• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vicenza - Travemunde

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

uula

New member
Tammikuun sateinen päivä on kuin tehty moporeissun suunnitteluun:orgmp:

Rahtaamme pyörän kesällä Vicenzaan Italiaan. Sieltä ylös tultaessa ajamme ainakin Castle-Routea Saksassa ja sieltä Travemundeen laivaan tai Baltian läpi Suomeen.

Suunnittelu on vielä ihan alkumetreillä.
Kaikkia vinkkejä reiteistä kuulisin mielelläni.

Aikaa reissuun varataan n. kolme viikkoa...

-uula-

Terminaalista luoteeseen Schion kautta kohti Roveretoa. Siinä pääsee heti oikeaan fiilikseen. Erittäin hieno pätkä jolla voi pitää vauhtia yllä. Roveretossa kun katsoo pohjoiseen ja levittää kädet = kaikki herkut tarjolla minne vaan menee. Omat suosikkini Passo Tonale ja Furka Pass, mutta passoja riittää joka makuun. Stelvio on klassikko ja sen huomaa kun matelee ruuhkassa.

Kiitos, noita jo vähän tutkailinkin.

Kun reissu tehdään kamat ja kaksi päällä etsiskelen aikas iisejä reittejä
Ja kun on vielä ekasta alppireissusta kyse. Toki Norjan vuonoilla on reissattu. -uula-

(Omaa) vauhtia yllä = ei neulansilmämutkia = Schio - Rovereto = hienot laaksomaisemat. Samat sanat Passo Tonalesta.

Terminaalin ukot suosittelivat - paikallisten suosiossa. Leveä tie ja hyvä pinta.

Lennosta johtuen saatiin pyörät alle vasta 17.00 maissa ja eka majoitus Rovereton lähellä Agritur Masi Brenta, kelpo majatalo rinteessä.

Ensi kesänä taas ja menolento nyt Venetsiaan Air Berlinillä, 100e.

Mitä maksaa tuo pyörän rahti ? Tai siis onko muita vaihtoehtoja, kuin tuo firma, mikä vie Milanoon 372€ hintaan, joka tuntuu melko tyyriiltä ? Tai en tiedä tyyriiltä, mutta kannattamattomalta taloudellisesti, kun lennon hinnan vielä lisää.

Itsekin tässä siis ensimmäistä MP reissua alppien suuntaan suunnittelen, autolla siellä onkin reissattu tuhansia kilometrejä pitkinpoikin..

Tänks Curveball, hyvä vinkki!

Pyörän kuljetuksesta (1200 Gessu) on kaksi tarjousta.

- Motologistica, kuljetus Tamere - Vicenza. Hoitavat sitomisen liinoillaan telineeseen. 650€

- Niinivirta, Vantaa - Milano. Sitominen telineeseen itse tehtävä omilla liinoilla. 300€+Alv 24%

Hinnat eivät sisällä kuljetusvakuutusta.

Mutta anyway, lennot varattu juhannusaatoksi:)

Kun rehellisesti laskee lautat, bensat, hotellit, safkat, viinat, yms. riippumatta minkä veden ylittää tai mitä reittiä päätyy Italiaan, on tulos hämmentävä suhteessa rahtaamiseen. Mutta säästyy lomapäiviä, kumia ja kilsoja mittarista. Ja sadat hyönteiset eivät menetä surmaansa. Osa porukasta tykkää ajella Ruotsin halki ja baanaa Saksassa, ja siihen on oiva tilaisuus kun Härmästä lähtee kohti etelää.

Aamulla lentokoneeseen - iltapäivällä Dolomiitin mutkassa.

Kun rehellisesti laskee lautat, bensat, hotellit, safkat, viinat, yms. riippumatta minkä veden ylittää tai mitä reittiä päätyy Italiaan, on tulos hämmentävä suhteessa rahtaamiseen. Mutta säästyy lomapäiviä, kumia ja kilsoja mittarista. Ja sadat hyönteiset eivät menetä surmaansa. Osa porukasta tykkää ajella Ruotsin halki ja baanaa Saksassa, ja siihen on oiva tilaisuus kun Härmästä lähtee kohti etelää.

Aamulla lentokoneeseen - iltapäivällä Dolomiitin mutkassa.

