Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:"Moottoripyörän kuljettaja voi itse valita ajaako turvallisesti vai riskialttiisti. "
Ottaen vielä huomioon senkin että ajokausi on pidentynyt vuosi vuodelta...Sama vahinkosuhde vuonna 2007 on ollut sekä m.pyöräilijöillä ja autoilijoilla kulkuneuvokantaan suhteutettuna.
sanoi:Moottoripyöräily edellyttää ajajalta erityistaitoja, jotka kuljettaja voi hankkia vain harjoittelemalla ensin yleisen liikenteen ulkopuolella.
sanoi:Moottoripyörän kuljettaja voi itse valita ajaako turvallisesti vai riskialttiisti. Turvallisessa ajotavassa ajaja varautuu onnettomuuden mahdollisuuteen ja ottaa sen huomioon ajaessaan.
Kiikun kaakun. Motoristin pitäisi viisaampana osata soveltaa ajonsa siten, että autoilijoille ei ihan aina tulisi mahdollisuutta aiheuttaa mitään. Tuota kutsutaan ennakoimiseksi. Vuosia mp:llä ajaneen taidot aivan varmasti monella tavalla ovat paremmat kuin pelkästään autoilla ajavien. Mp-kuskien on ihan pakko osata ottaa muu liikenne huomioon. Ennakointia ei mielestäni missään tapauksessa saa jättää pelkästään autoilijan varaan. Aivan varmaa on, että väistämisvelvollisuuksia ei noudateta ja erilaisten merkkien takaa tullaan ennemmin tai myöhemmin surutta eteen. Itse en ainakaan täysillä luota muiden tekemisiin liikenteessä. Siis viisamman eli mp-kuskin, on pakko osata huolehtia turvallisuudestaan tekipä autoilijat melkein mitä tahansa - ja nehän kyllä tekevät - on tuo nähty niin monta kertaa jo.Mielestäni kyseiseen artikkeliin olisi voinut myös laittaa onnettomuustilastoissa yhdeksi osaksi sen, missä autoilija on aiheuttanut onnettomuuden.
Ettei joka onnettomuudesta (taas kerran) syytettäisi motoristeja ja esim. suurta tilannenopeutta.
Totta. Liikennesilmä on tärkeä asia. Mutta, sitä eivät kaikki välttämättä omaa. Ennakoiva ajo on tärkeää sekä autolla että moottoripyörällä ajettaessa.Kiikun kaakun. Motoristin pitäisi viisaampana osata soveltaa ajonsa siten, että autoilijoille ei ihan aina tulisi mahdollisuutta aiheuttaa mitään.
Rattjuopumukset ovat lisääntyneet aivan kuten totesit.yllätysmomentteja tulee aina. Niitä aiheuttavat myös autoilijat
Juuri näin. Turvallisesti voi ajaa myös sitä kaiken pahan alkua ja juurta - ylinopeutta. Tätä eivät päivänkakkarahatut hamota, vaan heidän mielestä on turvallisempaa ajaa rajoitusnopeutta maisemia ihaillen kuin päiväsakkopuolella ajamiseen keskittyen...
Se vaan nyt on niin että tää palstahan on jo pitempään ollut vetomies.org, ja kaikenlainen kritisointi on sitä kukkahattuilua tai jopa jeesustelua.Juuri näin. Turvallisesti voi ajaa myös sitä kaiken pahan alkua ja juurta - ylinopeutta. Tätä eivät päivänkakkarahatut hamota, vaan heidän mielestä on turvallisempaa ajaa rajoitusnopeutta maisemia ihaillen kuin päiväsakkopuolella ajamiseen keskittyen...
Mielenkiintosta tämä keskustelu "kukkahatuista" sun muista. Aika itsevarmoja "vetomiehiä" tuntuu tälläkin palstalla pyörivän..
Totuus on kuitenkin se, että saattaa se vetomiehenkin lento päättyä äkisti ns. äkkipysähdykseen. Vaikka olisi kuinka vetomies, niin ylinopeus ei paranna reaktioaikaa. Tuskin ylinopeus parantaa moottoripyörän havaittavuuttakaan.. Liikenne perustuu kuitenkin ennakointiin ja jos ajetaan kovaa ylinopeutta niin autoilijan on huomattavasti vaikeampi ennakoida MP:n kohtaamisaikaa esim. risteyksissä. Eikö aika iso osa onnettomuuksista tapahdu juuri risteyksissä?
