Vilkkujen sammuttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouwaru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rouwaru

New member
Itselläni ongelmana tuo, että muistaa sammuttaa vilkun kun on kääntynyt. Lisäksi vilkun valo mittarissa ei tahdo näkyä kun on kirkas ilma. Onko ketää tehnyt mitään virityksiä pyöräänsä, että huomaisi vilkun olevan päällä? Nykyiset vilkun valot mittarissa ovat vielä vihreät ja himmeät. Ajatellut, että laittaisko pleksiin ylemmäs itseään kohti ledit joista helpommin huomaisi vilkun olevan päällä.

se on tällee alkukaudesta itellekki perussettii et vilkku jää päälle. Ainahan sitä silti varmistaa kun tulee risteyksee jossa on auto esim väistämis velvollinen, ettei itellä vaan vahingossa oo vilkku päällä, jos en oo kääntymäs.

Itse tulee räplättyä sen vilkunpalautuksen kanssa turhanpäiväisestikin... vanha refleksi, kun kerran kevarilla meinasin päästä traktorin alle kun oli vilkku jäänyt päälle.

Itse ainakin pidän peukaloa vilkkunapin päällä niin kauan kun olen kääntynyt. Olen huomannut sen olevan paras keino muistaa ottaa vilkku pois päältä
wink.gif

Laita semmonen 12v sähköshokkilaite vilkun releeseen kiinni ja piuhat kiinni hanskaan... Muistaa kyllä laittaa pois.

Saa kopioida ideaa kaupallisiin tarkoituksiin.

Tuo rämlääminen on tehokas juttu aina risteysten jälkeen. Kai on olemassa myös sellassia automaattisesti poiskytkettäviä vilkkuja? Ainakin autoissa olen kuullu sellasista.

nuita vilkkupäälläoikealleviisikilsaa-motoristeja on näkyny viime ajokausina ihmeen paljon. pari oon meinannu autolla pysäyttää vasempaan etukulmaan..

koittakaa kattella ettei turhaan vilkutella suuntaan eikä toiseen, senkin takia saattaa tulla se auto eteen ihan odottamatta. itse odotan kyllä tästälähtien ihan suosiolla jottei tule sydämentykytyksiä eikä otsikoita että paha motoristi ajoi autoa päin..
smile_org.gif

Paras minulle neuvottu keino on hokea aina vilkun päälle laitettuaan mielessään "vilkku, vilkku, vilkku".

Jossain vaiheessa tajuaa että mitä vittua tässä hoen ja muistaa sammuttaa vilkunkin
baaa.gif

Itselläni mennyt niin päin että sen jälkeen ku tuli pyörä hankittua niin käännän itse aina autossa sen vilkun pois ennen ku se automaattisesti kytkeytyy pois. Ei ole kertaakaan unohtunu päälle prätkässä kun ajaa sillä periaatteella läpi vuoden. Ja menee mulla täysin automaattisesti ettei asiaa tarvitse ajatella.

Huono juttu taas on se että yleensä tulee sitä vilkkuu ehkä hieman liian aikasin otettuu pois, yleensä jo kääntämisen aikana ettei kerkii automaattisesti palautumaan.
blush.gif

Meikäläisen uudenkarheassa(vm.-85) ökypyörässä vilkku sammuu ihan itsekseen.
tounge.gif

silloin kun ei ollut tällaisia lisävarusteita pyörissä, pidin peukkua katkaisijan päällä.

Tulee rämpättyä alitajuisesti aina sillon tällön vilkkunappia ihan vaan varmistellen että se on sammunu...

Back