Kyllähän vaihtoehtoja on monia. Itellä nyt mielessä, että via balticaa Slovenian kautta Italiaan, sieltä ylös alppeja kierrellen ja Travemündessa laivaan. Myös tuota rahti + lento hommaa olen miettinyt, mutta saas nähdä mihin sitä päätyy. Ajamalla saa ainakin maita listaan, joissa on käynyt :grin:

Kyllähän vaihtoehtoja on monia. Itellä nyt mielessä, että via balticaa Slovenian kautta Italiaan, sieltä ylös alppeja kierrellen ja Travemündessa laivaan. Myös tuota rahti + lento hommaa olen miettinyt, mutta saas nähdä mihin sitä päätyy. Ajamalla saa ainakin maita listaan, joissa on käynyt :grin:

Viimeistään viidennellä kerralla alkaa miettimään tuota pyörän rahtaamista ainakin Etelä-Saksaan....

Niin, lomapäivien säästämisestä tai niiden vähyydestä on kyse meilläkin...

On muuten aikas suuri tuo hintaero noiden kahden kuljetusfirman välillä?

Viimeksi muokattu:
Tänks Curveball, hyvä vinkki!

Pyörän kuljetuksesta (1200 Gessu) on kaksi tarjousta.

- Motologistica, kuljetus Tamere - Vicenza. Hoitavat sitomisen liinoillaan telineeseen. 650€

- Niinivirta, Vantaa - Milano. Sitominen telineeseen itse tehtävä omilla liinoilla. 300€+Alv 24%

Hinnat eivät sisällä kuljetusvakuutusta.

Mutta anyway, lennot varattu juhannusaatoksi:)

Minullakin on tuo Motologistican tarjous (650€ sis ALV). Mitä todennäköisimmin jopa otan tuon tarjotun kuljetuksen.

Meillä on uula nuo matkat aika lähekkäin eli minä olen varaamassa lentoja su 15.6 Bergamoon tai Milanoon. Pyörä on tarkoitus saada Vicenzasta alle ma 16.6 tai ti 17.6. Jotta tuo on mahdollista, niin pyörä pitää toimittaa Tampesteriin "pakattavaksi" jo ke 4.6.

Koska sinun pitäisi pyöräsi viedä Motologisticalle jos tuon option valitset? Ajattelin vaan, että jos osuu samaan kuljetukseen niin voitaisiin hyödyntää paljousalennusta :D

Olen ymmärtänyt, että jos samalla tilauksella tulee useampia pyöriä, niin hintakin hieman tippuu.

Jos aikataulut sattuu ja kiinnostaa, niin ota yhteyttä vaikka YV.llä

Edit: Typo korjattu

Viimeksi muokattu:
Motologistica on saamani mailin mukaan muuttanut hinnoittelua - hinta on sama onko kuormassa yksi tai kymmenen pyörää...

Itse alan kallistua tuon Niinivirran tarjoukseen - miltei puolet edullisempi!

Onko kellään kokemuksia ko. firmasta?

Motologistica on saamani mailin mukaan muuttanut hinnoittelua - hinta on sama onko kuormassa yksi tai kymmenen pyörää...

Itse alan kallistua tuon Niinivirran tarjoukseen - miltei puolet edullisempi!

Onko kellään kokemuksia ko. firmasta?

Ens kesän jälkeen mulla on. Mutta jos tuota tuumit niin tuumi nopsaan. Paikat tuntuu menevän vauhdilla.. Itsekin jo varasin ja sain haluamaani ajankohtaan rahdin.

Okei, pitääpä varailla jo huomenna!

Kiitos "kime40" hienoista reissuvideoista.

Minun tietoni tuosta "ryhmäalennuksesta" perustui ilmeisesti vanhaan käytäntöön.

Itse olen tuon tarjouksen hinnan budjetoinut ja ainakin lukemieni kommenttien perusteella tuo Motologistican kanssa on homma toiminut, joten varmaan sillä konseptilla jatketaan.

Kirjoitelkaa kokemuksia tuosta vaihtoehdosta kun olette reissut heittäneet. Jos vaikka joku toinenkin kesä tulisi tarve vastaavalle kuljetukselle, niin olisi sitten vaihtoehtoja

Mukavan näköistä pätkää noissa kime40 videoissa. Jos vaikka osin noissa samoissa maisemissa itsekin kesällä liikkuisi :jpstyle:

Pyörä Hki-Milano + lento Linaten kentälle yht 540e. Halvemmallakin pääsee, jos on valmis pidempään lentoaikaan.
Päädyin sitten kuitenkin tähän vaihtoehtoon; oli nyt tällä kertaa sopivin.

Siis Niinivirran tarjous?

Back