Jos on noin hyvällä itseluottamuksella ja ajotaidolla varustettu, kuin eräät täällä, niin luulisi pärjäävän oikeissakin moottoriradalla ajettavissa kilpailuissa. Silloin ei tarvitsisi varoa "kukkahatuja" yleisessä liikenteessä eikä pelätä poliisia kellottamassa nopeuksia. Ja mikä parasta, silloin ei vaaranna kenenkään ulkopuolisen turvallisuutta..kaahailemalla vaarantaa monen muunkin turvallisuuden kuin omansa.
Laittoi vaan ihmetyttämään tuollainen "viisastelu". Kyse on kuitenkin vakavasta asiasta. Ihmishengen menetys on aina tragedia omaisille, oli syy mikä tahansa.
Ylinopeus parantaa reaktioaikaa; jos et usko, niin kokeile vaikka radalla (voidaan rinnastaa 30/40 rajoitusalueeseen). Tosin vaikutus on pienempi kuin nopeuden myötä kasvanut pysähtymismatka, mutta kuitenkin selvästi havaittava.Juuri näin. Turvallisesti voi ajaa myös sitä kaiken pahan alkua ja juurta - ylinopeutta. Tätä eivät päivänkakkarahatut hamota, vaan heidän mielestä on turvallisempaa ajaa rajoitusnopeutta maisemia ihaillen kuin päiväsakkopuolella ajamiseen keskittyen...
Vaikka olisi kuinka vetomies, niin ylinopeus ei paranna reaktioaikaa. Tuskin ylinopeus parantaa moottoripyörän havaittavuuttakaan..
Osaatko tehdä mitään eroa sen välillä ajaako esimerkiksi 1 km/h tai 200 km/h yli rajoituksen? Entä erilaiset paikat maanteillä; Onko eroa sillä, ajaako ylinopeutta esimerkiksi varalaskupaikalla vai pimeitä risteyksiä sisältävällä taajamatiellä?Se vaan nyt on niin että tää palstahan on jo pitempään ollut vetomies.org, ja kaikenlainen kritisointi on sitä kukkahattuilua tai jopa jeesustelua.
Meneeköhön tämä nyt vähän saivarteluksi, mutta mikä on mielestäsi ns. "oikea ylinopeus". Paljonko saa ajaa ylinopeutta? Enpä oikein usko että sakkojakaan saa 1 km/h ylinopeuksista. Yleensä kun "mäjähtää" ylinopeus on monesti ollut huomattava (tämä luki jossain raportissa). Tarkoitan vaan, että johonkin kai se rajakin on vedettävä. Kuka sitten saa ajaa ylinopeutta? Jos MP:t saa ajaa, saisiko täysperävaunulliset rekatkin, vai pitääkö MP:llä olla erioikeuksia.Osaatko tehdä mitään eroa sen välillä ajaako esimerkiksi 1 km/h tai 200 km/h yli rajoituksen? Entä erilaiset paikat maanteillä; Onko eroa sillä, ajaako ylinopeutta esimerkiksi varalaskupaikalla vai pimeitä risteyksiä sisältävällä taajamatiellä?Se vaan nyt on niin että tää palstahan on jo pitempään ollut vetomies.org, ja kaikenlainen kritisointi on sitä kukkahattuilua tai jopa jeesustelua.
Ikävä totuus kun on, että jos osaa ajaa, eikä tee mitään täysin älytöntä, voi välttää 70% mp-kolareista; rajoituksesta riippumatta. Loppuja ei juuri voi välttää, vaikka tekisi mitä; edelleen rajoituksesta riippumatta. Riskit kasvavat nopeuden myötä, mutta nopean ekponentiaalisen riskinkasvun alue on yleensä täysin eri lukemissa, kuin mitä tikkari näyttää. Tuohon alueeseen voi tutustua vaikka cbr- tai Isle of Manin kisoissa. Jotkut tosin pärjäävät sielläkin.