• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR800FI voimansiirron välys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m_k_t_6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

m_k_t_6

New member
Voisiko joku VFR800FI:n omistaja tarkastaa paljonko teillä on voimansiirrossa välystä?

Vetopakankumit eivät mielestäni anna juuri yhtään periksi, kun kokeilin. Itse voimansiirrossa välystä tuntuu olevan lähemmäs 3cm, kun testaa pyörän ollessa keskiseisontatuella.

Hiljaa ajettaessa aika ärsyttävä tuo välys....

Pidä takajarrulla välykset tiukalla. Näinhän opetetaan EAK-koulutuksessa hidasajon tyylikäs ryömintänopeus.

VFR:stä ei mulla ole kokemuksia, vanhasta VF750:stä kyllä, ja sen lisäksi muutamasta erityisestä vehkeestä liki 40 vuoden aikana. Kaikissa noissa on ollut välystä, tod. näk. suunnilleen toi sama määrä. Välyshän tulee laatikon rakenteesta, noi kytkennän suorittavat hampaat ovat paljon kapeammat kuin vastinrattaassa oleva kolo.
Ei toi välys hidasajoa ole haitannut, taitaa suuremmat haitat tulla huonosta kaasuun vastaavuudesta tyhjäkäynnin pinnassa, on-off -tyyppisestä kaasusta, tai vaan huonosta kaasarien tasapainotuksesta.

VFR:stä ei mulla ole kokemuksia, vanhasta VF750:stä kyllä, ja sen lisäksi muutamasta erityisestä vehkeestä liki 40 vuoden aikana. Kaikissa noissa on ollut välystä, tod. näk. suunnilleen toi sama määrä. Välyshän tulee laatikon rakenteesta, noi kytkennän suorittavat hampaat ovat paljon kapeammat kuin vastinrattaassa oleva kolo.
Ei toi välys hidasajoa ole haitannut, taitaa suuremmat haitat tulla huonosta kaasuun vastaavuudesta tyhjäkäynnin pinnassa, on-off -tyyppisestä kaasusta, tai vaan huonosta kaasarien tasapainotuksesta.
Kyllähän tuon hidasajon kanssa pystyy elämään, tosin ihmetyttää että on noinkin paljon tuota ns. väljää voimansiirrossa.

Kaasu taitaa olla melkeimpä joka pyörässä vähemmän tai enemmän juuri mainitsemasi on/off tyyppinen. En tiedä onko itsellä ruiskussa sitten mitään ongelmaa, muuten tuntuu toimivan ok.

Back