• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Viha motoristeja kohtaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

theim

New member
Moi,

Liekö tästä on ollut puhetta, mutta tässä puolitoistasen viikon motoristiuran aikana on tullut kyllä vaikka minkälaisia käsimerkkejä ja täysin syyttä käveleviltä ihmisiltä.
Onko se, että heti oletetaan että joo tuo ajaa ylinopeutta jne, on se niin ihanaa kun meitä kaikkia motoristeja sitten syyllistetään yksittäisten tekemisistä.

Mitäs teillä on tullut vastaan?

Kyllä se viha motoristeja kohtaan tulee niiltä motoristeilta, jotka eivät osaa nauttia kunnolla moottoripyörän suomista iloista!
tounge.gif

16-vuotisen motoristiurani aikana en ole kyllä minkäänlaisia merkkejä saanut käveleviltä ihmisiltä - tai korjaan - pikkupojat on morjestellut, ja kerran poliisi näytti Venäjällä, että hanaa.

Lieneekö sitten matkalleni on sattunut jotain epämäärästä porukkaa. Tänäänkin kyseessä oli joku vanhempi herra ja lieneekö oli humalassa.

En kyllä itsekään ole käsimerkkejä kävelijöiltä liiemmin nähnyt koskaan.
Voisiko Sinussa olla jotain provosoivaa??; Äänet, ajotyyli, tilannenopeus.??

Tai sitten sulla asuu kateellisia mulkkuja naapuristossa.

sport05.gif

Kerran tuli joku pakukuski parkkipaikalla aukoon päätä ohittelusta. Ja toisen kerran kans sinivalkoisella pakulla ajava kolmikko anto palautetta ohituspaikan valinnasta. Oikein kirjallista.

En kyllä ihmettele yhtään, että motoristeja osittain vihataan. Nyt kun työkohde vaihtui pk-seudulle, niin matkalla on nähnyt mitä uskomattomampia tempauksia meiltä motoristeilta.
Keskustan alueella näkee aika paljon tätä "välistä" kikkailua, mutta mikä enemmän itseäni jurppii on se, että jos motari vetää 80kmh/120kmh alueella, niin pitää lähteä välistä vetämään rajotusten mukaan.
Tai jos ohi ei pääse niin mennäään välistä ohi, tai keskustassa vastaantulevien kaistaa pitkin ohi.
Jalankulkijoilta en ole vielä käsimerkkejä tai mitään huutojakaan vielä saanut taino, skidit huutaa aina ku prätkän näkee. Lähinnä mielenosoitukset tulevat kanssa autoilijoilta tai tiellä liikkujilta.
Itse olen törmännyt mpllä ajaessani tahalliseen kiilaamiseen maantiellä että kaupungissa, käsimerkkien ja jopa perseen näyttämiseen ikkunasta.

Eipä ole kukaan mullekaan näyttänyt mitään käsimerkkejä pikkunassikat poislukien, jotka yrittää yllyttää kääntämään "tupin nurin"
smile_org.gif

Ainahan tuolla liikenteessä on sekopäitä ja muuten turhautuneita henkilöitä, jotka voi näytellä ties mitä, mutta jos tämä on ihan toistuvaa vika voi kyllä löytyä ihan itsestäkin... Ehkä ajotyyli on piittaamaton, mopon äänet korvia särkevät, pitkät päällä tms seikkoja, mitkä ylittää kanssakulkijoiden ärsytyskynnyksen.

Puolentoista kuukauden ja reilun 2000 kilometrin kokemuksella ainoa käsimerkki kävelijältä jonka muistan on ollut pikkupojan "hanaa"-signaali.

Tähän voisi vaikuttaa ainakin:
- tuuri
- se että pyrin välttämään ajamista siellä missä mitään kävelijöitä on (mutkateille siis)
- se että en kiinnitä yleensä mitään huomiota kävelijöihin, mitä nyt katson että eivät eteen hyppää
- enkä varsinkaan heidän negatiivisiin käsimerkkeihinsä, tai jää niitä muistelemaan. Paitsi silloin kun se tulee aiheesta ja on syytäkin muistaa. Pyörällä ei näin ole vielä käynyt, autolla joskus.
- moponi hiljaisuus, sillä pystyy suorastaan hiipimään paikalle. Tämä tulee muuttumaan ensi kaudelle  
wink.gif

Motoristit ollaan tuolla liikenteessä vähemmistönä. Voisi ajatella että me ollaan ikään kuin liikenteen mamuja.
tounge.gif
Pieni, mutta äänekäs vähemmistö pitää huolen siitä, että tätä joukkoa "vihataan". Siinäpä päivän hajatelma.
idea3.gif

Milloinkahan vähemmistövaltuutettu tulee hätiin...

Omakohtaisesti huomasin, että kun vaihtaa nakupyörän cruiseriin, niin kummasti keskisormetkin vähentyy. Ei niitä kyllä haitaksi asti ollut nakuillessakaan.

En kyllä itsekään ole käsimerkkejä kävelijöiltä liiemmin nähnyt koskaan.
Voisiko Sinussa olla jotain provosoivaa??; Äänet, ajotyyli, tilannenopeus.??

Tai sitten sulla asuu kateellisia mulkkuja naapuristossa.

sport05.gif
No sitä mä tässä olen miettinyt, onko se sitten niin että musta Ducati niin provosoi, enkä ole ajanut ylinopeutta.

