• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Videokameraa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jäämies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jäämies

New member
Minkälaisia kameroita olette käyttäneet?Onko kokemuksia näistä dvd-kameroista?Toimiiko ne jo kovemmassakin tärinässä jos kyyti sattuu olemaan hieman rajumpaa?

Tarkoitukseni olisi siis kuvata talvisin tuolla jäällä ja metsässä kaatuiluani kurapyörällä ja kesällä olisi mukava kuvailla ajoreissuilla.
Eli pienikokoinen ja pitkä toiminta-aika akulle,mutta mitä liitäntöjä olisi hyvä olla?(sais koneella editoitua)
Entä nämä automaatti/käsisäädöt?Onko mitä hyötyä tai haittaa tommoisessa yleiskäytössä?
Ja tietenkin jos on kokemusta,niin mikä olisi se Merkki mihin kannattaa sijoittaa?
Sonyn ja Canonin minidv kameroita olen katsellut,Canonissa olis ainakin kuville erillinen muistikortti,mutta mikä on kuvan laatu?Saako niistä tulostettua normaali valokuvakokoa vai jopa suurempaa laadun hirveästi kärsimättä?

Sony
Tuollaista olen itse harkinnut. Valokuvien ottamista en edes harkitse videokameralla, siihen pitää kyllä olla toinen laite. Vaikkapa Nikon

Tuossa olisi hyväksi havaittu kalusta. http://www.tiet.fi/kuvat/viotac/

Canonin halpis MiniDV nauhuri + laadukas "kynäkamera". Kestää pakkasta, kosteutta yms. (nauhoitusta hoitava kamera täytyy tosin suojata repussa hyvin.) Kiinteästi ajoneuvoon kiinnitetty videokamera hajoaa tärinästä helposti - siksi hommasin Viotac:in

Viimeksi eilen oli Viotac testissä toistatuntia ulkoilmassa + välillä lumeen hautautuneena.

Tärkeimmät liitännät minulle on DV-out ja AV-in.

Minkähän takia mulle tulee otsikosta ja ekan viestin parista ekasta lauseesta joku ihan muu kuin kuramopoilu mieleen?
nixweiss.gif

Tämä ei muuten ole ollenkaan paha threadi, mikäs noista nauhureista on halvin. Siis tuo Sony on yli 800e, paljonko on halvin av-in liitännän sisältävä kamera. halvimmat dv -mallit ovat tuossa 300-400e, mutten siis ole huomannut yhdessäkään sisääntuloja?

Toisekseen samaan juttuun voisi kerätä tietoa/kokemuksia noista ensimmäisistä suoraan muistikortille tallentavista kameroista. Niihin ei matkavideoita vielä kuvata, mutta muutama kierros radalla mahtuisi hyvin.

JOVAIN ON !
sport05.gif

..SONY MAVICA 500 semmonen "sekakäyttöön" soma. Ottaa vitejoo tarvittaessa ja sit ku tulee ihan oikeaa kuvattavaa niin sit saa kunnon, vaikka A3 size-kuvan ! Kuvaa suoraan 3":n rompulle ja sille sopii 156 Mbit, että ei ihan heti tule täyteen.

Kuva

SONY Mavica 500 CD

Vitejoo

Että mulla menee näinpäin, ei vitejokameraa matkaan vaan ihan "oikea"...
biggrin.gif

Tämä ei muuten ole ollenkaan paha threadi, mikäs noista nauhureista on halvin. Siis tuo Sony on yli 800e, paljonko on halvin av-in liitännän sisältävä kamera. halvimmat dv -mallit ovat tuossa 300-400e, mutten siis ole huomannut yhdessäkään sisääntuloja?
Ostin aikanaan varmaan 700€:llä Canonin MV600I:n .. viimeksi kun näin tuota myynnissä hinta pyöri 4-500€:n tienoolla. DV sisään & ulos + AV-IN.

Niitä hintoja olen seuraillut tämän kautta:
kameraa ym
Asiasta enempää ymmärtämättä,näyttäisi Canonilla olevan monipuolisemmat liitännät ym.kun vertaa esim.Sonyyn ja nimenomaan hintaluokassa 350-450€..?
Tuo viotac"kynäkamera"vaikuttaa asialliselta,olisi omaan käyttöön ainakin mukava lisä...Pystyyköhän sillä kuvaa hämärässä
biggrin.gif
 ?

Ostin viime keväänä pixmaniasta canon 850i:n, siinä on hinta/laatu kohdallaan. On dv in/out ja voi ottaa kuvia kortille. Tosi asiallinen pimeäkuvaus, jotain 0 luxia.
Nopea toimitus, vuorokaudessa ranskasta kotiin tuotuna.

Tuossa olisi hyväksi havaittu kalusta. http://www.tiet.fi/kuvat/viotac/

Canonin halpis MiniDV nauhuri + laadukas "kynäkamera". Kestää pakkasta, kosteutta yms. (nauhoitusta hoitava kamera täytyy tosin suojata repussa hyvin.) Kiinteästi ajoneuvoon kiinnitetty videokamera hajoaa tärinästä helposti - siksi hommasin Viotac:in

Viimeksi eilen oli Viotac testissä toistatuntia ulkoilmassa + välillä lumeen hautautuneena.

Tärkeimmät liitännät minulle on DV-out ja AV-in.
Mistä hommasit ton viotacin? Näyttää aika asialliselta.

Mitenkä toi liitetään kameraan?

Back