VFR tuli taloon, mistä edullisesti osia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tab
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tab

New member
Jep, vajaan viikon ollut tallissa -00 VFR ja kerran päässyt laitteella muutaman kilometrin ajamaan.
Pyörä on täysin kunnossa ja maalipintaakaan ei juuri uudesta erota
smile_org.gif

Puunaamaan ja huoltamaan tekisi mieli kun edellinen omistaja ei oikein mitään ole pyörälle tehnyt (omisti vuoden, osti liikkeestä jossa oli huolto tehty) joten kysymys kuuluu:
Mistä pääkaupunkiseudulla saa edullisesti hondan osia, nettikauppojakin saa suositella.
Ajattelin nyt aluksi öljyt, suodattimet, jarrupalat, jarrunesteet, kytkinnesteet ym. pientä vaihtaa.

Moi,
Itsellä vm.97, eli hiukan vanhempaa mallia. Mut kuitenkin ...

Öljyt ja muut nesteet oon hankkinut Motonetistä. Se motonetin myymä jarruneste (olikohan motulin joku RBF) on ilmeisen hyvää ainetta. Hintaa sillä on hiukan toista kymppiä se pieni pullo, mutta sillä pullollisella vaihtaa kaikki jarru- ja kytkinnesteet helposti kerran. Öljynä mulla on Mobilin Delvac (MX versio).

Jarrupalat ja suodattimet oon hankkinu Strom Motorilta, Kaarinasta. Jarrupalat EBC merkkisinä ja suodattimet EMGO:a ja ilmanputsari pipercross. Stromi toimittaa myös postilla, joten sitä kautta saa myös pääkaupunki seudulle, jos niillä ei ole siellä erikseen putiikkia.

-Mikko

mistäs jonkun näköstä sliparia vois ajatella hakevansa. tavotteena olisi saada ääneen hieman ns. "sporttisuutta" mutta ei kumminkaan niin paljoa että se matka-ajoa häiritsisi. ittellä toi vm. -96 ja äkkiä en löytäny paljoakaan valikoimaan noin vanhaan.

mistäs jonkun näköstä sliparia vois ajatella hakevansa. tavotteena olisi saada ääneen hieman ns. "sporttisuutta" mutta ei kumminkaan niin paljoa että se matka-ajoa häiritsisi. ittellä toi vm. -96 ja äkkiä en löytäny paljoakaan valikoimaan noin vanhaan.
Itsellä oli -96 mallissa motadin putki, edukas ja hintansa väärti.

Ketju aloittajalle:
Älä laita castrollin gps öljyä koneeseen, laatkikko ei toimi sillä. Hondan oma tai motul

Minulla on 97ssä Micron Beta, ostettu Stormilta. Huhuilivat silloin tosin että valmistusta oltaisiin oltu lopettelemassa.

Tuolta löytyy Motadia, tuolta IXILiä ja tuolta Leo Vinssiä, noin alkuun. Jenkeistä saapi varmaan vielä Two Brothersia (aika suosittu tässä RC36 II:ssa), D&D:tä jne. Halvan rollarin aikoina varmaan ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Sit on tietty vielä e-Bay jos ei muuten ala löytymään...
thumbs-up.gif

Itse ajelen Hondan omilla ölsseillä.

Älä laita castrollin gps öljyä koneeseen, laatkikko ei toimi sillä. Hondan oma tai motul
Oho! Olipas hieno kommentti havaita, mihin perustuu, kokemukseen? Itselläni -01 VFR, ja Castrollin öljyt on koneessa (en ole varma kirjaimista, pitää tarkistaa), muuta erikoista en ole huomannut kuin että välivapaata olen löytänyt ainakin kerran kuukaudessa 5-6 vaihteiden väliltä. Edellisellä pyörällä (Suzuki GSXF 750) löysin välivapaan kerran vuodessa, sitä edellisellä Kawasakin ER-5:lla en kertaakaan.

Voisiko tuo öljy aiheuttaa välivapaan löytymistä, vai miten "laatikko ei toimi sillä"?

Olin muutenkin ajatellut kokeilla eri merkkistä öljyä, mutta tämän kommentin rohkaisemana entistäkin suuremmalla syyllä. Muita öljy suosituksia tai kokemuksia toimivasta öljystä VFR:ssä?

Itsellä Gps ainakin on toiminut, samoin Motulin tuotteet.
Parhaat yllättäin Hondan omat öljyt.

Välivapaita olen löytänyt joka pelistä, kun kierroksia on yli 8000 ja öljyt vanhoja + kova kiire...etupäässä 5-6 välistä.

Oho! Olipas hieno kommentti havaita, mihin perustuu, kokemukseen? Itselläni -01 VFR, ja Castrollin öljyt on koneessa (en ole varma kirjaimista, pitää tarkistaa), muuta erikoista en ole huomannut kuin että välivapaata olen löytänyt ainakin kerran kuukaudessa 5-6 vaihteiden väliltä. Edellisellä pyörällä (Suzuki GSXF 750) löysin välivapaan kerran vuodessa, sitä edellisellä Kawasakin ER-5:lla en kertaakaan.

Voisiko tuo öljy aiheuttaa välivapaan löytymistä, vai miten "laatikko ei toimi sillä"?

Olin muutenkin ajatellut kokeilla eri merkkistä öljyä, mutta tämän kommentin rohkaisemana entistäkin suuremmalla syyllä. Muita öljy suosituksia tai kokemuksia toimivasta öljystä VFR:ssä?
Itsellä oli -96 750, välivapaita löytyi 2-3 ja 5-6 välistä, vapaata ei toisinaan meinannut saada päälle millään, sekä aski "kolahteli" huomattavasti enmmän kun laitto 1:n päälle. Tämä kaikki jo 500km vanhoilla öljyillä, Hondan omilla mienraaliöljyillä tai motulilla ei ollut mitään ongelmia laatikon kanssa.

Back