Ainoa mitä jo toisessa threadissä mietin, kun noista meluista ollut puhettä että liekö mulla jotkut melupöntöt sitten kun on termignomi tms tuossa, mutta ei se ainakaan omaan korvaan kuulosta kovalle. Enkä edes kierroksilla ajele. Tai sitten tää on vaan niin tätä mun tuuria vaan.

Edit: ja meinaampa tehdä ensiviikolla töissä naapurifirman tuttavan kanssa melunmittauksen pyörään kuten noi oli Trafin puolesta tehty, eli 3700 kierrosta ja 0.5m päästä pakoputkista. (Tää myyny ne mittaritki trafille, joten luottamista vissiin on sitten lukemiin).

Nyt kun Ducatilla ajelen, niin kyllä lähes jokaisella ajolenkillä kovasti viittoillaan. Tytöt vilkuttaa ja pojat näyttää että pitäisi kaasuttaa tai keulittaa, miehet tyytyvät nyökkäilemään, mutta vanhemmat miehet sitten taas morjestelevat ja vaikka juosta linkuttavat tien viereen että ehtivät morjestamaan. Joo ei ne meistä taida pitää...?
Mokomat yrittävät vielä tulla juttusillekin kun käy tankkaamassa tai erehtyy yleiselle parkkikselle.

Nyt kun Ducatilla ajelen, niin kyllä lähes jokaisella ajolenkillä kovasti viittoillaan. Tytöt vilkuttaa ja pojat näyttää että pitäisi kaasuttaa tai keulittaa, miehet tyytyvät nyökkäilemään, mutta vanhemmat miehet sitten taas morjestelevat ja vaikka juosta linkuttavat tien viereen että ehtivät morjestamaan. Joo ei ne meistä taida pitää...?
Mokomat yrittävät vielä tulla juttusillekin kun käy tankkaamassa tai erehtyy yleiselle parkkikselle.
Terve vaan!
Heh no tuosta olen kyllä myös saanut osani=)

En kyllä ihmettele yhtään, että motoristeja osittain vihataan. Nyt kun työkohde vaihtui pk-seudulle, niin matkalla on nähnyt mitä uskomattomampia tempauksia meiltä motoristeilta.
Keskustan alueella näkee aika paljon tätä "välistä" kikkailua, mutta mikä enemmän itseäni jurppii on se, että jos motari vetää 80kmh/120kmh alueella, niin pitää lähteä välistä vetämään rajotusten mukaan.
Tai jos ohi ei pääse niin mennäään välistä ohi, tai keskustassa vastaantulevien kaistaa pitkin ohi.
Jalankulkijoilta en ole vielä käsimerkkejä tai mitään huutojakaan vielä saanut taino, skidit huutaa aina ku prätkän näkee. Lähinnä mielenosoitukset tulevat kanssa autoilijoilta tai tiellä liikkujilta.
Itse olen törmännyt mpllä ajaessani tahalliseen kiilaamiseen maantiellä että kaupungissa, käsimerkkien ja jopa perseen näyttämiseen ikkunasta.
Motoristit ovat kaikkien mulkkujen mulkkuja!
itse ajan Liedosta Uuteenkaupunkiin töihin joka päivä 90 km/siivu.

mitään niin idiottimaista toimintaa en ennen ole nähnyt,et autoilijat ohitustiellä alkavat jarrutella aamu 6-7 ruuhkassa,jotta liittymästä tulevat autot pääsevät jonoon!

odotellaan tulevia ensimmäisiä liukkaita kelejä ja sitten ihmetellään hesan kaltaisia 100 auton ketjukolareita
biggrin.gif

Tänään ajelin kotiin päin mittarin mukaan kuuttakymppiä viidenkympin rajoitusalueella ja kun rajotus vaihtui kuuteenkymppiin niin kiihdytin pienessä ylämäessä mittarin mukaan seitsemäänkymppiin. Siinä mäessä sitten tuli joku pappa pyörätietä fillarilla vastaan ja ukko lähti sitten kaikista henkseleistään irti kun kuuli moottoripyörän kiihdyttävän... Tuli nyrkkiä, pään puintia, sormen heiluttamista ja ties mitä ja mun huuliltalukutaidon mukaan aika painokelvotonta tekstiä suusta. Olis varmaan tielle hypännyt ellei olisi ollut ojaa pyörätien ja ajotien välissä!
Joskus aiemminkin tullut kaikenlaista nyrkinpuintia sun muuta (varsinkin vanhemmalta väestöltä) vaikka olisin nopeusrajoitusten mukaan ajellutkin. Joillekin se prätkä tuntuu olevan iso punainen vaate...
033102ass_1_prv.gif

omalla kohdallani en ole huomannut käsien heilutusta liikenteessä mutta ainahan näitä elämäänsä kyllästyneitä yksilöitä löytyy
062802moto_prv.gif

Kyllähän tuota kaikenlaista tiellä näkee. Niin pyörällä kuin autollakin, mutta kai sitä on sen verran kieroutunut luonne, että niistä saa jotkut ihme kiksit, kun huomaa jonkun provosoituneen tai kilahtaneen täysin.
biggrin.gif

Tänään ajelin kotiin päin mittarin mukaan kuuttakymppiä viidenkympin rajoitusalueella ja kun rajotus vaihtui kuuteenkymppiin niin kiihdytin pienessä ylämäessä mittarin mukaan seitsemäänkymppiin. Siinä mäessä sitten tuli joku pappa pyörätietä fillarilla vastaan ja ukko lähti sitten kaikista henkseleistään irti kun kuuli moottoripyörän kiihdyttävän...
Sama pappa ei edes huomaisi, jos vaikka vakiobusalla kiihdyttäisi 50-150 km/h.

Back