikä on ideana noissa eri tulpissa etu ja takasylintereissä?
 
No sepä se, liekkö ollu laiskuuttaan joku jättäny eteen vaihtamatta :D
Nyt on uudet tulpat. Katteetkin maalattu.
Vielä jäähdytinnesteet vaihtoon ja vesipumpun tiiviste. Jostain pikkasen puskenu moottoriöljyä ulos, sitä pitää selvitellä vielä :) Kohta sulaa lumet..
 
Kysytäänpä vielä mielipidettä
Jäähdytysnestettä vuotaa vesipumpun tienoilta, tarkkaa kohtaa en ole saanu selvitettyä

Ei himoittais ostaa sokkona uutta o-rengasta kun ei tiedä vuotaako kansi vai pumpun akseli vai jopa letkun juuri :)
Nesteet menee vaihtoon ja klemmarit kiristän, mutta kannattaako vesipumpun kanteen lutrata tiivistesilikoonia? Tuleeko pitävä?
 
Back
Ylös